Як підтвердити право власності на нерухомість: онлайн та офлайн способи
2025-11-06
З 2013 року в Україні працює Державний реєстр речових прав на нерухоме майно. Громадянам, у яких право власності на нерухоме майно виникло до цього часу, рекомендується внести відомості до єдиної бази даних.
Така процедура супроводжується появою ряду переваг, котрі дозволяють господарям:
- додатково підтвердити право власності;
- вчиняти правочини з майном (продаж, оренда, передання у спадок);
- отримувати кредити під заставу нерухомості;
- брати учать державних програмах, зокрема в єВідновленні.
Додати інформацію до реєстру можна:
1. Онлайн – за допомогою порталу Дія, для цього необхідно:
- Мати кваліфікований електронний підпис.
- Зареєструватися/авторизуватися в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.
- Заповнити онлайн-форму на отримання послуги.
- Завантажити документи про зареєстровані речові права на об'єкт нерухомості до 1 січня 2013 року у форматі PDF (договір купівлі-продажу, дарування, свідоцтво про спадщину тощо).
- Перевірити сформовану заяву та підписати її кваліфікованим електронним підписом.
2. Офлайн – звернувшись до нотаріуса або державного реєстратора з:
- Заявою на реєстрацію, вона має бути оформлена за встановленою формою в Державному реєстрі речових прав.
- Документом, що підтверджує право власності (договір купівлі-продажу, дарування, свідоцтво про спадщину)
- Технічним паспортом – документом, що містить характеристики нерухомого майна.
- Паспортом та реєстраційним номером облікової картки платника податків.
- Квитанцією про оплату адміністративного збору (за необхідності).
- Додатковими документами: якщо нерухомість оформлена на кількох власників, можуть знадобитися їхні підписи та згоди, довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку, копії документів тощо.






























