Державна служба зайнятості сьогодні діє на відкритому ринку праці, який висуває високі вимоги до учасників. Щоб конкурувати з численними приватними агентствами, Службі необхідно мати суттєві переваги і не лише безоплатність послуг, а клієнторієнтованість, швидкість і зручність обслуговування, доступність і різноплановість сервісів.
Саме тому в серпні 2019 року був запущений пілотний проект «Інститут «Консультант роботодавця», що став другим етапом стратегічного розвитку сервісів державної служби зайнятості. Його мета: оптимізація процесів укомплектування вакансій на замовлення роботодавців і працевлаштування осіб, що звернулись за допомогою у пошуку роботи; профілактика довготривалого безробіття.
Досягнення зазначених цілей можливе завдяки переорієнтації фахівців служби зайнятості з формальної реалізації своїх функцій на якісне обслуговування кожного клієнта, задоволення його індивідуальних потреб. Як наслідок – побудова ефективної взаємодії ДСЗ з роботодавцями та особами, які шукають роботу, доведення переваг співпраці зі Службою.
Побудова довірливих стосунків з роботодавцем, обізнаність про його кадрові потреби, специфіку економічної діяльності; підбір унікального комплексу послуг відповідно до його запиту; надання послуг на високопрофесійному рівні з залученням сучасних засобів комунікації - таке функціональне навантаження має посада «консультант роботодавця».
Планувалось, що запровадження службою зайнятості інституту консультанта роботодавця дозволить:
- суттєво розширити канали пошуку вакансій та шукачів роботи, сформувати найбільшу, а головне актуальну і достовірну базу даних, єдину для всієї України;
- надавати адресні, спеціалізовані та ефективні послуги з використанням зручних електронних сервісів;
- дієво вирішувати кадрові проблеми роботодавців та скоротити терміни укомплектування вакансій;
- підвищити зацікавленість громадян у легальному працевлаштуванні в Україні;
- оперативно налагоджувати співпрацю з новоствореними підприємствами;
- удосконалити систему професійного навчання безробітних для результативного працевлаштування;
- підвищити обізнаність роботодавців щодо вимог трудового законодавства, нюансів регіонального ринку праці, сучасних світових практик в роботі з персоналом тощо.
Очікування виправдалися і пілотний проект дав гарні результати, що й обумовило подальше запровадження інституту «консультанта роботодавця» по всій мережі центрів зайнятості в Україні. З цією метою викладачами ІПК ДСЗ був розроблений тренінг та організовано навчання фахівців для підвищення їх компетентності у взаємодії з потенційними клієнтами: керівниками підприємств, працівниками кадрових служб, фізичними особами-підприємцями.
В рамках програми передбачено виконання численних кейсових завдань, відпрацювання вправ на активне залучення роботодавців до співпраці, обговорення проблемних ситуацій, що можуть виникнути під час взаємодії, робота з запереченнями та усуненням бар’єрів тощо.
Проте головне в підготовці консультантів не оволодіння певним набором методів і технологій, а зміна погляду кожного фахівця Служби на взаємодію з роботодавцями, усвідомлення ними того факту, що кожна особа, яка звернулась до ДСЗ – це клієнт з унікальними потребами, які необхідно задовольнити якнайкраще. В решті – розуміння особистої відповідальності за реалізацію всіх етапів співпраці: від першої комунікації до остаточного вирішення питання.
Державна служба зайнятості запроваджує зміни в обслуговуванні. Та це не заміна старих вивісок на нові. Зміни потрібні, щоб стимулювати довіру, ентузіазм, залученість в загальну справу перш за все співробітників Служби. Зміни потрібні, що повернути довіру і соціальну відповідальність у клієнтів. Налагодити з ними ефективну взаємодію, щоб акумулювати ресурси для забезпечення благополуччя громади, регіону, країни.
Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями https://pol.dcz.gov.ua/ та https://www.facebook.com/MirhorodCZ