Враховуючи сучасні тенденції, та те, що наша держава взяла курс на євроінтеграцію, питанню адаптації людей з обмеженими можливостями останнім часом приділяється значна увага. Освітня політика на сучасному етапі вивчає питання забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими потребами та створенню комфортних умов для їх навчання. У залі засідань міської ради за участю керівників освітніх закладів, представників батьківських комітетів, депутатів міської ради Сергія Горобця та Сергія Яковлєва відбулася розширена нарада з питання провадження інклюзивної освіти у навчальних закладах міста.
Керуюча справами виконавчого комітету Антоніна Нікітченко зазначила, що це питання не виникло спонтанно, це - вимога сьогодення, адже збільшується кількість дітей з особливим потребами. Першого вересня такі діти прийдуть в колективи, - говорить Антоніна Борисівна, і додає: батьки мають право віддати дитину до будь-якого освітнього закладу. Тому наразі треба знайти моральні і матеріальні ресурси для того, щоб усі діти, незважаючи на різне культурне й соціальне походження та різні рівні навчальних можливостей, мали однакові умови навчанні в усіх закладах Миргорода.
У Миргороді з дітьми, що мають з особливі потреби, працюють у Центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів та у двох школах міста. За словами директора Центру реабілітації дітей-інвалідів Валентини Сіваченко, щорічно збільшується кількість дітей, які мають фізичні та розумові відхилення. Їх не можна ізолювати, вони повинні розвиватися у соціумі, разом зі звичайними дітьми. І завдання освітян - вивчити досвід роботи інклюзивних шкіл та максимально використовувати новітні методи і принципи у вихованні та навчанні дітей. Валентина Михайлівна також навела приклади роботи українських інклюзивних шкіл та розповіла про сучасні методики, які вони використовують в Центрі.
Натомість педагоги говорять про неврегульованість законодавства щодо інклюзивної освіти. На державному рівні чимало зроблено, включаючи і надбавку педагогам, які працюють з такими дітьми, але ще багато треба зробити для створення комфортних умов для виховання і розвитку підростаючого покоління.
Незважаючи на прогресивні методи залишилася низка проблеми вітчизняної системи освіти, що заважають інтеграції дітей з особливими потребами до загального освітнього процесу. Основна з них, за словами вчителів, недостатнє матеріально-технічне і кадрове забезпечення та недостатня психологічна готовність учнів до спільного навчання із особами з інвалідністю. Має місце і негативне ставлення батьків до того, що їх здорові діти мають навчатися з неповносправними дітьми, вважаючи, що таким чином, орієнтація на дітей з вадами затримує розвиток навчання інших дітей. Ці стереотипи треба руйнувати і перелаштовувати свідомість на європейські цінності,- кажуть педагоги. Освітяни хочуть працювати з дітьми з особливими освітніми потребами. Їм дуже цікава ця проблема, і вони з великим інтересом підходять до питання навчання цих дітей. Але їм бракує спеціальних знань для того, щоб надавати якісні послуги при навчанні дітей з особливими потребами, не вистачає нормативно-правової бази.
Підсумком наради стане звернення освітян Миргорода до Обласного управління Департаменту освіти, Інституту післядипломної освіти педагогічних працівників та координатора проекту інклюзивної освіти в України, Марини Порошенко щодо врегулювання на законодавчому рівні впровадження інклюзивної освіти в Україні.