Порядок призначення адресної допомоги визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 р. № 505, якою затверджено «Порядок надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції, та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг».
Грошова допомога надається з дня звернення за її призначенням та виплачується не більше, ніж шість місяців у таких розмірах на одну особу(члена сім'ї):
- для непрацездатних осіб (пенсіонери, діти) – 884 гривні;
- для інвалідів – прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність (на сьогодні розмір тановить 949 гривень);
- для працездатних осіб – 442 гривні.
Загальна сума допомоги на сім'ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сімї та не може перевищувати 2400 гривень.
Останні зміни, що внесені до зазначеного Порядку постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2015 року № 427, набули чинності 10 липня поточного року. Цими змінами публічне акціонерне товариство «Державний ощадний банк України» визначено уповноваженим банком, який відкриває та обслуговує поточні рахунки, на які зараховується грошова допомога, а також який приймає документи, необхідні для призначення грошової допомоги.
Для отримання грошової допомоги уповноважений представник сім'ї звертається за фактичним місцем проживання (перебування) сім'ї до відділення публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» для відкриття поточного рахунка, пред'являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та подає на адресу органу соціального захисту населення відповідну заяву про надання грошової допомоги (для призначення грошової допомоги вперше) або заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги (у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи «Ощадбанку»). У заяві зазначаються відомості про всіх членів сім'ї для визначення права на призначення допомоги та встановлення розміру допомоги. Відомості стосуються, зокрема, паспортних даних, реєстраційного номеру облікової картки платника податків, власності на житло, транспортні засоби, депозитні банківські рахунки. Особи працездатного віку повідомляють про місце роботи та з якого часу там працюють.
До заяви про виплату грошової допомоги додаються такі документи: довідки всіх членів сім'ї про взяття на облік осіб, які переміщуються, з відміткою Державної міграційної служби на зворотному боці про реєстрацію місця проживання, згода на обробку персональних даних та за потреби копія свідоцтва про одруження, копія свідоцтва про народження, письмова згода довільної форми про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім'ї від інших членів сім'ї, а також письмовий дозвіл на розкриття уповноваженим банком інформації, що містить банківську таємницю, щодо поточного рахунка, відкритого уповноваженому представнику сім'ї в установі банку.
Банк відкриває уповноваженому представнику сім'ї поточний рахунок та не пізніше трьох робочих днів надсилає його заяву разом з документами органу соціального захисту населення. За відсутності всіх необхідних документів орган соціального захисту населення надсилає уповноваженому представнику сім'ї повідомлення про перелік документів, які необхідно подати додатково.
Виплата грошової допомоги припиняється у разі надання інформації державної служби зайнятості про те, що працездатні члени сім'ї протягом двох місяців не працевлаштувалися за сприянням державної служби зайнятості або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в районах проведення антитерористичної операції чи населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють (пункт 12 Порядку).
Савенкова Г.В.,
начальник відділу грошових виплат
та компенсацій УПСЗН
Миргородської міської ради