Миргородською міською публічною бібліотекою для дорослих ім. Д. Гурамішвілі проведено соціологічне дослідження «Краща книга сучасності». Метою дослідження є виявлення пласту сучасної літератури, яка цікавить користувачів бібліотеки, виховання культури читання, вивчення уподобань щодо творів української та світової літератури.
Важливе місце в житті людини займає читання, як вид культурної діяльності, який впливає на загальнопізнавальний інтерес та культурний рівень. Дослідження проводиться методом опитування, яке відобразило багату палітру у прихильності до тих чи інших літературних жанрів та письменників. Кількість респондентів, що взяли участь у соціологічному дослідженні 86 осіб. Кожен мав можливість вибрати книгу найбільш прийнятну для себе.
Підсумовуючи дані мониторингу можна зробити висновки, що користувачі бібліотеки назвали лідерами книги:
Шкляр В. «Чорний ворон»;
Матіос М. «Солодка Даруся», «Москалиця»;
Андрухович Ю. «Дванадцять обручів»;
Лис В. «Століття Якова», «Соло для Соломії»;
Люко Дашвар «Молоко з кров'ю», «Мати все», «Райцентр»;
Жадан С. «Ворошиловград»;
Роздобудько І. «Гудзик», «Зів'ялі квіти викидають»;
Вишневский Я. «Одиночество в сети»;
Коэльо П. «Алхимик»;
Гавальда А. «35 кило надежды».
Слід зазначити, що в тенденціях визначення кращих творів є певна перевага української книги. Аналіз опитування засвідчив нинішні проблеми формування та оновлення бібліотених фондів.
Враховуючи інтереси та побажання користувачів бібліотеки працівникам слід зосередити увагу на заходах інформаційного та рекомендаційного характеру. Для ознайомлення користувачів з найбільш популярними книгами та для допомоги у їх виборі організувати виставку «Книги з минулого», де розміщені твори класиків ліітератури, які звертають увагу читачів на вічні духовні і моральні цінності, а також виставку-прим'єру «Читай наше, шануй рідне», виставку-пораду «Прочитай, не пожалкуєш», виставку-персоналію «Літературними стежками рідного краю».
Поряд з книжковими виставками в практику роботи впровадити сучасний спосіб просування книги до читача — буктрейлери, які націлені в першу чергу на молодіжну аудиторію, на тих хто має смак до віртуального мистецтва.
Бажаючи донести ідею цінності читання до суспільства працівникам бібліотеки слід виносити свої заходи за стіни бібліотеки. Прикладом цього може бути буккросинг, що вже користується увагою серед мешканців міста.
Партнерами бібліотеки у реалізації просування сучасної книги до читача стали газета «Миргород - наш дім», теле та радіостудія «Миргород». Найяскравішою та найєфективнішою рекламою книги є її презентація, коли відбувається знайомство з її автором та змістом. Продовжувати вести літературно-мистецьку «Світлицю», рубрику «Сучасна українська література» та роботу краєзнавчого радіоальманаху «Миргородська криниця». Завдання полягає в тому, щоб вийти за межі вже сформованої бібліотечної аудиторії, і залучити нових користувачів до читання.
Соціологічне дослідження довело, що книга і читання займають важливе місце у житті людини.
Дослідження провела
Бібліотекар І категорії
Тоненчук Л.В.