Опубліковано 11.09.2023
Інформація про підсумки виконання бюджету
Миргородської міської територіальної громади за I півріччя 2023 року
До бюджету Миргородської міської територіальної громади протягом I півріччя 2023 року (з урахуванням міжбюджетних трансфертів) всього надійшло 356 399,9 тис. грн, що становить 106,1 відсотка до плану, в тому числі до загального фонду – 343 722,4 тис. грн, до спеціального фонду – 12 677,5 тис. грн.
За І півріччя 2023 року бюджет громади (без врахування міжбюджетних трансфертів) отримав 279 414,8 тис. грн, що більше планових показників на відповідний період на 20 985,5 тис. грн, виконання дохідної частини становить 108,1 відсотка.
До загального фонду бюджету у 1 півріччі 2023 року, при запланованих надходженнях в сумі 253 680,7 тис. грн, фактично надійшло 267 460,4 тис. грн податків, зборів та інших платежів (без врахування офіційних трансфертів), понад план отримано 13 779,7 тис. грн, виконання становить 105,4 відсотка.
Базовим джерелом наповнення загального фонду бюджету громади у звітному періоді є податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого у структурі власних доходів становить 68,7 відсотка. Надходження цього податку у І півріччі 2023 року становлять 183 861,8 тис. грн, що більше планових показників на 5,7 відсотка.
Друге місце за обсягом надходжень загального фонду бюджету громади належить місцевим податкам і зборам (67 746,8 тис. грн), питома вага яких становить 25,3 відсотка. Серед них основними є:
- єдиний податок – отримано 26 522,0 тис. грн (виконання становить 104,8 відсотка), питома вага складає 9,9 відсотка;
- плата за землю – надходження у звітному періоді склали 29 190,3 тис. грн (виконання 103,9 відсотка до плану), що складає 10,9 відсотка у структурі загального фонду бюджету;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – до бюджету надійшло 11 878,4 тис. грн (виконання до плану 105,0 відсотків), частка у структурі загального фонду бюджету становить 4,4 відсотка.
Після місцевих податків і зборів також значну частину у структурі доходів займає акцизний податок, а саме 4,4 відсотка. У звітному періоді надходження склали 11 790,8 тис. грн, в тому числі від акцизного податку з виробленого та ввезеного на митну територію України пального – 5 262,1 тис. грн, акцизний податок з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України – 3 392,8 тис. грн, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України) – 3 135,9 тис. грн.
До спеціального фонду бюджету (без врахування офіційних трансфертів) за звітний період надійшло 11 954,4 тис. грн, що більше планових показників на 7 205,8 тис. грн, а саме:
- власні надходження бюджетних установ (платні послуги, благодійні внески, гранти та дарунки тощо) – 10 875,9 тис. грн, що становить 91,0 відсотків у структурі надходжень спеціального фонду бюджету громади, перевиконання на 6 429,3 тис.грн;
- надходження до фонду охорони навколишнього природного середовища (екологічний податок) – 217,8 тис. грн, або 1,8 відсотка у загальному обсязі надходжень спеціального фонду;
- кошти від відчуження майна, що належить Автономній Республіці Крим та майна, що перебуває в комунальній власності – 323,4 тис.грн, або 2,7 відсотка у загальному обсязі надходжень спеціального фонду;
- надходження до цільового фонду Миргородської міської ради становили 293,4 тис. грн, або 2,5 відсотка у структурі надходжень;
- надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів – 243,9 тис. грн, або 2,0 відсотка у загальному обсязі надходжень спеціального фонду.
Найбільшими платниками податків і зборів до бюджету громади у І півріччі 2023 року серед виробничих підприємств є: ПрАТ “Миргородкурорт” – 5 262,1 тис. грн, ПрАТ “Полтавське ХПП” (ТОВ “Кононівський елеватор”) – 4 760,0 тис. грн, Регіональна філія “Південна залізниця” АТ “Українська залізниця” – 3 921,9 тис. грн, ПАТ “Миргородський завод мінеральних вод” – 3 546,5 тис. грн, ПАТ “Армапром” – 1 170,8 тис. грн. Серед підприємств з виробництва сільськогосподарської продукції найбільше сплачено до бюджету ТОВ “Астарта Прихоролля” – 6 061,7 тис. грн, ТОВ “Промінь-Приват” – 2 219,0 тис. грн, ТОВ “Агротех-Гарантія” – 2 059,6 тис. грн, ТОВ “УкрЛатАгро” – 2 452,4 тис. грн , СТОВ “Славутич” – 1 002,5 тис. грн, та ТОВ “Гарант-2005” – 951,9 тис. грн.
За звітний період до загального фонду бюджету громади отримано 76 262,0 тис. грн офіційних трансфертів.
З державного бюджету – 62 065,9 тис. грн, а саме: освітня субвенція в сумі 60 478,9 тис. грн та додаткова дотація на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації – 1 587,0 тис. грн.
З обласного бюджету – 2 712,3 тис. грн – отримано в повному обсязі: дотацію на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я – 1 548,0 тис. грн, субвенцію на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду – 31,1 тис. грн, субвенцію на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами – 197,7 тис. грн, субвенція на виконання окремих заходів з реалізації соціального проекту «Активні парки-локації здорової України» – 19,6 тис.грн. Не в повному обсязі надійшли кошти субвенції на здійснення переданих видатків у сфері освіти – 654,1 тис. грн (61,2 відсотка до плану), інші субвенції – 261,8 тис. грн (33,0 відсотків до плану).
З бюджетів інших громад – 11 483,8 тис. грн – надійшли кошти субвенції на утримання об’єктів спільного користування – 221,4 тис. грн для утримання та розвитку Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю та Інклюзивно-ресурсного центру: з бюджету Гоголівської селищної територіальної громади в сумі 82,0 тис. грн, Великосорочинської сільської територіальної громади – 61,0 тис. грн, Комишнянської селищної територіальної громади – 54,8 тис. грн, Ромоданівської селищної територіальної громади – 23,6 тис. грн. Отримано кошти іншої субвенції з місцевих бюджетів в сумі 11 262,4 тис. грн на підтримку та розвиток закладів охорони здоров’я, соціального захисту населення, а саме: з бюджету Ромоданівської селищної територіальної громади – 2 880,1 тис. грн, Комишнянської селищної територіальної громади – 3 687,3 тис. грн та бюджету Великосорочинської сільської територіальної громади – 4 634,3 тис. грн, Великобагачанської селищної територіальної громади – 60,7 тис. грн.
За звітний період до спеціального фонду бюджету громади отримано 723,1 тис. грн офіційних трансфертів у вигляді іншої субвенції з бюджету Великосорочинської сільської територіальної громади на підтримку та розвиток закладів охорони здоров’я.
Виконання видаткової частини бюджету міської територіальної громади за звітний період становить 309 922,1 тис. грн або 73,9 відсотка до плану на І півріччя 2023 року з урахуванням змін. З них: за загальним фондом проведено видатків на суму 274 836,7 тис. грн, або 81,1 відсотка, за спеціальним фондом – 35 085,4 тис. грн, або 43,6 відсотка.
Фінансування головних розпорядників коштів у звітному періоді проводилось відповідно до розпису асигнувань в межах зареєстрованих бюджетних зобов’язань та наявних фінансових ресурсів.
У розрізі основних галузей бюджетної сфери обсяг видатків по загальному фонду до плану на І півріччя 2023 року становить:
- органи місцевого самоврядування – 32 943,3 тис. грн (91,8%);
- освіта – 144 494,4 тис. грн (83,1%);
- охорона здоров’я – 18 190,9 тис. грн (76,3%);
- соціальний захист та соціальне забезпечення – 16 965,4 тис. грн (76,2%);
- культура і мистецтво – 10 654,2 тис. грн (72,3%);
- фізична культура і спорт – 3 836,0 тис. грн (81,3%);
- житлово-комунальне господарство – 21 774,7 тис. грн (71,4%);
- інші – 25 977,8 тис. грн (78,4%).
На фінансування першочергових та захищених статей спрямовано кошти загального та спеціального фондів в обсязі 193 248,6 тис. грн, тобто 62,3 відсотка всіх видатків, в тому числі на:
- оплату праці з нарахуваннями – 169 957,9 тис. грн (54,8 % всіх видатків);
- продукти харчування та медикаменти – 7 196,2 тис. грн (2,3% всіх видатків);
- оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 16 094,5 тис. грн (5,2% всіх видатків).
На фінансову підтримку комунальних підприємств за рахунок загального фонду бюджету міської територіальної громади спрямовано 31 806,5 тис. грн, у тому числі:
- КНП “Миргородська лікарня інтенсивного лікування” – 5 728,5 тис. грн;
- КНП “Миргородський міський центр ПМСД” – 3 792,0 тис. грн;
- КП “Миргородводоканал” – 5 795,8 тис. грн;
- КП “Спецкомунтранс” – 14 688,7 тис. грн;
- Міська телестудія “Миргород” – 1 801,5 тис. грн.
Вцілому на капітальні видатки у I півріччі поточного року спрямовано 29 066,5 тис. грн, з яких: використано залучених грантових коштів у обсязі 1 917,6 тис. грн на реалізацію проєкту “Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні (FEER)” виконуваний на замовлення Федерального міністерства економічної співпраці та розвитку Німеччини (BMZ) та Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO) по об’єкту “Реконструкція розподільчої теплової мережі від ТК №3 до ТК №12 котельні по вул. Прорізна, 4а за адресою: вул. Д. Апостола в м. Миргород Полтавської області”.
Із загальної суми капітальних видатків за рахунок коштів бюджету розвитку було освоєно 24 852,0 тис. грн, що становить 32,9 відсотка до плану. Дані кошти були використані на:
- реконструкцію та капітальний ремонт закладів бюджетної сфери та інших об’єктів громади – 5 913,6 тис. грн;
- капітальний ремонт житлового фонду, поповнення статутного капіталу комунальних підприємств, придбання основних засобів та інші видатки – 4 435,2 тис. грн, в тому числі: за рахунок субвенції з бюджету Великосорочинської сільської територіальної громади – 107,0 тис. грн на придбання комп’ютерної техніки та медичного обладнання КНП “Миргородська лікарня інтенсивного лікування”;
- проведення робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням тротуарів та автомобільних доріг – 135,0 тис. грн;
- проведення заходів та робіт з територіальної оборони – 241,2 тис. грн;
- субвенція районному бюджету Миргородського району – 250,0 тис. грн на реалізацію програми підготовки молоді Миргородської міської територіальної громади до військової служби і підтримки заходів мобілізації та забезпечення територіальної оборони;
- субвенція державному бюджету – 13 877,0 тис. грн на реалізацію програм: підготовки молоді Миргородської міської територіальної громади до військової служби і підтримки заходів мобілізації та забезпечення територіальної оборони – 12 877,0 тис. грн; протидії та профілактики злочинності, забезпечення публічної безпеки і порядку в Миргородській міській територіальній громаді – 1 000,0 тис. грн.
Опубліковано 26.05.2023
Інформація про підсумки виконання бюджету Миргородської міської територіальної громади за I квартал 2023 року
До бюджету Миргородської міської територіальної громади протягом I кварталу 2023 року (з урахуванням міжбюджетних трансфертів) всього надійшло 157 479,3 тис. грн, що становить 103,9 відсотка до плану, в тому числі до загального фонду – 154 854,9 тис. грн, до спеціального фонду – 2 624,4 тис. грн.
За І квартал 2023 року бюджет громади (без врахування міжбюджетних трансфертів) отримав 126 285,3 тис. грн, що більше планових показників на відповідний період на 5 451,8 тис. грн, виконання дохідної частини становить 104,5 відсотка.
До загального фонду бюджету у січні - березні 2023 року, при запланованих надходженнях в сумі 118 456,6 тис. грн, фактично надійшло 123 660,9 тис. грн податків, зборів та інших платежів (без врахування офіційних трансфертів), понад план отримано 5 204,3 тис. грн, виконання становить 104,4 відсотка.
Базовим джерелом наповнення загального фонду бюджету громади у звітному періоді є податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого у структурі власних доходів становить 69,2 відсотка. Надходження цього податку у І кварталі 2023 року становлять 85 553,8 тис. грн, що більше планових показників на 1,6 відсотка.
Друге місце за обсягом надходжень загального фонду бюджету громади належить місцевим податкам і зборам (30 842,3 тис. грн), питома вага яких становить 24,9 відсотка. Серед них основними є:
- єдиний податок – отримано 13 329,9 тис. грн (виконання становить 119,3 відсотка), питома вага складає 10,8 відсотка;
- плата за землю – надходження у звітному періоді склали 12 922,9 тис. грн (виконання 112,7 відсотка до плану), що складає 10,4 відсотка у структурі загального фонду бюджету;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – до бюджету надійшло 4 471,8 тис. грн (виконання до плану 104,1 відсотка), частка у структурі загального фонду бюджету становить 3,6 відсотка.
Після місцевих податків і зборів також значну частину у структурі доходів займає акцизний податок, а саме 4,4 відсотка. У звітному періоді надходження склали 5 462,2 тис. грн, в тому числі від акцизного податку з виробленого та ввезеного на митну територію України пального – 2 494,9 тис. грн, акцизний податок з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України – 1 472,7 тис. грн, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України) – 1 494,6 тис. грн.
До спеціального фонду бюджету (без врахування офіційних трансфертів) за звітний період надійшло 2 624,4 тис. грн, що більше планових показників на 247,6 тис. грн, або на 10,4 відсотка, а саме:
- власні надходження бюджетних установ (платні послуги, благодійні внески, гранти та дарунки тощо) – 2 439,3 тис. грн, що становить 93,0 відсотка у структурі надходжень спеціального фонду бюджету громади, перевиконання на 9,7 відсотка;
- надходження до фонду охорони навколишнього природного середовища (екологічний податок) – 90,0 тис. грн, або 3,4 відсотка у загальному обсязі надходжень спеціального фонду;
- надходження до цільового фонду Миргородської міської ради становили 95,1 тис. грн, або 3,6 відсотка у структурі надходжень.
Основними платниками податків і зборів до бюджету громади у І кварталі 2023 року серед виробничих підприємств є: ПрАТ “Полтавське ХПП” (ТОВ “Кононівський елеватор”) – 2 418,9 тис. грн, Регіональна філія “Південна залізниця” АТ “Українська залізниця” – 1 866,1 тис. грн, ПрАТ “Миргородкурорт” – 1 581,5 тис. грн, ПАТ “Миргородський завод мінеральних вод” – 1 406,6 тис. грн, ПАТ “Армапром” – 393,1 тис. грн. Серед підприємств з виробництва сільськогосподарської продукції найбільше сплачено до бюджету ТОВ “Астарта Прихоролля” – 2 455,6 тис. грн, ТОВ “Промінь-Приват” – 1 215,3 тис. грн, ТОВ “Агротех-Гарантія” – 754,9 тис. грн, ТОВ “УкрЛатАгро” – 702,3 тис. грн , СТОВ “Славутич” – 517,9 тис. грн, та ТОВ “Гарант-2005” – 456,0 тис. грн.
За звітний період до загального фонду бюджету громади отримано 31 194,0 тис. грн офіційних трансфертів.
З державного бюджету – 23 918,1 тис. грн, а саме: освітня субвенція в сумі 23 124,6 тис. грн та додаткова дотація на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації – 793,5 тис. грн.
З обласного бюджету – 1 177,6 тис. грн – отримано в повному обсязі: дотацію на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я – 774,0 тис. грн, субвенцію на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду – 5,4 тис. грн, субвенцію на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами – 98,8 тис. грн. Не в повному обсязі надійшли кошти субвенції на здійснення переданих видатків у сфері освіти – 251,7 тис. грн (61,6 відсотка до плану), інші субвенції – 47,7 тис. грн (26,0 відсотків до плану).
З бюджетів інших громад – 6 098,3 тис. грн – надійшли кошти субвенції на утримання об’єктів спільного користування – 94,1 тис. грн для утримання та розвитку Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю та Інклюзивно-ресурсного центру (83,5 відсотка до плану): з бюджету Гоголівської селищної територіальної громади в сумі 41,0 тис. грн, Великосорочинської сільської територіальної громади – 11,9 тис. грн, Комишнянської селищної територіальної громади – 36,2 тис. грн, Ромоданівської селищної територіальної громади – 5,0 тис. грн. Отримано кошти іншої субвенції з місцевих бюджетів в сумі 6 004,2 тис. грн на підтримку та розвиток закладів охорони здоров’я, соціального захисту населення, а саме: з бюджету Ромоданівської селищної територіальної громади – 1 469,7 тис. грн, Комишнянської селищної територіальної громади – 1 908,3 тис. грн та бюджету Великосорочинської сільської територіальної громади – 2 626,2 тис. грн.
Виконання видаткової частини бюджету міської територіальної громади за звітний період становить 137 222,4 тис. грн або 60,6 відсотка до плану на І квартал 2023 року з урахуванням змін. З них: за загальним фондом проведено видатків на суму 120 682,3 тис. грн, або 67,1 відсотка, за спеціальним фондом – 16 540,1 тис. грн, або 35,6 відсотка.
Фінансування головних розпорядників коштів у звітному періоді проводилось відповідно до розпису асигнувань в межах зареєстрованих бюджетних зобов’язань та наявних фінансових ресурсів.
У розрізі основних галузей бюджетної сфери обсяг видатків по загальному фонду до плану на І квартал 2023 року становить:
- органи місцевого самоврядування – 16 685,3 тис. грн (86,0%);
- освіта – 55 149,3 тис. грн (64,1%);
- охорона здоров’я – 10 402,2 тис. грн (66,8%);
- соціальний захист та соціальне забезпечення – 7 478,1 тис. грн (79,0%);
- культура і мистецтво – 4 642,5 тис. грн (52,4%);
- фізична культура і спорт – 1 763,4 тис. грн (83,1%);
- житлово-комунальне господарство – 12 931,0 тис. грн (79,3%);
- інші – 11 630,5 тис. грн (52,6%).
На фінансування першочергових та захищених статей спрямовано кошти загального та спеціального фондів в обсязі 82 149,5 тис. грн, тобто 59,9 відсотка всіх видатків, в тому числі на:
- оплату праці з нарахуваннями – 69 868,4 тис. грн (50,9 % всіх видатків);
- продукти харчування та медикаменти – 2 710,4 тис. грн (2,0% всіх видатків);
- оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 9 570,7 тис. грн (7,0% всіх видатків).
На фінансову підтримку комунальних підприємств за рахунок загального фонду бюджету міської територіальної громади спрямовано 19 392,7 тис. грн, у тому числі:
- КНП “Миргородська лікарня інтенсивного лікування” – 4 174,7 тис. грн;
- КНП “Миргородський міський центр ПМСД” – 1 892,3 тис. грн;
- КП “Миргородводоканал” – 5 795,8 тис. грн;
- КП “Спецкомунтранс” – 6 669,9 тис. грн;
- Міська телестудія “Миргород” – 860,0 тис. грн.
В цілому на капітальні видатки у I кварталі поточного року спрямовано 15 116,4 тис. грн, з яких: використано залучених грантових коштів у обсязі 1 917,6 тис. грн на реалізацію проєкту “Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні (FEER)” виконуваний на замовлення Федерального міністерства економічної співпраці та розвитку Німеччини (BMZ) та Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO) по об’єкту “Реконструкція розподільчої теплової мережі від ТК №3 до ТК №12 котельні по вул. Прорізна, 4а за адресою: вул. Д. Апостола в м. Миргород Полтавської області”.
Із загальної суми капітальних видатків за рахунок коштів бюджету розвитку було освоєно 12 586,7 тис. грн, що становить 28,7 відсотка до плану. Дані кошти були використані на:
- реконструкцію та капітальний ремонт закладів бюджетної сфери та інших об’єктів міста – 869,5 тис. грн;
- капітальний ремонт житлового фонду, поповнення статутного капіталу комунальних підприємств, придбання основних засобів – 1 316,2 тис. грн;
- проведення заходів та робіт з територіальної оборони – 151,0 тис. грн;
- субвенція районному бюджету Миргородського району – 250,0 тис. грн на реалізацію програми підготовки молоді Миргородської міської територіальної громади до військової служби і підтримки заходів мобілізації та забезпечення територіальної оборони;
- субвенція державному бюджету – 10 000,0 тис. грн на реалізацію програми підготовки молоді Миргородської міської територіальної громади до військової служби і підтримки заходів мобілізації та забезпечення територіальної оборони для військової частини А1356.
У цілому по бюджету Миргородської міської територіальної громади станом на 01.04.2023 року наявна кредиторська заборгованість по незахищеним статтям видатків на загальну суму 4 925,6 тис. грн, у тому числі по бюджетним установам, що фінансуються з бюджету громади по загальному фонду – 3 142,9 тис. грн, по спеціальному фонду – 1 782,7 тис. грн, з яких по бюджетним установам – 1,9 тис. грн.
Виникнення кредиторської заборгованості пов’язане з введенням воєнного стану на території України відповідно до умов Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, та з не проведенням частини платежів Держказначейством відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року № 590 ‟Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану”.
Опубліковано 10.01.2023
Пояснювальна записка до бюджету Миргородської міської територіальної громадина 2023 рік в новій редакції
(код бюджету 1656800000)
Показники бюджету громади на 2023 рік розраховано на підставі чинних норм Бюджетного та Податкового кодексів України, Закону України “Про Державний бюджет України на 2023 рік”, інших прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку.
Бюджет Миргородської міської територіальної громади на 2023 рік є збалансованим та визначається відповідно до:
- основних прогнозних макропоказників та окремих припущень, надісланих листом Міністерства економіки України від 31 серпня 2022 року № 3011-05/62642-03;
- рішень про встановлення місцевих податків і зборів на території Миргородської міської територіальної громади на 2023 рік, враховуючи при цьому чинні ставки оподаткування та нормативи зарахування загальнодержавних податків і зборів до бюджету громади та індексацію ставок окремих із них;
- розміру прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня у розмірі 2 589 грн;
- мінімальної заробітної плати у місячному розмірі 6 700 грн, а також посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки в розмірі 2 893 грн.
При прогнозуванні дохідної частини бюджету на 2023 рік було враховано статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків і зборів, зокрема за 2021 рік та прогнозні на 2022 рік, динаміку бази оподаткування та фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 2019 – 2021 років та 10 місяців поточного року.
Відповідно до статей 99-100 Бюджетного кодексу України, здійснено горизонтальне вирівнювання податкоспроможності бюджетів місцевого самоврядування на 2023 рік. Розрахунок здійснено з урахуванням таких параметрів: чисельність наявного населення станом на 01.01.2022 року та очікуваних надходжень у 2022 році податку на доходи фізичних осіб, що зараховується до бюджетів територіальних громад. Під час здійснення горизонтального вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів не враховано кількість облікованих внутрішньо переміщених осіб у зв’язку з відсутністю відповідної інформації від центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах соціальної політики, соціального захисту населення. Середній рівень надходжень податку на доходи фізичних осіб на 1 жителя по Україні для бюджетів територіальних громад складає 5 044,10 грн, для бюджету Миргородської міської територіальної громади – 5 711,17 грн. Реверсну дотацію отримують бюджети, у яких індекс податкоспроможності більше 1,1, або надходження з податку на доходи фізичних осіб на 1 жителя більше 5 548,51 грн. Отже, для бюджету громади індекс податкоспроможності визначено 1,1, що передбачає реверсну дотацію до державного бюджету в сумі 3 968,0 тис. грн.
Оцінка поточної ситуації соціально-економічного розвитку Миргородської міської територіальної громади та прогноз розвитку на 2023 рік
До складу Миргородської міської територіальної громади входить 37 населених пунктів, в тому числі: 1 місто Миргород, що є адміністративним центром та 36 сіл.
Чисельність наявного населення громади станом на 01.01.2022 року становила 48 788 осіб (в т. ч. міське населення – 37 886, сільське – 10 902).
Заборгованість із виплати заробітної плати станом на 01.09.2022 року зафіксовано по ТОВ МАЗ “АРМАПРОМ” та становить 203,3 тис. грн.
Кількість зареєстрованих безробітних станом на 01.10.2022 року становить 565 осіб.
В громаді станом на 01.10.2022 року кількість облікованих фізичних осіб-підприємців становить 2 110 та 170 юридичних осіб. На території громади сільськогосподарську діяльність здійснюють 58 суб’єктів господарювання.
У період з 01.01.-01.10.2022 р. зареєстровано 73 фізичних осіб-підприємців та 7 юридичних осіб, припинили свою підприємницьку діяльність 127 фізичних осіб-підприємців і 9 юридичних осіб. Причина припинення діяльності – власне рішення, але зважаючи на ситуацію, що сталася в країні, головною причиною закриття діяльності можна вважати – зменшення доходів бізнесу у зв’язку з воєнним станом та спричиненими ним наслідками.
Переважний напрямок в підприємницькій діяльності громади займає торговельно-посередницька діяльність, сільськогосподарська діяльність та діяльність у сфері послуг.
Серед основних сільськогосподарських виробників: ТОВ “Укрлатагро”, ТОВ “Астарта Прихоролля”, ТОВ “Промінь-Приват”, ТОВ “Хорол-Дон”, ТОВ “Агротех-Гарантія”.
Розподіл зареєстрованих суб'єктів за КВЕД (%):
- оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів – 44,4;
- транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність – 9,1;
- надання інших видів послуг – 8,8;
- комп’ютерне програмування та надання інших інформаційних послуг – 4,1;
- сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство – 2,9;
- будівництво – 2,4;
- тимчасове розміщування й організація харчування – 2,5;
- операції з нерухомим майном – 1,9;
- діяльність у сферах права, бухгалтерського обліку, архітектури та інжинірингу, технічні випробування та дослідження – 1,9;
- діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування – 1,6;
- інша професійна, наукова та технічна діяльність – 1,6;
- освіта – 1,4;
- охорона здоров’я – 1,4;
- виробництво харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів – 1,1;
- мистецтво, розваги та відпочинок – 1,0;
- державне управління й оборона; обов’язкове соціальне страхування – 1,1;
- інші види переробної промисловості, ремонт і монтаж машин і устаткування – 0,9;
- видавнича діяльність, радіомовлення та телебачення – 0,8;
- виробництво гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції – 0,6;
- текстильне виробництво, виробництво одягу, шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів – 0,6;
- виготовлення виробів з деревини, паперу та поліграфічна діяльність – 0,4;
- надання послуг догляду та соціальної допомоги – 0,3;
- виробництво хімічних речовин і хімічної продукції – 0,3;
- металургійне виробництво, виробництво готових металевих виробів, крім машин і устаткування – 0,3;
- діяльність домашніх господарств – 0,3;
- водопостачання; каналізація, поводження з відходами – 0,2;
- фінансова та страхова діяльність – 0,2;
- наукові дослідження та розробки – 0,1;
- виробництво машин і устаткування – 0,1;
- телекомунікація (електрозв’язок) – 0,1;
- виробництво транспортних засобів – 0,1
Кількість відпочиваючих у лікувально-оздоровчих закладах у 2022 році орієнтовно складе 2 040 осіб на загальну суму 10 217 тис. грн, в т.ч.:
- Медичний реабілітаційний центр МВС України “Миргород” – 1 360 осіб на суму 6 912 тис. грн;
- Спеціалізований Миргородський санаторій “Слава” – 680 осіб на суму 3 305 тис. грн.
За іншими лікувально-оздоровчими закладами інформація відсутня.
Станом на 1 жовтня 2022 року мережа роздрібної торгівлі Миргородської територіальної громади включає наступні об’єкти:
- 458 стаціонарних магазинів;
- 133 підприємств дрібнороздрібної мережі;
- 38 підприємств ресторанного господарства;
- 207 підприємств сфери послуг;
- 27 аптек та аптечних пунктів;
- 8 ветаптек;
- 6 магазинів “Оптика”;
- 16 автозаправних станцій.
Цифри свідчать про те, що в громаді досить розгалужена інфраструктура підприємств споживчого ринку.
Протягом звітного періоду відкрито нових об’єктів торгівлі:
3 підприємства роздрібної торгівлі
-магазин “Аврора”, вул.Сорочинська,2 – 6 робочих місць
-магазин “М’ята”, вул.Сорочинська,2 – 1 робоче місце
1 підприємство сфери послуг-перукарня “Данієль”, вул.Д.Апостола,5 – 2 робочих місця
Завдяки відкриттю нових об’єктів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг створено 9 робочих місць.
В громаді працюють 2 ринки, що знаходяться на території міста, а саме: ПМРСС “Центральний ринок” вул. Воскресінська, 6 (всього торгових місць – 2 136, заповнюваність складає 80 відсотків) та технічний ринок, вул. Котляревського, 3 (всього торгових місць – 492, заповнено – 92 місця).
В громаді функціонує 12 маркетів, що знаходяться на території міста із сучасними методами обслуговування споживачів: магазин “Фуршет”, магазин “Сільпо”, 2 магазини універсаму “Хвилинка”, магазин “АТБ”, універсам “Анютка”, магазин “Маркет” Анюта”, 2 магазини мережі “Економ Плюс” та 3 магазини мережі “Маркетопт”.
У 2022 році впроваджено інвестиційних проекти на суму близько 78 млн. грн. На 2023 рік запланована реалізація інвестиційних проектів (у т.ч. і перехідних) на суму близько 200 млн. грн.
Основними платниками податків і зборів до бюджету громади серед виробничих підприємств є: ПрАТ “Миргородкурорт”, Регіональна філія “Південна залізниця” АТ “Українська залізниця”, ПрАТ “Миргородський завод мінеральних вод”, ПрАТ “Полтавське ХПП” (ТОВ “Кононівський елеватор”), ПАТ “Армапром”. Серед підприємств з виробництва сільськогосподарської продукції найбільше сплачують до бюджету ТОВ “УкрЛатАгро”, ТОВ “Астарта Прихоролля”, ТОВ “Промінь-Приват”, ТОВ “Хорол-Дон” та ТОВ “Агротех-Гарантія”.
Оцінка надходжень до бюджету громади за січень - жовтень 2022 року
Бюджет Миргородської міської територіальної громади за 10 місяців 2022 року (без врахування офіційних трансфертів) отримав 390 302,6 тис. грн, що більше уточнених планових показників на відповідний період на 13 933,9 тис. грн, виконання дохідної частини становить 103,7 відсотка.
До загального фонду бюджету громади у січні – жовтні 2022 року, при запланованих надходженнях в сумі 368 638,2 тис. грн, фактично надійшло 380 929,4 тис. грн податків, зборів та інших платежів (без врахування офіційних трансфертів), понад план отримано 12 291,2 тис. грн, виконання становить 103,3 відсотка.
Фактичні надходження податку на доходи фізичних осіб, питома вага яких у загальному фонді бюджету становить 65,9 відсотка, склали 251 053,1 тис. грн, що більше планових показників на 2 811,8 тис. грн, або на 1,1 відсотка.
Друге місце за обсягом надходжень до загального фонду бюджету громади належить місцевим податкам і зборам (106 263,8 тис. грн), питома вага становить 27,9 відсотка. Серед них основними є:
- плата за землю – надходження у звітному періоді становили 41 444,7 тис. грн (виконання 101,1 відсотка до плану), що становить 10,9 відсотка у структурі загального фонду бюджету;
- єдиний податок – отримано 40 105,6 тис. грн (виконання становить 101,1 відсотка), питома вага складає 10,5 відсотка;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – до бюджету надійшло 24 713,5 тис. грн (виконання до плану 108,3 відсотків), частка у структурі загального фонду бюджету становить 6,5 відсотка.
Після місцевих податків і зборів у структурі доходів займає акцизний податок 3,5 відсотка. У звітному періоді надходження склали 13 441,6 тис. грн, в тому числі: від акцизного податку з виробленого та ввезеного на митну територію України пального – 2 801,0 тис. грн, акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 6 159,1 тис. грн, акцизного податку з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України – 4 481,5 тис. грн.
До спеціального фонду бюджету (без врахування офіційних трансфертів) за звітний період надійшло 9 373,2 тис. грн, що більше планових показників на 1 642,7 тис. грн, або на 21,2 відсотка, а саме: власні надходження бюджетних установ – 8 602,3 тис. грн, надходження до фонду охорони навколишнього природного середовища – 258,8 тис. грн, надходження до бюджету розвитку – 106,7 тис. грн, надходження до цільового фонду Миргородської міської ради – 405,4 тис. грн.
Оцінка надходжень з урахуванням втрат доходів у результаті наданих міською радою податкових пільг
Втрати бюджету від наданих міською радою пільг на 2023 рік очікуються в сумі 8 206,1 тис. грн, в тому числі:
- з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в сумі 7 176,1 тис. грн, в результаті надання пільги у розмірі 100 відсотків від суми податкового зобов’язання на рік для фізичних осіб об’єкти житлової нерухомості, які належать учасникам бойових дій, за податковий період в якому відбувалося проходження служби в зоні бойових дій, для підприємств та організації, які є власниками будівель лікувально-профілактичного, оздоровчого, реабілітаційного призначення. У розмірі 50 відсотків від суми податкового зобов’язання на рік для пенсіонерів за віком, осіб з інвалідністю першої і другої груп, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, а також фізичних осіб, що визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, на наземні гаражі, але не більше, ніж на один об’єкт, згідно рішення двадцять першої сесії міської ради восьмого скликання від 07 липня 2022 року №118 “Про внесення змін до рішення 8 сесії міської ради 8 скликання від 02.06.2021 року №209 “Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, як складової податку на майно”;
- по земельному податку в сумі 1 030,0 тис. грн, в результаті надання пільги для юридичних осіб на земельні ділянки за цільовим призначенням 13.05 “Для розміщення та постійної діяльності Державної служби зв’язку та захисту інформації України” та 15.01 “Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил” у розмірі 100 відсотків від податкового зобов’язання на рік, згідно рішення восьмої сесії міської ради восьмого скликання від 02 червня 2021 року № 208 “Про встановлення плати за землю, як складової податку на майно” та рішення двадцять першої сесії міської ради восьмого скликання від 07 липня 2022 року №119 “Про внесення часткових змін до рішення 8 сесії міської ради 8 скликання від 02.06.2021 року №208 “Про встановлення плати за землю, як складової податку на майно”.
Прогноз показників бюджету Миргородської міської територіальної громади за основними видами доходів на 2023 рік
Дохідна частина бюджету міської територіальної громади сформована відповідно до статей 64, 691 та 71 Бюджетного кодексу України, якими визначено перелік надходжень, що зараховуються до бюджетів територіальних громад.
Доходи бюджету громади на 2023 рік заплановано в сумі 581 420,3 тис. грн, у тому числі сума доходів загального фонду – 571 927,1 тис. грн, спеціального фонду – 9 493,2 тис. грн, що включають:
- податкові надходження – 444 491,0 тис. грн;
- неподаткові надходження – 14 702,2 тис. грн;
- цільовий фонд – 300,0 тис. грн;
- офіційні трансферти – 121 927,1 тис. грн
Власні доходи громади (без офіційних трансфертів) визначені на 2023 рік в сумі 459 493,2 тис. грн, що більше запланованих у початковому бюджеті планових показників поточного року на 95 056,1 тис. грн, або на 26,1 відсотка, в тому числі доходи загального фонду – 450 000,0 тис. грн, спеціального фонду – 9 493,2 тис. грн .
Надходження загального фонду бюджету громади (без врахування міжбюджетних трансфертів) прогнозуються в сумі 450 000,0 тис. грн, що більше початкових планових показників 2022 року на 95 000,0 тис. грн, або на 26,8 відсотка.
Основним джерелом податкових надходжень бюджету громади є податок на доходи фізичних осіб, що становить 66,8 відсотка у структурі власних доходів загального фонду на 2023 рік. Прогнозні показники податку на доходи фізичних осіб складають 300 763,0 тис. грн, що більше початкових планових показників 2022 року на 104 963,0 тис. грн, або на 53,6 відсотка, в тому числі: по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 152 000,0 тис. грн, по податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами – 133 763,0 тис. грн, по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших, ніж заробітна плата – 13 000,0 тис. грн, по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування – 2 000,0 тис. грн. Збільшення обсягів надходжень податку на доходи фізичних осіб обумовлено подальшим надходженням податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу та зростанням мінімальної заробітної плати.
Показники надходжень рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів у 2023 році очікуються в сумі 838,0 тис. грн, що більше початкових планових показників 2022 року на 118,0 тис. грн (або на 16,4 відсотка), в тому числі рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів – 218,0 тис. грн, за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення – 320,0 тис. грн та для видобування нафти – 300,0 тис. грн. Збільшення планових показників у порівнянні з плановими показниками зумовлено динамікою надходжень у попередніх періодах, із урахуванням макроекономічного прогнозу.
У 2023 році від акцизного податку прогнозується отримати – 25 380,0 тис. грн і становить 5,6 відсотка загального фонду бюджету громади, в тому числі: з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію пального – 8 380,0 тис. грн, з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах – 8 500,0 тис. грн, з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 8 500,0 тис. грн.
У порівнянні з початковими плановими показниками 2022 року, надходження акцизного податку зростуть на 1 480,0 тис. грн, або на 6,2 відсотка, що визначено з врахуванням оподаткування пального за повною ставкою.
Надходження від місцевих податків і зборів планується отримати в сумі 117 110,0 тис. грн, що становить 26,0 відсотків загального фонду бюджету громади.
Найбільшу суму прогнозується отримати від плати за землю – 50 200,0 тис. грн, яка складається з земельного податку – 10 100,0 тис. грн та орендної плати за землю – 40 100,0 тис. грн. У структурі власних доходів загального фонду бюджету плата за землю становить 11,2 відсотка. Розрахунок плати за землю на 2023 рік проведено у розрізі юридичних та фізичних осіб з урахуванням прийнятих ставок земельного податку та орендної плати з врахуванням індексації нормативно-грошової оцінки земельних ділянок. Зменшення прогнозних надходжень плати за землю у 2023 році у порівнянні з початковими плановими показниками поточного року на 6 600,0 тис. грн, або на 11,6 відсотка, пов’язане із прийняттям Постанови Кабінету Міністрів України №1147 від 03.11.2021 року “Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок” та надання пільг міською радою окремим категоріям.
Прогнозна сума єдиного податку на 2023 рік становить 47 500,0 тис. грн, і збільшується порівняно із початковими плановими показниками 2022 року на 1 500,0 тис. грн, або на 3,3 відсотка. Питома вага єдиного податку у загальному фонді бюджету громади становить 10,6 відсотка. У наступному бюджетному періоді планується отримати єдиного податку від юридичних осіб – 6 100,0 тис. грн, від фізичних осіб – 34 600,0 тис. грн та 6 800,0 тис. грн єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників. На збільшення надходжень єдиного податку у 2023 році має вплив зростання прожиткового мінімуму для працездатних осіб та мінімальної заробітної плати.
Прогнозні надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на наступний рік заплановано в сумі 19 240,0 тис. грн, що менше початкових планових показників поточного року на 6 760,0 тис. грн, або на 26,0 відсотків. Розрахунок податку проведено в розрізі об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, юридичних та фізичних осіб, а також з урахуванням площі об’єктів. У структурі доходів податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, складає 4,3 відсотка загального фонду бюджету громади. На зменшення податку на 2023 рік вплинуло надання пільг міською радою окремим категоріям. При розрахунку на 2023 рік враховано надання пільг окремим категоріям відповідно до рішення двадцять першої сесії міської ради восьмого скликання від 07 липня 2022 року №118 “Про внесення змін до рішення 8 сесії міської ради 8 скликання від 02.06.2021 року №209”.
По транспортному податку планується отримати – 25,0 тис. грн від фізичних осіб. Надходження від туристичного збору заплановані в сумі 145,0 тис. грн, в тому числі від юридичних осіб – 60,0 тис. грн, від фізичних осіб – 85,0 тис. грн.
Податок на прибуток комунальних підприємств та частина чистого прибутку комунальних унітарних підприємств, що вилучається до відповідного місцевого бюджету, у 2023 році прогнозується в сумі 100,0 тис. грн та 10,0 тис. грн відповідно. Розрахунок проведено згідно чинних норм податкового законодавства із урахуванням прогнозу прибутку комунальних підприємств громади та термінів сплати податку.
Надходження коштів від адміністративних штрафів та інших санкцій прогнозується в сумі 260,0 тис. грн.
Прогнозна сума плати за надання адміністративних послуг становить 3 735,0 тис. грн, в тому числі: надходження адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень заплановані в сумі 340,0 тис. грн, адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань – 90,0 тис. грн, плата за надання інших адміністративних послуг – 3 300,0 тис. грн, плата за скорочення термінів надання послуг – 5,0 тис. грн.
Надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності на 2023 рік заплановані в сумі – 270,0 тис. грн. У 2023 році передбачається продовжити передачу в оренду комунального майна виключно на конкурсних засадах відповідно до Закону України “Про оренду державного та комунального майна”.
Прогнозний показник надходжень державного мита на 2023 рік складає 23,0 тис. грн, в тому числі державне мито, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування – 10,0 тис. грн та державне мито, пов’язане з видачею та оформленням закордонних паспортів (посвідок) та паспортів громадян України – 13,0 тис. грн.
Інші неподаткові надходження загального фонду заплановані в сумі 1 500,0 тис. грн, в тому числі від надання в оренду окремих елементів благоустрою комунальної власності для розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності – 900,0 тис. грн, за договорами врегулювання правовідносин, пов’язаних з тимчасовим зайняттям земельної ділянки без правовстановлюючих документів – 300,0 тис. грн, за договорами встановлення сервітуту – 200,0 тис. грн та безпідставно збережені кошти (збитки) – 100,0 тис. грн.
Обсяг доходів спеціального фонду бюджету громади (без врахування міжбюджетних трансфертів) прогнозується у сумі – 9 493,2 тис. грн, в тому числі:
- власні надходження бюджетних установ – 8 893,2 тис. грн;
- надходження до цільового фонду Миргородської міської ради – 300,0 тис. грн;
- надходження екологічного податку до фонду охорони навколишнього природного середовища – 300,0 тис. грн (в тому числі екологічний податок за викиди в атмосферу забруднюючих речовин – 58,0 тис. грн, надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти – 35,0 тис. грн, надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини – 207,0 тис. грн).
У 2023 році офіційних трансфертів до бюджету міської територіальної громади планується отримати в сумі 121 927,1 тис. грн, у тому числі:
- з державного бюджету освітня субвенція в сумі 98 615,7 тис. грн
- з обласного бюджету міжбюджетні трансферти на загальну суму 3 733,5 тис. грн , а саме:
- іншу субвенцію – 637,0 тис. грн, в тому числі на санаторно-курортне оздоровлення в санаторно-курортних закладах, розташованих на території Полтавської області членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, з числа учасників АТО/ООС та Захисників і Захисниць України, членів сімей загиблих учасників бойових дій на території інших держав, членів сімей осіб, які перебувають у полоні або пропали безвісти в районі проведення АТО/ОСС, та осіб, які загинули або померли внаслідок поранень, каліцтва, контузій чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі у Революції Гідності, осіб з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників АТО/ООС та осіб, які приймали участь у заходах із забезпечення оборони України, у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, осіб з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників бойових дій на території інших держав – 80,0 тис. грн, на забезпечення санаторно-курортним лікуванням громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до 1 категорії, в санаторно-курортних закладах, розташованих на території Полтавської області – 123,1 тис. грн, на забезпечення безоплатним зубопротезуванням та безоплатними ліками за рецептами громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, в тому числі хронічно хворих громадян, які потребують постійного прийому ліків-364,0 тис. грн, видатки на поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 69,0 тис. грн, встановлення телефонів особам з інвалідністю І і ІІ груп – 0,9 тис. грн.
- дотацію на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 3 096,5 тис. грн.;
- з бюджетів територіальних громад області: іншу субвенцію на суму 19 577,9 тис. грн, в тому числі з бюджету Великосорочинської сільської територіальної громади – 8 131,1 тис. грн, Ромоданівської селищної територіальної громади – 4 958,7 тис. грн, Комишнянської селищної територіальної громади – 6 488,1 тис. грн для підтримки закладів охорони здоров’я та соціального захисту громади.
Видаткова частина бюджету міської територіальної громади обрахована з урахуванням прогнозних фінансових ресурсів та планується в обсязі 581 420,3 тис. грн і включає в себе: власні доходи в сумі 459 493,2 тис. грн, міжбюджетні трансферти – 121 927,1 тис. грн. За рахунок загального фонду планується 517 427,1 тис. грн, спеціального – 63 993,2 тис. грн.
Видатки на утримання органів місцевого самоврядування передбачаються в сумі 63 100,0 тис. грн.
Видатки на розвиток освітньої галузі заплановані в сумі 278 488,3 тис. грн, у тому числі: видатки загального фонду – 264 826,3 тис. грн, у тому числі міжбюджетні трансферти – 101 712,2 тис. грн, спеціального фонду – 13 662,0 тис. грн, з них: видатки за рахунок власних надходжень – 7 487,2 тис. грн та бюджету розвитку – 6 174,8 тис. грн на капітальний ремонт закладів освіти.
Із загального обсягу видатків загального фонду із міжбюджетних трансфертів передбачаються видатки за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету на заробітну плату з нарахуваннями педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти в обсязі 98 615,7 тис. грн.
Видатки загального фонду на заробітну плату з нарахуваннями заплановані в обсязі 208 793,3 тис. грн.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв заплановано в сумі 39 236,0 тис. грн, у тому числі за рахунок дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 3 096,5 тис. грн.
На виконання Комплексної програми розвитку освіти громади передбачаються видатки в сумі 1 325,8 тис. грн, а саме: на підвіз учнів до центральних шкіл міста та дітей із сільської місцевості у сумі 800,0 тис. грн, обслуговування системи “Моя школа” (електронний щоденник) – 525,8 тис. грн.
На забезпечення Комплексної програми соціальної підтримки Захисників/Захисниць України та членів їх сімей планується спрямувати 2 678,2 тис. грн для безкоштовного харчування вихованців закладів дошкільної освіти та учнів закладів загальної середньої освіти.
Передбачено видатки на програму реалізації Концепції допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді громади в сумі 50,0 тис. грн.
Видатки на охорону здоров’я плануються в сумі 40 064,9 тис. грн, у тому числі: за рахунок коштів міської територіальної громади для фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства “Миргородський міський центр первинної медико-санітарної допомоги” – 9 568,0 тис. грн та для фінансової підтримки та розвитку комунального некомерційного підприємства “Миргородська лікарня інтенсивного лікування” – 12 965,0 тис. грн.
За рахунок субвенцій від інших територіальних громад планується отримати 17 531,9 тис. грн, на підтримку закладів охорони здоров’я, у тому числі:
- Комишнянська селищна територіальна громада – 6 488,1 тис. грн;
- Ромоданівська селищна територіальна громада – 2 912,7 тис. грн;
- Великосорочинська сільська територіальна громада – 8 131,1 тис. грн.
Обсяг видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення передбачений у сумі 35 964,5 тис. грн, у тому числі по загальному фонду – 34 902,5 тис. грн, по спеціальному фонду – 1 062,0 тис. грн за рахунок власних надходжень.
Видатки загального фонду на заробітну плату з нарахуваннями заплановані в обсязі 20 554,3 тис. грн.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачені в сумі 695,5 тис. грн.
Плануються видатки на виконання місцевих цільових програм соціальної спрямованості на загальну суму 12 719,5 тис. грн, у тому числі: соціального захисту населення в сумі 6 340,0 тис. грн, соціального захисту дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування – 130,8 тис. грн, забезпечення соціальним житлом, житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування – 21,2 тис. грн, допомоги мешканцям Миргородської міської територіальної громади, які постраждали внаслідок надзвичайної ситуації (надзвичайної події) – 100,0 тис. грн, реалізації молодіжної політики, підтримки сім'ї, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству – 37,5 тис. грн, громадських оплачуваних робіт – 70,0 тис. грн, соціальної підтримки Захисників/Захисниць України та членів їх сімей – 6 020,0 тис. грн.
Плануються видатки на утримання територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) в сумі 17 494,8 тис. грн, у тому числі: за рахунок коштів міської територіальної громади – 15 448,8 тис. грн, за рахунок субвенції Ромоданівської селищної територіальної громади – 2 046,0 тис. грн. По загальному фонду передбачаються видатки в обсязі 16 432,8 тис. грн, по спеціальному фонду – 1 062,0 тис. грн за рахунок власних надходжень.
На центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю планується спрямувати 3 039,2 тис. грн.
На центр соціальних служб заплановані кошти в обсязі 2 074,0 тис. грн.
За рахунок субвенцій з обласного бюджету плануються видатки в сумі 637,0 тис. грн, в тому числі:
- на забезпечення безоплатним зубопротезуванням та безоплатними ліками за рецептами лікарів громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, встановлення телефонів особам з інвалідністю І і ІІ груп – 433,9 тис. грн;
- санаторно-курортне оздоровлення в санаторно-курортних закладах, розташованих на території Полтавської області членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, з числа учасників АТО/ООС та Захисників і Захисниць України, членів сімей загиблих учасників бойових дій на території інших держав, членів сімей осіб, які перебувають у полоні або пропали безвісти в районі проведення АТО/ООС, та осіб, які загинули або померли внаслідок поранень, каліцтва, контузій чи інших ушкоджень здоров'я, одержаних під час участі у Революції Гідності, осіб з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників АТО/ООС та осіб, які приймали участь у заходах із забезпечення оборони України, у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, осіб з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників бойових дій на території інших держав – 80,0 тис. грн;
- санаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до 1 категорії, в санаторно-курортних закладах, розташованих на території Полтавської області – 123,1 тис. грн.
Видатки бюджету міської територіальної громади по галузі “Культура і мистецтво” пропонуються в сумі 33 070,6 тис. грн, у тому числі: по загальному фонду – 32 726,6 тис. грн, по спеціальному – 344,0 тис. грн за рахунок власних надходжень.
Видатки загального фонду на заробітну плату з нарахуваннями по установах культури передбачені в сумі 27 842,1 тис. грн.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв плануються в сумі 4 095,5 тис. грн.
На програму культурно–мистецького розвитку передбачається 230,0 тис. грн, на цільову програму підтримки інвестиційної діяльності, зміцнення іміджу та розвитку співробітництва – 50,0 тис. грн.
На утримання спортивних закладів та реалізацію програм та заходів у галузі фізичної культури і спорту передбачено 10 009,3 тис. грн, у тому числі: по загальному фонду – 8 104,5 тис. грн, по спеціальному фонду – 1 904,8 тис. грн, за рахунок коштів бюджету розвитку.
Зокрема, на реалізацію програми розвитку спорту спрямовуються кошти в обсязі 225,0 тис. грн.
На утримання дитячо-юнацької спортивної школи заплановано 9 334,3 тис. грн, у тому числі: по загальному фонду – 7 429,5 тис. грн та по спеціальному фонду – 1 904,8 тис. грн, за рахунок коштів бюджету розвитку на капітальний ремонт системи опалення нежитлової будівлі на стадіоні “Старт”.
На фінансову підтримку ЦФЗН “Спорт для всіх” передбачаються видатки в обсязі 450,0 тис. грн.
На житлово - комунальне господарство у 2023 році планується виділити кошти в сумі 35 213,6 тис. грн, у тому числі: на фінансову підтримку КП “Спецкомунтранс” – 28 900,0 тис. грн; на благоустрій громади – 3 526,0 тис. грн, на капітальний ремонт житлового фонду – 2 345,4 тис. грн та на капітальний ремонт зовнішнього освітлення – 442,2 тис. грн.
На будівництво та реконструкцію об’єктів за рахунок коштів бюджету розвитку на наступний рік передбачено 39 497,8 тис. грн, у тому числі:
- на реконструкцію освітніх установ та закладів – 7 000,0 тис. грн (реконструкція приміщення протирадіаційного укриття закладу дошкільної освіти № 10 “Веселка” (ясла-садок) комбінованого типу – 6 000,0 тис. грн, реконструкція старої будівлі школи №1 під школу мистецтв – 750,0 тис. грн, реконструкція центру естетичного виховання – 250,0 тис. грн);
- на будівництво та реконструкцію установ та закладів охорони здоров’я – 16 300,0 тис. грн (реконструкція КНП “Миргородська лікарня інтенсивного лікування” – 10 000,0 тис. грн, реконструкція будівлі поліклініки – 3 500,0 тис. грн та капітальний ремонт приміщень інфекційного відділення КНП “Миргородської лікарні інтенсивного лікування” – 2 800,0 тис. грн);
- на будівництво та реконструкцію інших об’єктів – 16 197,8 тис. грн (будівництво та реконструкція зовнішнього освітлення – 1 097,8 тис. грн, реконструкція очисних споруд господарсько-побутових стічних вод – 2 000,0 тис. грн, будівництво водогону по вул. Микиші та прилеглих вулицях і провулках в м. Миргород – 2 000,0 тис. грн, реконструкція ділянок водогонів по вул Єрківська, Тичини, Грекова, Харківка від перехрестя вулиць в м. Миргород – 7 500,0 тис. грн, реконструкція розподільчої теплової мережі від ТК №3 до ТК №12 котельні по вул. Прорізна, 4 – 3 200,00 тис. грн, розроблення проєктно-кошторисної документації будівництва місцевої системи централізованого оповіщення в м. Миргород – 400,0 тис. грн).
На фінансування робіт, пов’язаних з ремонтом, реконструкцією та утриманням інфраструктури доріг та тротуарів передбачені кошти в обсязі 22 600,0 тис. грн, у тому числі: за рахунок коштів загального фонду – 20 000,0 тис. грн, за рахунок коштів бюджету розвитку – 2 600,0 тис. грн.
На фінансову підтримку та розвиток міської телестудії “Миргород” у 2023 році планується спрямувати 3 425,8 тис. грн.
Заплановані видатки на реалізацію заходів та місцевих програм, що не відносяться до основних галузей бюджетної сфери, на загальну суму 2 847,5 тис. грн, а саме:
- програма забезпечення діяльності депутатів Миргородської міської ради – 100,0 тис. грн;
- підтримка діяльності органів самоорганізації населення – 90,0 тис. грн;
- програма регулювання земельних відносин – 405,0 тис. грн, у тому числі: за рахунок коштів загального фонду – 390,0 тис. грн, за рахунок коштів бюджету розвитку – 15,0 тис. грн;
- програма благоустрою населених пунктів громади (розроблення проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок під об’єкти благоустрою) – 700,0 тис. грн;
- програма цифрового розвитку громади – 70,0 тис. грн;
- комплексна програма розвитку малого підприємництва громади – 500,0 тис. грн;
- сплата членських внесків до асоціацій міст – 174,5 тис. грн;
- реалізація заходів по виконанню субпроєктів по НКПВУ (проведення аудиту, конвертування валюти) – 40,0 тис. грн;
- програма розвитку цивільного захисту – 70,0 тис. грн.;
- програма підготовки молоді громади до військової служби і підтримка заходів мобілізації та забезпечення територіальної оборони – 298,0 тис. грн;
- проведення санітарно-технічного тампонажу недіючих свердловин – 400,0 тис. грн.
Передбачаються видатки з бюджету громади на забезпечення гарантійних зобов’язань по проєкту “Модернізація теплового району “Авіамістечко” в м. Миргород Полтавської області” в рамках програми Demo UkrainaDH у співпраці з НЕФКО КП “Миргородтеплоенерго” в сумі 1 870,0 тис. грн, в разі виникнення випадку по зобов’язаннях Гаранта на виконання зобов’язань по кредитному договору з Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією (НЕФКО).
Обсяг резервного фонду бюджету громади планується в сумі 9 500,0 тис. грн.
Обсяг реверсної дотації передбачається в обсязі 3 968,0 тис. грн.
Передбачається передача міжбюджетних трансфертів у вигляді іншої субвенції на загальну суму 1 200,0 тис. грн, з яких: бюджету Комишнянської селищної територіальної громади на реалізацію програми забезпечення пожежної безпеки громади (утримання комунальної організації “Місцева пожежна охорона”) – 700,0 тис. грн та районному бюджету Миргородського району на реалізацію програми підготовки молоді громади до військової служби і підтримки заходів мобілізації та забезпечення територіальної оборони (на заходи та роботи з територіальної оборони) – 500,0 тис. грн.
Передбачається цільовий фонд міської ради в сумі 300,0 тис. грн та кошти за рахунок фонду охорони навколишнього природного середовища – 300,0 тис. грн.