З метою збереження автомобільних доріг Міністерство інфраструктури України ініціювало заборону руху транспортних засобів фактичною масою понад 40т при перевезені подільних вантажів автомобільними дорогами загального користування державного значення та понад 24 т. автомобільними дорогами місцевого значення. Дана ініціатива підтримана Урядом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 869 внесені зміни до пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, доповнивши його абзацом такого змісту:
“Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т., здвоєні осі – понад 16 т., строєні осі – понад 22т. або фактичною масою понад 40 т. (для контейнеровозів – навантаження на одиночну вісь – понад 11 т., здвоєні осі – понад 18т., строєні осі – понад 24т. або фактичною масою понад 44т., а на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах – понад 46т.) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
Забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7т або фактичною масою понад 24т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення”.
Незабаром на дорогах України почнуть діяти більш жорсткі правила та штрафи за порушення норм з навантаження. Передбачено встановлення 200 пунктів автоматичного контролю ваги – авто “на ходу”, а також закуплено 100 мобільних вагових комплексів.
З 2016 року на дорогах запрацює нова транспортна інспекція –“УкратрансБезпека”, яка буде використовувати сучасні засоби відеофіксації та контролю ваги «на ходу» і таким чином забезпечить чітке дотримання вагових норм, та збереже наші дороги від руйнування.
Введення нових вагових норм забезпечить уповільнення катастрофічні темпи руйнування автомобільних доріг України чим зекономить державі мільярди гривень на їх подальше відновлення.