Цивільний захист Карта укриттів

Ти як? Військомат Центр зайнятості АМУ Захист прав споживачів
Легалізація зайнятості населення та заробітної плати – головне завдання сьогодення
2018-08-23

Питання легалізації зайнятості та заробітної плати населення було і залишається надзвичайно актуальним, оскільки саме від величини страхового стажу та розміру офіційної заробітної плати, з якої сплачені внески залежить рівень соціального та пенсійного захисту людини.

Прозора заробітна плата є одним із резервів наповнення бюджету міста.                      Згідно ухваленим Законом «Про Державний бюджет України на 2018 рік» мінімальна заробітна плата у 2018 році становить з 01.01.2018 у місячному розмірі – 3723 грн. та у погодинному розмірі – 22,41 грн. Відносини в галузі оплати праці в Україні регулюються більш ніж двома десятками законодавчих і нормативно-правових актів.                                                                                                                                                                  

Основним законодавчим актом є Конституція України, на якій базується все законодавство, у тому числі і законодавство про працю. Статтями 43-46 Конституції України визначено, що кожен громадянин має право на працю, відпочинок, соціальний захист, безпечні і здорові умови праці та заробітну плату, не нижче встановленого законодавством мінімуму.

Відповідно до статті 95 Кодексу законів про працю України, мінімальна заробітна плата - це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Мінімальна заробітна плата встановлюється одночасно в місячному та погодинному розмірах. Розмір мінімальної заробітної плати встановлюється і переглядається відповідно до статей 9 і 10 Закону України "Про оплату праці" та не може бути нижчим від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.                                                                                                               

Керівники підприємств, при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і норм законодавства щодо виплати заробітної плати.                                                                                              Трудові відносини роботодавця із працівником розпочинаються із укладання трудового договору, який оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу.   Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  Постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року №413 «Про порядок повідомлення Держаній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України передбачено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису; на паперових носіях разом з копією в електронній формі; на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

З метою легалізації тіньової зайнятості населення в місті розпорядженням міського голови від 30 червня 2015 року  №79-р затверджено склад робочої групи по легалізації  заробітної плати та зайнятості населення, до якого входять  представники Миргородської об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Полтавській області, управління соціального захисту населення міської ради,   Управління Держпраці у Полтавській області, Миргородського об’єднаного управління Пенсійного  фонду України Полтавської  області, Миргородської міськрайонної філії Полтавського обласного центру зайнятості, Миргородського відділу поліції ГУНП в Полтавській  області, голова об’єднаного профспілкового комітету працівників торгівлі, громадського харчування та сфери послуг та голова об’єднання роботодавців.                            Впродовж поточного року робочою групою по легалізації заробітної плати та зайнятості населення міста проведено 10 рейдів, спостережено 49 суб’єктів  господарської діяльності (сфера роздрібної торгівлі, громадського харчування, надання перукарських послуг та інші), виявлено 10 найманих працівників, які працювали без належного оформлення трудових відносин. Направлено листи до Управління Держпраці у Полтавській області для вжиття заходів у межах наданих повноважень по 8 суб’єктах господарської діяльності.                                                                                                                                                                                                                                                               З метою подолання неформальних трудових відносин під час проведення спостережень суб’єктів господарської діяльності проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота щодо переваг легальної зайнятості та вимог чинного законодавства стосовно укладення роботодавцями трудових відносин з найманими працівниками.                                                            Значна частина роботодавців усвідомлює важливість легальної виплати заробітної плати і працює в законодавчому полі, але є випадки, коли роботодавці навмисно чи несвідомо  допускають порушення чинного законодавства. Відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України винні в порушенні законодавства про працю юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу від 3 тисяч 723 гривень аж до 372300 тисяч гривень, тобто до ста мінімальних зарплат у разі:                                   

- фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (111690 грн.);

- порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення  (11169 грн.);

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення  (37230 грн.);

- недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України "Про військовий обов’язок і військову службу""Про альтернативну (невійськову) службу""Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення – (37230 грн.);

- недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення – (11169 грн.);

- вчинення дій, передбачених абзацом шостим цієї частини, при проведенні перевірки з питань виявлення порушень, зазначених в абзаці другому цієї частини, - у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення – (372300 грн.);

- порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим - сьомим цієї частини, - у розмірі мінімальної заробітної плати (3723 грн.).

Штрафи, накладення яких передбачено частиною другою цієї статті, є фінансовими санкціями і не належать до адміністративно-господарських санкцій, визначених главою 27Господарського кодексу України.

Штрафи, зазначені у частині другій цієї статті, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Штрафи, зазначені в абзаці другому частини другої цієї статті, можуть бути накладені центральним органом виконавчої влади, зазначеним у частині четвертій цієї статті, без здійснення заходу державного нагляду (контролю) на підставі рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації.

Виконання постанови центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, покладається на органи державної виконавчої служби.

Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю.

Роботодавцям варто пам’ятати: рівень соціального захисту найманих працівників значною мірою залежить від офіційного розміру їхньої заробітної плати. Адже йдеться не лише про майбутнє пенсійне забезпечення, а й про всі соціальні гарантії та виплати, які існують у державі.                                                                                                                          Тому ті, хто намагається мінімізувати витрати, використовуючи працю громадян без оформлення трудових відносин, мають негайно вжити всіх необхідних заходів і усунути порушення в найкоротший термін. Інакше доведеться витрачатись набагато більше, ніж сплачувати податки за легально працевлаштованого працівника, нести суттєві збитки через сплату колосальних штрафів. 

                                                                                                     

 

Начальник відділу праці

УСЗН Миргородської міської ради                                                          Т. М. Овлах

ОГОЛОШЕННЯ
     
Перелік боржників до бюджету громади станом на 1 грудня 2024 року!

За інформацією податкової служби, 5516 жителів громади станом на 1 грудня 2024 року мають борг до бюджету громади, загальна сума якого складає 15,6 млн.грн. 

 

     
     
Опитування

Мешканців громади запрошуємо до участі в опитуванні!

     
     
Увага

Перезапуск спільного пілотного проєкту ЄУЕА та UNIDO — Всеукраїнської премії «Лідери енергетичного менеджменту».

     
Архів оголошень
Poll ID 0 does not exist.

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Міста побратими

Миргородський відділ поліції

КП Тепловодсервіс

КП Миргородська управляюча компанія

Полтавська обласна рада

Полтавська ОДА

МИРГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА
  Адреса: 37600, м. Миргород, вул. Незалежності, 17, Тел.: 5-25-01,
E-mail: [email protected]