Військомат Центр зайнятості АМУ Захист прав споживачів
Громади занепокоєні проєктом Держбюджету на 2022 рік
2021-11-02

Триває робота над формуванням бюджету держави та громад на наступний рік. Представлений проєкт Держбюджету на 2022 рік викликав занепокоєння громад. Законопроєкт №6062, який системно пов’язаний із проєктом Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» №6000, містить пропозиції, які є неприйнятними, в тому числі, і для нашої громади. Миргородська міська рада глибоко стурбована наслідками, які виникнуть у разі ухвалення даного законопроєкту. Тому, спільно з Асоціацією міст України, було підготовлено звернення до Народного депутата України Олега Кулініча, в якому викладені основні негативні наслідки для органів місцевого самоврядування, і в першу чергу для  Миргородської міської територіальної громади:

на розгляді Комітету Верховної Ради України з питань бюджету знаходиться проект  Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №6062 від 15.09.2021 року, який є системно пов’язаний із проектом Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» №6000 від 15.09.2021 року.

Законопроект № 6062 передбачає:

1) ліквідацію бюджету розвитку:

Бюджет розвитку – це складова спеціального фонду місцевого бюджету. Органи місцевого самоврядування (ОМС) з бюджету розвитку здійснюють видатки на соціально-економічний розвиток, виконання інвестиційних програм, будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів соціально-культурної сфери та житлово-комунального господарства тощо.

Наслідки змін: ліквідація бюджету розвитку – це:

  • позбавлення ОМС окремих доходів (плати за розміщення тимчасово вільних коштів);
  • скорочення капітальних видатків місцевих бюджетів;
  • загрози додаткового навантаження на ОМС в частині фінансування делегованих повноважень (зокрема, у сфері освіти, охорони здоров’я та соціального захисту);
  • позбавлення права ОМС на обслуговування коштів місцевих бюджетів в банках;
  • встановлення нерівних умов для учасників бюджетного процесу в частині фінансової автономії.

2) вилучення у місцевих бюджетів на користь держбюджету залишків освітньої субвенції (зміни до статті 103-2)

Залишки освітньої субвенції є мотивацією до оптимізації мережі закладів освіти.

За рахунок економії бюджетних коштів внаслідок проведення оптимізації ОМС спрямовують залишки освітньої субвенції на реконструкцію закладів загальної середньої освіти, покращення матеріально-технічного оснащення класів (облаштування класів фізики, хімії; STEM обладнання), закупівлю шкільних автобусів, заходи протипожежної безпеки та ін.

Наслідки змін: вилучення залишків освітньої субвенції – це:

  • скасування дієвого фінансового інструменту з оптимізації мережі закладів освіти;
  • позбавлення зекономленого ОМС фінансового ресурсу;
  • крок до формування неефективної мережі закладів освіти.

3) надання Мінфіну та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинку рішення про місцевий бюджет до закінчення судового розгляду справи (зміни до ст.122)

Такі зміни – пряме втручання держави у самостійність місцевого самоврядування (порушення ст.142, 145 Конституції України, ст.4, 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.7, 71 БКУ).

Наслідки змін: надання Мінфіну та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинку рішення про місцевий бюджет призведе до:

  • зупинки рішення про місцевий бюджет з незалежних від ОМС причин;
  • блокування роботи виконавчих органів місцевої ради;
  • неможливості жителями громад отримати гарантовані державою послуги.

4) загрози погашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів (зміни до п.21 Прикінцевих та перехідні положень)

Законопроект передбачає надати повноваження Кабміну визначати порядок погашення середньострокових позик органами місцевого самоврядування. Заборгованість місцевих бюджетів в обсязі 9 млрд гривень за середньостроковими позиками склалася у 2009–2014 роках і виникла через неправильне планування державними органами видатків з делегованих повноважень. ОМС були змушені для виправлення прорахунків Мінфіну запозичувати кошти для забезпечення бюджетної сфери (освіти, охорони здоров’я, соціального захисту тощо).

Наслідки змін: погашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів – це:

  • втрата місцевими бюджетами 9 млрд гривень;
  • погіршення фінансової основи ОМС та розбалансування місцевих бюджетів.

5) зарахування до держбюджету доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності (зміни до Прикінцевих та перехідні положень)

Законопроєкт № 6062 пропонує 70% надходжень від викупу земельних ділянок комунальної власності зараховувати до держбюджету. Такі ініціативи є неприпустимими.

Наслідки змін:

  • втрата місцевими бюджетами частини доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності.

6) ускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту (зміни до ст.26)

Розпорядники бюджетних коштів в особі їх керівників організовують внутрішній контроль і внутрішній аудит. Розпорядниками бюджетних коштів є, зокрема, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, бюджетні установи: школи, садочки, лікарні тощо.

Законопроєкт №6062 пропонує запровадити сертифікацію працівників підрозділів внутрішнього аудиту та надати Мінфіну повноваження здійснювати координацію діяльності підрозділів внутрішнього аудиту.

Наслідки змін: ускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту - це:

  • надмірні, необґрунтовані та корупційно вразливі ініціативи;
  • обмеження самостійності в управлінні виконавчих органів місцевих рад та бюджетних установ комунальної власності.

 

Враховуючи вище викладене, закликаємо ВАС, як народного обранця та представника відповідної території НЕ ГОЛОСУВАТИ за законопроект №6062 з метою недопущення:

 

  • Позбавлення ОМС окремих статей доходів місцевих бюджетів;
  • Скорочення рівня капітальних видатків з місцевих бюджетів;
  • Позбавлення ОМС фінансової та бюджетної автономії;
  • Формування неефективної освітньої мережі;
  • Прямого втручання Держави з метою блокування роботи виконавчих органів місцевих рад;
  • Втрати бюджетів ОМС 9 млрд. грн. та погіршення і так не простої фінансової спроможності територіальних громад.

 

 У результаті звернень, законопроєкт №6062 повернуто Верховній Раді  на доопрацювання. Одним із ініціаторів повернення цього законопроєкту на доопрацювання є народний депутат Олег Кулініч.

ОГОЛОШЕННЯ
     
Скликається чергове засідання виконавчого комітету

09 лютого 2022 року о 9.00  в залі засідань міської ради скликається  чергове засідання виконавчого комітету

     
     
Повідомлення

Повідомлення  про припинення повноважень спостережної комісії при виконавчому комітетові Миргородської міської ради та формування нового складу

     
     
Оголошення

21 січня о 10.00 відбудеться відкриття меморіальної дошки захиснику України Олександру Зубченку (м. Миргород, ПТУ №44, вул.Козацька, 26).

22 січня о 10.00 до Дня Соборності  відбудеться  покладання квітів до пам'ятника Тарасу Шевченку (м. Миргород, вул. Гоголя, 126).

     
Архів оголошень
Poll ID 0 does not exist.

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Міста побратими

Миргородський відділ поліції

КП Миргородводоканал

Полтавська обласна рада

Полтавська ОДА

МИРГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА
  Адреса: 37600, м. Миргород, вул. Незалежності, 17, Тел.: 5-25-01, факс: (05355) 5-22-21 E-mail: mmrada@ukr.net