Дзвінок стаціонарного телефону в будинку літнього подружжя з міста Миргорода пролунав близько тринадцятої години. Співрозмовник, який представився поліцейським, повідомив про те, що їх син скоїв дорожньо-транспортну пригоду та постраждалий потрапив до лікарні і йому терміново необхідно робити операцію на що потрібно кошти. В подальшому літньому потерпілому, 1930 року народження, повідомили, що гроші необхідно буде передати чоловікові, котрий через деякий час підійде до місця проживання подружжя. Через незначний проміжок часу до їхнього подвір`я зайшов невідомий, якому потерпілі, віддали грошові кошти в сумі 9 000 гривень, 1 000 євро та 1 000 доларів США.
Пізніше, зателефонувавши синові, занепокоєний батько поцікавився результатами проведеної операції потерпілому, що здивувало сина, оскільки в дорожньо-транспортну пригоду він не потрапляв. Однак значні кошти вже були в руках шахраїв.
Слідством встановлено, що в середини травні 2017 року двоє шахраїв, під час телефонної розмови, переслідуючи намір, та спільне бажання направлені на заволодіння чужим майном, змовилися вчинити ряд шахрайських дій на території міста Миргород.
Так, один з зловмисників житель міста Запоріжжя 15.05.2017 прибув до м. Миргорода, щоб безпосередньо отримувати кошти від потерпілих, а інший, що знаходився за межами Полтавської області, почав телефонувати на стаціонарні телефонні номери, вишукуючи довірливих осіб. Таким способом спритні шахраї ввели в оману щонайменше сім жителів міста. По даних фактах зловмисникам повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень грабежу та шахрайствах, вчинених повторно, за попередньою змовою групою осіб. Цього ж дня щодо підозрюваного обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою з можливістю внесення застави.
Цей сценарій є типовий. Зазвичай, жертвами такого виду шахрайства стають літні люди. «Ситуації», у які потрапляють їхні «псевдо близькі» можуть бути різні. Це і описана винуватість у ДТП і «затримання поліцією», чи ж необхідність термінового лікування, внаслідок аварії. Шахраї, зазвичай, б'ють на емоції та переконують: діяти потрібно терміново, і кожна секунда затримки - може вартувати життя. Завдання афериста - викликати стрес і змусити людину, вимкнувши розум, керуватися емоціями.
У таких випадках фахівці радять:
1. Не реагувати на дзвінки від сторонніх осіб, які представляються співробітниками поліції і вимагають грошей за свої «послуги».
2. Не довіряти незнайомцям, що дзвонять на мобільний чи ж стаціонарний телефони, на слово. Перед тим, як почати панікувати, поставте якомога більше запитань людині, що вам телефонує. Аналізуйте усе почуте. Іноді досить лише одного запитання, аби співрозмовник по той бік слухавки завершив діалог.
3. Не поспішайте перераховувати гроші на вказаний номер або віддавати їх особі, яка по них прийде. Скажіть, що вам потрібен час на те, аби зібрати необхідну суму, хоча б кілька хвилин. Використайте цей час, аби зв'язатися зі своїми близькими, порадитись із кимось із знайомих, розібратися у ситуації та обов’язково повідомте про даний факт до правоохоронних органів.
Прокурор Миргородської місцевої прокуратури О.І. Орел