На виконання розпорядження міського голови Сергія Соломахи ( № 105-в), під головуванням першого заступника міського голови Сергія Швайки, 30 серпня відбулося засідання робочої групи по вивченню розрахунків тарифу на перевезення, поданих перевізниками для встановлення вартості проїзду в міському пасажирському транспорті.
Нагадаємо, що на засіданні виконавчого комітету, 21 серпня 2018 року, рішення про підвищення вартості проїзду не набрало більшості голосів. Проте перевізники наполягали на вирішенні цього питання. Для цього і було організоване розширене засідання за участю перевізників та членів виконавчого комітету.
Начальник відділу економічного прогнозування і туризму Оксана Голуб ознайомила членів робочої групи з розрахунками тарифів на перевезення пасажирів транспортом загального користування, поданими ПП"ЛЮГ", ТОВ "Мир - Авто", ФОП Бакало С.М., ФОП Сторожа Ю.Г., ФОП Москаленка. За її словами, механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування визначається Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 17 листопада 2009 року № 1175. Відповідно до пункту 1.6 Методики перегляд рівня тарифів повинен здійснюватися виконавчими органами влади у зв'язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника, у тому числі, в разі зміни вартості пального більш, ніж на 10%. За час дії попередньо затвердженого тарифу, згідно рішення виконавчого комітету від 14 березня 2017 р. № 209, значно зросли основні складові собівартості послуг (матеріальні витрати та витрати на оплату праці), на основі яких було розраховано тарифи, а саме: розмір мінімальної заробітної плати вартість пально-мастильних матеріалів, вартість запасних частин, витрати на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів, загальновиробничі та інші витрати. Визначення тарифу на перевезення пасажирів у розмірі 5 грн. відбувалося шляхом коригування поданих перевізниками розрахунків із врахуванням кілометражу та відстеження фактичного пасажиропотоку.
Під час спілкування з перевізниками членів виконкому найбільше цікавили такі питання, як: сплата податків, диференційований підхід до розрахунку тарифу по кожному маршруту, розрахунок вартості перевезень у вечірній час, технічний та санітарний стан транспортних засобів, культура поведінки водіїв, пільгове перевезення.
У свою чергу, перевізники та їх представники наголошували на тому, що органи виконавчої влади проводять регулювання тарифу, як кінцевого продукту, одночасно не здійснюючи впливу на складові собівартості послуги з перевезення пасажирів. Це робить підприємців заручниками ситуації, в якій вони працюють збитково або змушені залишати ринок перевезень. Також вони нарікали на додаткові витрати, викликані постійними ремонтами через стан доріг у весняний період. А ще, за словами перевізників, діючі тарифи не забезпечують рентабельної діяльності та не покривають витрат собівартості перевезень. Саме наслідком цього і стало погіршення технічного стану транспортних засобів та якості обслуговування пасажирів, а у подальшому це може привести до зупинки автобусів.
Підсумовуючи зустріч Сергій Швайка зазначив, що недосконалість державної політики робить заручниками і органи місцевого самоврядування. Але у будь-якому випадку громадяни не повинні страждати, тому необхідно знайти компромісне рішення для обох сторін, а найголовніше - не допустити транспортного колапсу в Миргороді.