Цивільний захист Карта укриттів

Ти як? Військомат Центр зайнятості АМУ Захист прав споживачів
"Миргородтеплоенерго" інформує
2015-04-06

Опалювальний сезон 2014-2015р.р. у Миргороді практично добігає кінця, але останнім часом чи не найголовнішою темою для жвавого обговорення у пресі, на телебаченні та радіо є вартість комунальних послуг і, зокрема, тарифи на централізоване опалення та централізоване постачання гарячої води для населення. Тому виникла необхідність внести ясність у порядок розрахунків і затвердження тарифів протягом останніх років і чого миргородцям чекати надалі.

Востаннє економічно обгрунтовані тарифи були встановлені нашому підприємству в серпні 2008р. За час, що минув, незважаючи на багаторазове стрімке підвищення цін на газ та електроенергію, зростання рівня мінімальної заробітної плати, ріст цін на матеріали та інші витрати, тарифи коригувалися двічі і лише в частині енергетичної складової (витрати на газ та електроенергію): на 10 % у травні 2009 р. та на 10 % у січні 2011р. У діючих тарифах було закладено фонд оплати праці на рівні середньої мінімальної заробітної плати за 2008р. - 532,50 грн. і залишався незмінним протягом 6 років. Усі витрати формувалися за цінами і ставками платежів до бюджету, що діяли у І кварталі 2008р. Це призвело до значного погіршення як фінансово - економічного (рівень відшкодування витрат тарифом склав 64,8%), так і технічного стану підприємства, так як тарифи не покривали фактичної вартості виробництва теплової енергії. Тарифи затверджувалися без планової рентабельності і в них була відсутня інвестиційна складова. Ріст тарифів на тепло постійно штучно стримувався шляхом  недопущення збільшення витрат на матеріали (матеріали для підтримки об'єктів теплопостачання в робочому стані, хімічні реагенти та реактиви, паливно - мастильні матеріали, запчастини та ін.). Украй низький рівень амортизаційних відрахувань та витрат на ремонти і поліпшення основних засобів у тарифах протягом останніх десяти років, відсутність інвестиційної складової, яка б забезпечувала капітальні інвестиції на придбання нових та модернізацію існуючих основних засобів, не давали можливості проводити в повному обсязі комплекс робіт із підтримки теплового господарства та розвитку виробничої бази підприємства й оновленню основних засобів. Крім того, підприємство постійно знаходилось під тиском газопостачальних організацій, які, користуючись своїм монопольним становищем на постачання газу, нав'язували нам цілком неприйнятні умови - зобов'язання стовідсоткової оплати за спожитий у минулому місяці газ по факту споживання (натомість населення проводило оплату за теплову енергію, спожиту в опалювальний сезон, рівними частками протягом року). У разі несвоєчасних розрахунків за газ, газопостачальні підприємства зверталися до суду з позовами про примусове стягнення боргу, при цьому нараховували ще й великі суми штрафних санкцій за несвоєчасні розрахунки та постійно надсилали нам попередження про припинення газопостачання. У результаті з нашого підприємства були стягнуті в примусовому порядку окрім сум заборгованості за газ, ще й великі суми штрафних санкції, джерел погашення яких тарифом також не передбачалось. Застосування регульованих тарифів, які не відповідають економічно обгрунтованим витратам на виробництво теплової енергії, призвело до того, що підприємство протягом багатьох років постійно знаходилося на межі виживання.

Різниця в тарифах для населення, яку держава повинна відшкодовувати підприємству з бюджету в разі застосування не економічно обгрунтованих тарифів, надавалася не в повному обсязі та з великим запізненням і лише на погашення заборгованості за газ. На початок 2015р. у підприємства  залишилося 12,2 млн. грн. затвердженої і не відшкодованої державою різниці в тарифах для населення, що стало причиною недовиконання робіт із переоснащення і реконструкції виробничих потужностей підприємства. З січня 2015р. різниця в тарифах для населення відмінена.

На сьогоднішній день особливу занепокоєність викликає стан основних засобів підприємства. Обладнання зношено на 79,9 %, а закупити та встановити нове немає можливості, причиною є складні економічні умови, в яких підприємство працює протягом останніх 20 років, та відсутність державної підтримки. Державне фінансування на виконання програм модернізації теплоенергетики було відсутнє, крім того, мова про реконструкцію та оновлення обладнання взагалі не йшла. Протягом 2008-2014р.р. підприємство направило 2,9 млн. грн. власних коштів на капітальні інвестиції, у тому числі 363,0 тис. грн. у 2014р. Працюючи у таких складних умовах, підприємство все ж направляє кошти на капітальні інвестиції, але їх замало і на серйозну реконструкцію котелень і мереж їх не вистачає, а, як відомо, надавати якісні послуги на зношеному обладнанні складно. 

Одними з найбільш болючих питань, що на сьогодні виникають у споживачів, це питання, пов'язані з якістю і кількістю послуг опалення. Для початку розберемося, що таке "послуга опалення"? Опалення - це штучний обігрів приміщень з метою компенсації в них втрат тепла та підтримки на заданому рівні температури, яка відповідає умовам теплового комфорту. Система опалення - це сукупність технічних елементів, призначених для виробництва, переносу та передавання у всі опалювані приміщення кількості тепла, необхідного для підтримання температури всередині приміщення на заданому рівні.  Послуга опалення надається з метою створення комфортних умов перебування в приміщеннях будівель і нормується за відповідним критерієм - внутрішня температура повітря в приміщеннях. Мінімальна внутрішня температура повітря в приміщеннях, встановлена у п. 2.2 КТМ 204 Україна 244-94 "Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд" та є одним із головних критеріїв, який враховується при проектуванні всіх систем опалення і відрізняється за показником в залежності від призначення приміщення (житло, магазин, лікарня. і т.д.), а також є показником якості та кількості послуг з опалення, що надаються. Постановою КМУ №151 від 17.02.2010 р. врегульовано порядок перерахунку розміру плати за надання послуг із централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості.

Отже,  єдиним критерієм визначення якості та кількості послуг теплопостачання є внутрішня температура повітря в приміщенні. Тому головною метою роботи нашого підприємства в опалювальний період є забезпечення комфортної температури повітря всередині приміщень споживачів, адже якість наших послуг залежить від її значення.

Підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги у 2014р. було однією з вимог Міжнародного валютного фонду для відновлення кредитування України за програмою, яка передбачає виділення нашій країні кредиту на суму 17,5 млрд. доларів.

Попередні тарифи на послуги централізованого опалення були введені в дію 01 січня 2011 року, відповідно до Постанови НКРЕ №1771 від 14/12/2010р. та рішення третьої сесії шостого скликання Полтавської обласної ради від 01/02/2011р "Про забезпечення виконання постанов НКРЕ України" і становили: 340,24 грн. за 1 Гкал з ПДВ та 3,82 грн. за 1 кв. метр загальної площі напротязі року.

У результаті такої тарифної політики у 2013 році підприємство отримало фінансовий результат - збитки в сумі - 3,3 млн. грн.  Наявність збитків свідчила про те, що діючі тарифи були недостатніми для відшкодування фактичної вартості виробництва, транспортування та постачання теплової енергії. Підприємство постійно відчувало нестачу у власних обігових коштах отриманих від реалізації теплової енергії, внаслідок чого зростала заборгованість за енергоносії, зокрема за використаний природний газ. На початку 2014 року у такий ситуації, тобто з боргами за газ і відсутністю джерел їх погашення, опинилися всі теплопостачальні підприємства в країні.

Тому Постановою Кабінету Міністрів України "Про вдосконалення державної політики регулювання цін на природний газ і тарифів на теплову енергію та забезпечення посилення соціального захисту населення під час оплати житлово - комунальних послуг" № 81 від 25.03.2014 р. було ухвалено рішення про підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги для населення до економічно обгрунтованого рівня. Даною постановою було рекомендовано НКРЕКП до 1 травня 2014р. переглянути тарифи для підприємств, які реалізують теплову енергію для потреб населення, надають послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води населенню, збільшуючи їх в середньому на 40%. Постанова №81 - це  довгостроковий документ, який передбачає в подальшому планове підвищення ціни на газ з 1 травня 2015р. на 40%, з 1 травня 2016р. на 20% та з 1 травня 2017р. ще на 20%, що безумовно призведе до підвищення тарифів на теплопостачання. Тобто, це  державна політика, а не кампанія з підвищення тарифів у Миргороді, як це зображується у деяких засобах масової інформації.  

Враховуючи таку державну політику, з метою надання можливості підприємствам теплоенергетики вчасно розраховуватися з постачальником газу, Національна комісія, керуючись ЗУ "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", Постановою КМУ від 01.06.2011 №869 "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги", на підставі даних про структуру тарифів, відповідно до висновків Державної інспекції по цінам 2008 року, провела коригування тарифів на теплову енергію з врахуванням підвищення  цін на газ, електроенергію та ростом рівня мінімальної заробітної плати.

Так з травня 2014р. ціна на газ для населення підвищилась в 1,5 рази, у порівнянні з попередніми тарифами: з 872,4 грн. до 1309,2 грн. за 1000 куб. метрів, ціна на електроенергію збільшилась на 76,6 % з 0,70 грн. за 1 кВт/год. до 1,24 грн. Фонд заробітної плати збільшився в 1,7 рази, при цьому мінімальна заробітна плата, що діяла у попередньому тарифі, збільшилась з 532,50 до  907 грн., але не досягла рівня мінімальної заробітної плати 1218  грн.,  яка встановлена на державному рівні. При цьому всі інші витрати залишилися на рівні І кварталу 2008 року.

Із липня 2014р. відповідно до Постанов НКРКП від 17.04.2014р. № 382 та від 27.06.14 № 820 нашому підприємству були встановлені наступні тарифи на теплову енергію:

- для потреб населення на рівні 400,08 грн. за 1 Гкал (без ПДВ)

- для бюджетних установ та інших споживачів 1054,96 грн. за 1 Гкал (без ПДВ).

Вищевказаними Постановами НКРКП було також затверджено  і структуру тарифів, згідно з яким витрати на газ складають 62,5%, витрати на електроенергію - 6,7 %, заробітна плата - 17,4%, податки та амортизація - 7,7 %, усі інші витрати - 5,7%.

Одночасно з встановленням тарифів на теплову енергію Верховна Рада  України у квітні 2014р. прийняла закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії", який визначив теплопостачальні підприємства виконавцями послуг із централізованого опалення та постачання гарячої води. Тому виникла необхідність встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води для населення.

Національна комісія з 2010р. постійно проводила моніторинг виробничої, економічної та фінансової діяльності підприємств теплоенергетики, а також аналіз відповідності рівня фактичних показників питомих норм споживання енергоносіїв, витрат ресурсів і втрат діючим нормам і нормативам у сфері теплопостачання. Маючи повну грунтовну інформацію про наше підприємство, Національна  комісія самостійно провела розрахунки тарифів на  послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої, які складаються: із вартості теплової енергії для населення, витрат на утримання абонентської служби, вартості холодної води та послуг банку та затвердила Постановою НКРКП №650 від 06.06.2014р. тарифи на послуги з централізованого опалення протягом опалювального періоду з 01 серпня 2014р., а саме:

- 490,63 грн. за 1 Гкал з ПДВ - для абонентів житлових будинків з  будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії,

- 12,09 грн. за 1 кв.м. з ПДВ на місяць, протягом якого надається послуга - для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії,

тарифи на послуги з централізованого постачання гарячої води з 01 липня 2014р., а саме:

- 32,63 грн. з ПДВ за 1 куб.м. за умови підключення рушникосушильників до системи гарячого водопостачання,

- 30,78 грн. з ПДВ за 1 куб.м.  за відсутності рушникосушильників.

Зазначимо, що підвищення тарифів на гарячу воду з 01 липня 2014р. відбулося не лише за рахунок підвищення цін на енергоносії, а також за рахунок підвищення вартості холодної води. Раніше діяв тариф на "підігрів води" (20,63 грн. за 1 куб. м.), а зараз встановлено тариф на "постачання гарячої води", який включав 2,95 грн. - вартість холодної води.

Указами Президента України наприкінці серпня 2014р. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, була ліквідована, натомість була створена Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), на яку було покладено обов'язки із забезпечення проведення цінової і тарифної політики у сфері теплопостачання.

Новостворена Національна комісія, Постановою №146 від 17.10.2014р. встановила тарифи на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води,  які вступили в силу з 21.11.2014р.

Тобто, з 21 листопада 2014р. на нашому підприємстві діють наступні тарифи:

тарифи на централізоване опалення протягом опалювального періоду:

- 490,52 грн. за 1 Гкал - для абонентів житлових будинків з  будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії,

- 12,09 грн. за 1 кв.м. за місяць, протягом якого надається послуга - для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії;

тарифи на послуги з централізованого постачання гарячої води:

- 36,07 грн. з ПДВ за 1 куб.м. за умови підключення рушникосушильників до системи гарячого водопостачання,

- 34,22 грн. з ПДВ за 1 куб.м.  за відсутності рушникосушильників.

Тариф на послуги з централізованого постачання гарячої води підвищився за рахунок збільшення вартості холодної води з 2,95 грн. за 1 куб.м. до 5,76 грн. за 1 куб.м.

Як бачимо, Національна комісія встановила кожному підприємству різні тарифи. Наприклад, у Вінниці - 497,69 грн. за 1 Гкал, та 13,04 за 1 кв.м., Краснограді - 513,41 грн. за 1 Гкал та 12,32 за 1 кв.м., Лозовій - 487,49 грн. за 1 Гкал та 13,26 за 1 кв.м. Тобто, на багатьох підприємствах тарифи значно вищі, ніж у нас. Це обумовлено наступними факторами: обсягом реалізації послуг (чим більше обсяг реалізації теплової енергії, тим менший тариф), рівнем енергоспоживання обладнання, особливостями технологічного процесу та інше.

НКРЕКП вважає, що при ціні на газ для населення 1309,20 грн. за 1000 куб.м., встановлені тарифи є економічно-обгрунтованими і це рівень, який необхідний для компенсації витрат підприємства за умови відсутності державних дотацій, для того, щоб підприємство мало можливість розрахуватися з гарантованим постачальником газу - НАК "Нафтогаз України".

Але реалії сьогодення такі, що з 01 квітня 2015р. в 2,3 рази підвищується ціна на газ для населення, та буде становити 2994,3 грн. за 1000 куб. м., ціна на електроенергію збільшиться на 34,4% та становитиме 1,66 грн. за 1 кВт/год. НКРЕКП розрахувала тариф шляхом коригування лише двох статей витрат паливо та електроенергія, витрати  ж на зарплату з відрахуваннями та амортизація залишаться без змін, такими, як у попередньому тарифі, а витрати на матеріали, податки та всі інші витрати залишаються на рівні І кварталу 2008р.  У результаті тариф на теплову енергію для населення підвищується на 60% і згідно з Постановою НКРЕКП №675 від 03.03.2015р. складає 640,24 грн. за 1 Гкал (без ПДВ). Тариф було затверджено із структурою, у структурі даного тарифу витрати на газ складають 64,4 %, витрати на електроенергію - 8,1 %, витрати на зарплату - 15,8 %, податки та амортизація - 6,9 %, матеріали, всі інші витрати - 4,8%.  У тарифі передбачений плановий прибуток у розмірі 2,1 % або 723,0 тис. грн., які розподіляються наступним чином: 593 тис. грн. на рік заплановано направити на розвиток виробництва (виробничі інвестиції) та 130  тис. грн. на рік - на сплату податку на прибуток. 

Основні чинники, що призводять до чергового зростання тарифів з 01 квітня 2015р. у сьогоднішніх умовах господарювання не залежать від волі підприємства, до них зокрема відносяться: по-перше, це особливості структури витрат теплопостачальних  підприємств та їх надзвичайна залежність від вартості газу та електроенергії. По-друге, тривале штучне стримування державою зростання цін на газ і електроенергію у минулих роках. Досить довгий час тарифи були питанням не економіки, а політики, тому вони суттєво не покривали їх фактичної собівартості.

Підвищення тарифів для населення з 01 квітня 2015р. є необхідним для виконання завдання Уряду із забезпечення підприємствами теплопостачання стовідсоткових розрахунків за спожитий газ в умовах  підвищення цін на газ і при цьому зменшити навантаження на бюджет країни шляхом відміни державних дотацій підприємствам теплоенергоенергетики у 2015 році.

Підвищення комунальних тарифів для населення завжди є складним і болючим питанням, і в першу чергу страждають малозабезпечені версти населення. В умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги, з метою захисту найбільш вразливих верств населення уряд посилив соціальний захист населення шляхом надання таким родинам державної соціальної допомоги у вигляді житлових субсидій і адресних компенсацій  додаткових витрат на оплату комунальних послуг. Працівниками нашого підприємства постійно проводиться роз'яснювальна робота серед споживачів щодо необхідності звернення за субсидіями і компенсаціями, порядок надання яких на сьогоднішній день значно спрощено. 

ОКВПТГ "Миргородтеплоенерго"

ОГОЛОШЕННЯ
     
Оголошення

Управління комунальних ресурсів інформує

     
     
Особистий прийом громадян

9 грудня 2024 року з 16.00 до 17.00 години у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м.Миргорода ( вул. Гоголя, 171/1) керуюча справами виконавчого комітету Нікітченко Антоніна Борисівна проводитиме особистий прийом громадян. Попередній запис громадян  за телефоном (05355) 5-03-18.

     
     
Увага!

Розпочато прийом пропозицій до Програми комплексного відновлення території Миргородської міської територіальної громади

 

     
Архів оголошень
Poll ID 0 does not exist.

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Міста побратими

Миргородський відділ поліції

КП Тепловодсервіс

КП Миргородська управляюча компанія

Полтавська обласна рада

Полтавська ОДА

МИРГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА
  Адреса: 37600, м. Миргород, вул. Незалежності, 17, Тел.: 5-25-01,
E-mail: [email protected]