З метою мінімізації ризиків поширення коронавірусу COVID-19 нагадуємо про можливість отримання пенсійних послуг дистанційно – через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua). Тобто, залишаючись вдома, Ви можете отримати всю необхідну інформацію без особистих візитів, скориставшись онлайн сервісами ПФУ.
В світлі загальної глобалізації все більше і більше стають доступними сервіси, які раніше передбачали безпосереднє відвідування установи для отримання визначених послуг. Пенсійний фонд України вже понад 10 років розробляє та впроваджує нові електронні сервіси, які є доступними, які заощаджують час, а в умовах карантину убезпечують громадян.
Серед послуг, які пропонує Веб-портал, звертаємо увагу на інформацію, яку можливо отримати з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, який формує та веде Пенсійний фонд України, та який на сьогодні є унікальним автоматизованим банком даних і джерелом інформації про страхувальників та застрахованих осіб.
Як зареєструватися на вебпорталі? Вхід до кабінету застрахованої особи та страхувальника в режимі онлайн здійснюється за наявності кваліфікованого електронного підпису (КЕП). При цьому, довідки формуються Пенсійним фондом України в електронному вигляді з використанням перевірочних кодів (цифрового та QR), та не потребують підпису спеціаліста Пенсійного фонду України. Тобто, достовірність всіх довідок сформованих на Веб-порталі ПФУ підтверджується QR-кодом.
Перелік послуг, які може отримати застрахована особа через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України:
– інформацію про умови, порядок призначення (перерахунок) та виплату пенсії;
– подати заяву про призначення (перерахунок) пенсії;
– замовити паперове чи електроне пенсійне посвідчення;
– отримати інформацію про заробітну плату (довідку ОК-5, ОК-7);
– отримати довідку про страховий стаж (додаток 9);
– переглянути дані з пенсійної справи;
– отримати довідку про доходи пенсіонера;
– сформувати запит на отримання документів.
Застрахована особа може проаналізувати свій страховий стаж та заробітну плату, яка в майбутньому використовуватиметься при призначенні пенсії та інших соціальних виплат. Таким чином працівник стає контролером свого роботодавця щодо сплати ним за нього страхових внесків.
Страхувальники можуть отримати інформацію про застрахованих осіб за період перебування особи у трудових відносинах з ними, а також відомості про підтвердження страхового стажу застрахованих осіб, необхідні для призначення соціальних виплат - нарахування «лікарняних» і «декретних».
Крім того, сервіси:
“Електронна трудова книжка” дає змогу переглянути відомості про трудову діяльність;
“Пенсійний калькулятор” допоможе зробити прогнозний розрахунок майбутньої пенсії за віком.
Для полегшення доступу до електронних сервісів Веб-порталу створено мобільний додаток “Пенсійний фонд”. Відтепер з мобільних пристроїв (смартфону чи планшету) є можливість подати документи для призначення або перерахунку пенсії, отримати доступ до електронної пенсійної справи, переглядати та отримувати відомості про сплачені страхові внески, набутий страховий стаж.
Успішно користуйтеся послугами залишаючись вдома, не ризикуючи своїм здоров’ям та життям. Консультацію з питання можна отримати за телефоном 52626.
Начальник відділу супроводження інформаційних систем
та електронних реєстрів №5 Головного управління
Пенсійного фонду України в Полтавській області
Марина Болгар