Контрольно-ревізійна робота відіграє важливу роль у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, оскільки направлена на здійснення контролю за використанням коштів Фонду.
Проведення перевірок страхувальників сприяє підвищенню кваліфікації працівників бухгалтерій та розрахункових відділів, що проводять нарахування матеріального забезпечення, комісій (уповноваженого) із соціального страхування, що здійснюють контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення застрахованим особам.
Працівниками Миргородської міської виконавчої дирекції Полтавського обласного відділення Фонду протягом 2015 року проведено 61 перевірку (26 планових, 35 позапланових), з них результативних – 22. Сума обревізованих коштів становить 3 824 тис.грн. Проведення перевірок правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях, у фізичних осіб-підприємців, які використовують працю найманих працівників, передбачає собою: перевірку правильності обчислення середньої заробітної плати, з якої обраховуються суми матеріального забезпечення застрахованим особам; роботи комісії (уповноваженого) із соціального страхування; правильності надання соціальних послуг застрахованим особам за рахунок коштів Фонду та інше.
За результатами проведених перевірок нараховано фінансових і штрафних санкцій на загальну суму 19405,09 грн. в т.ч.
- нараховано пені – 0,37 грн.;
- встановлено неправомірних витрат – 17 355,14 грн.;
- застосовано фінансових санкцій – 2 049,58 грн.
Робочим органом обласного відділення Фонду проводиться робота по забезпеченню надходження до Фонду коштів, нарахованих за результатами контрольних заходів, станом на 01.01.16 р. фактично надійшло 18 247,71 грн. Із застосованих адміністративних штрафів на загальну суму 3434 грн., посадовими особами страхувальників сплачено 3264 грн.
Доведений плановий показник по статті «Інші надходження» в розмірі 25 тис.грн. виконано на 193,3 % (48,3 тис. грн.). В тому числі надходження за результатами ревізійної роботи працівників Миргородської міської виконавчої дирекції становлять 21 511,71 грн., або 44,5 % від загальної суми надходжень по статті.
За 2015 рік попереджено неправомірних витрат (зменшено суми заявок на фінансування) - 2716,59 грн.
Не менш важливим є те, що під час перевірок виявляються і недоплати матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду. Так, в результаті проведених перевірок у 2015 році працівниками Миргородської міської виконавчої дирекції, виявлено недоплату допомог на суму 33 087,73 грн. (378 випадків), значна частина яких дозамовлена страхувальниками та виплачена застрахованим особам.
З метою запобігання виникнення в подальшому аналогічних порушень, працівниками дирекції постійно проводиться роз’яснювальна та консультативна робота із працівниками бухгалтерій страхувальників, членами комісій (уповноваженими) із соціального страхування,- повідомляє Миргородська міська виконавча дирекція Полтавського обласного відділення Фонду.