Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Миргородської міської ради продовжує активно розвивати інфраструктуру та надання якісних, зручних та доступних послуг жителям громади. Станом на перший квартал 2025 року ЦНАП надає 426 адміністративних послуг, із них:
292 – через структурні підрозділи міської ради;
134 – через органи виконавчої влади;
333 – відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України №523-р.
Протягом 2024 року та першого кварталу 2025 року до ЦНАП звернулося понад 54 тисячі громадян, було зареєстровано 46 473 заяви на отримання адміністративних послуг.
Стан надання адміністративних послуг у Миргородській громаді підбили на засіданні виконавчого комітету, що відбувся 14 травня.
За словами в.о. начальниці відділу Марини Заливчої, для зручності заявників запроваджено попередній запис на прийом до адміністраторів по телефону, в приміщенні ЦНАП або онлайн через систему електронного запису Платформи Центрів Дія.
Перелік адміністративних послуг постійного змінюється та оновлюється відповідно до змін у законодавстві. Спектр послуг досить широкий і різноманітний та включає в себе 27 суб’єктів надання адміністративних послуг.
Наразі у ЦНАПі функціонує «Вікно ветерана», у якому здійснюється прийом ветеранів війни, членів їхніх сімей, осіб, на яких поширюється чинність Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” . Прийом проводиться на виокремлених робочих місцях адміністраторів, що забезпечує обслуговування на якісно новому рівні. За звітний період надано 1466 послуг для ветеранів війни, учасників бойових дій та членів їх сімей з різних життєвих ситуацій.
Зі створенням Миргородської міської територіальної громади та приєднання 11 територій колишніх сільських рад, на території працюють 9 віддалених робочих місць адміністраторів ЦНАПу, які забезпечують населення сіл та селищ адміністративними послугами безпосередньо на місцях. Адміністратори ЦНАПу на віддалених робочих місцях, як посадові осіби місцевого самоврядування уповноважені на вчинення нотаріальних дій у обсязі, передбаченому п.п. 1-5 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про нотаріат», а саме:
- вжиття заходів щодо охорони спадкового майна;
- посвідчення заповітів (крім секретних);
- видача дублікатів посвідчених документів;
- засвідчення вірності копій (фотокопій) документів і виписок з них;
- засвідчення справжності підпису на документах;
- видача дублікатів заповітів, посвідчених уповноваженими посадовими особами ліквідованих сільських рад.
За 2024 рік та перший квартал 2025 року по вчиненню нотаріальних дій звернулося 405 мешканців нашої громади.
У ЦНАПі надаються «миттєві» послуги безпосередньо адміністраторами, а саме:
- Витяги з Державного земельного кадастру. За звітний період надано 955 витягів.
- Інформаційні довідки з реєстру речових прав на нерухоме майно. За звітний період надано 1652 довідки.
- З початку 2025 року видаємо витяги з Єдиного державного реєстру ветеранів війни. За перший квартал 2025 року видано 42 витяги.
В наявності спеціалізоване обладнання та наш ЦНАП має можливість надавати послуги Державної міграційної служби і Головного сервісного центру МВС.
Для зручності та комфорту громадян за одне відвідування ЦНАПу можна одночасно оформити паспортні документи собі та дітям. За звітний період надано 56 комплексні послуги ІD- 14, коли заявнику віком від 14 до 18 років оформлюється і видається паспорт громадянина України з безконтактним електронним носієм з одночасною реєстрацією у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.
Адміністратори ЦНАПу мають доступи та працюють в багатьох реєстрах, а саме:
- Реєстр Територіальної Громади;
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
- Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- Єдина державна електронна система у сфері будівництва (ЄДЕССБ);
- Єдиний реєстр транспортних засобів;
- Єдиний державний реєстр ветеранів війни;
- Державний земельний кадастр;
- Реєстр ДМС;
- Інформаційна система «Соціальна громада»;
- Інформаційна система ЄІССС;
- Портал ПФУ;
- Портал електронних послуг «Дія»;
- Державний аграрний реєстр.
Реалії сьогодення, нажаль, диктують впровадження та надання нових адміністративних послуг. На державному рівні запроваджено послуги такі як:
- видача рішення про надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів;
- видача висновку оцінки потреб сім’ї ( особи) у соціальних послугах;
- подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно та подання заяви на компенсацію зруйнованого чи пошкодженого майна;
Остання з них передбачає фінансову допомогу від держави.
Заяву-повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно з початку впровадження послуги можливо було подати через застосунок Дія самостійно або через адміністраторів ЦНАП. Заяву на компенсацію (житловий сертифікат) можливо подати лише особисто власником зруйнованого майна за наявності технічної можливості та відповідних власних технічних засобів (телефонів). Тому, щоб допомогти заявникам адміністратори ЦНАПу консультували та допомагали громадянам подавати заяви та повідомлення про пошкоджене майно у застосунку «Дія» з власних телефонів громадян. Прийнято повідомлень про пошкоджене майно – 85.
В 2024 році відділом «ЦНАП» надавалася нова послуга «Актуалізація даних військовозобов’язаних», яка була доступна для чоловіків у віці від 18-60 років, жінок медиків, які стоять на військовому обліку з метою оновлення своїх облікових даних відповідно до Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" без звернення в Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки. Всього даних послуг надано 3003 громадянам. Також для зручності громадян та уникнення черг в ЦНАПі були проведені виїзні прийоми на підприємства та організації міста.
Для підтримки жителів громади, помешкання та майно яких зазнали пошкоджень від російської ракетної атаки, у місцевому бюджеті передбачено матеріальну допомогу, заяви на яку адміністратори приймали у ЦНАПі та було організовано виїзний прийом для територіальної зручності постраждалих.
Також виїзні прийоми адміністраторів здійснювалися для забезпечення швидкого, масового та комфортного отримання адміністративних послуг, а саме отримання довідок внутрішньо-переміщених осіб для вразливих категорій громадян, які поселялися у Миргородському санаторії «Слава».
Відповідно до вимог Конституції України, Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.08р. №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», виконавчим комітетом Миргородської міської ради впродовж звітного періоду проводилась відповідна робота щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення. Вживалися заходи для якісного, ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами.
Міським головою, секретарем міської ради, начальниками управлінь-заступниками міського голови та керуючою справами виконавчого комітету проводились особисті прийомі громадян та "гарячі" телефонні ліній.
Протягом 2024 року та першого кварталу 2025 року до виконавчого комітету міської ради надійшло 1145 звернень громадян, з них 231 звернення на особистому прийомі та під час "гарячих" телефонних ліній.
Будь-яку громаду неможливо уявити без різних великих і малих комунальних проблем, які вимагають вирішення. Це і впорядкування металевих урн, асфальтування провулків, розчистка пішохідних доріжок, боротьба з амброзією та стихійною рослинністю, обпилювання гілок дерев тощо. Впродовж звітного періоду на вебплатформі "Відкрите місто" зареєстровано ЦНАПом (як модератором) та передано в опрацювання 9 звернень для вирішення проблемних питань за можливістю в короткі терміни.
Наравзі в ЦНАПі готуються до впровадження нових послуг. ЦНАП, управління та відділи міської ради проводять підготовчі роботи для забезпечення здійснення делегованих повноважень з державної реєстрації актів цивільного стану: народження фізичної особи та її походження, шлюбу, смерті відділом «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Миргородської міської ради у м. Миргороді та за місцем розташування віддалених робочих місць у с.Білики, с.Хомутець, с.Кибинці, с.Гаркушинці, с.Зубівка, с. Ярмаки, с. Дібрівка, с. Петрівці, с.Трудолюб.