Згідно ст. 13 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальна громада має право проводити громадські слухання. Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади.
Глава 2.7. Громадські слухання
Стаття 2.7.1.
Мешканці міста мають право брати участь у громадських слуханнях, тобто зустрічатися з депутатами міської ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких заслуховується інформація про виконання ними службових обов'язків або окремих доручень чи про вирішення окремих питань, які зачіпають інтереси міської громади мешканців міста.
Метою громадських слухань є здійснення громадського контролю за роботою депутатів міської ради та посадових осіб місцевого самоврядування, широке обговорення життєво важливих проблем міста.
Стаття 2.7.2.
Проведення громадських слухань організовує постійна комісія міської ради, до відання якої відноситься питання, що виноситься на слухання; слухання з власної ініціативи, за дорученням міської ради, з ініціативи не менше ніж третини депутатів міської ради та з ініціативи мешканців міста.
Громадські слухання з ініціативи мешканців міста проводяться при наявності колективного звернення з відповідною вимогою, яке має не менш ніж п'ятсот підписів.
Стаття 2.7.3.
Порядок проведення громадських слухань визначається Положенням про постійні комісії міської ради, яке затверджується рішенням міської ради.
Громадське слухання вважається таким, що відбулося, за умови присутності на ньому не менше третини депутатів міської ради - членів відповідної постійної комісії.
Стаття 2.7.4.
Пропозиції, внесені за результатами громадського слухання, оформляються протокольно і підлягають обов'язковому розгляду органом місцевого самоврядування, чи посадовими особами, яким вони адресовані.
Результати такого розгляду повинні бути оприлюднені в місячний термін.
Згідно ст. 9 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» члени територіальної громади мають право ініціювати розгляд у раді (в порядку місцевої ініціативи) будь-якого питання, віднесеного до відання місцевого самоврядування. Порядок внесення місцевої ініціативи на розгляд ради визначається представницьким органом місцевого самоврядування або статутом територіальної громади.
Глава 2.8. Місцева ініціатива
Стаття 2.8.1
Члени територіальної громади міста Миргорода мають право ініціювати розгляд міською радою, іншими органами та посадовими особами місцевого самоврядування будь-якого питання, віднесеного Конституцією і законами України до сфери компетенції місцевого самоврядування.
Стаття 2.8.2.
Правотворча місцева ініціатива передбачає внесення членами територіальної громади Миргорода до міської ради проекту правового акту з питань, віднесених до її відання.
Проекти правових актів, внесених у порядку місцевої ініціативи і підтримані підписами не менше десяти відсотків мешканців міста - громадян України, які є активними суб'єктами місцевого самоврядування, підлягають оприлюдненню і першочерговому розгляду міською радою.
Стаття 2.8.3.
Розгляд проектів актів, внесених у порядок місцевої ініціативи, здійснюється на відкритих засіданнях міської ради з обов'язковою участю ініціаторів проектів.
Стаття 2.8.4.
Рішення, прийняті органами і посадовими особами з питань, ініційованих у порядку місцевої ініціативи, підлягають обов'язковому оприлюдненню.