У суботу, 16 травня велоактивісти за підтримки проекту GIZ "Енергоефективість у громадах" зібралися, щоб провести підрахунок велосипедистів, що рухаються головними перехрестями міста. Дану акцію по підрахунку велосипедистів підтримують зо два десятка міст, серед яких Миргород найменше місто за чисельністю населення та територією, але не за кількістю велосипедистів.
Так, за одну годину підрахунків у робочий день (22 квітня) по місту на 17 точках підрахунку було відмічено 2622 велосипедисти, на найінтенсивнішому перехресті вулиць Незалежності та Гоголя – 493 велосипедиста. Такі цифри вразили навіть столичних велоекспертів. Для порівняння в місті Києві на 3 млн. мешканців за дві години підрахунків на 20 точках виходить максимум 1500 велосипедистів.
Моніторинг активності велоруху у вихідний день (16.05) показав, що інтенсивність нижча на 30 відсотків, ніж у будень. Це пов'язано насамперед з тим, що концентрація активності в робочий день припадає на час поїздки на роботу та додому. А у вихідний день розпорошеність пересувань у часі вища. Кожен десятий велосипедист рухається по тротуару. Дуже вражаючою була частка жінок-велосипедистів у нашому місті. У Миргороді - 35 %, для прикладу у Києві – 12%, у Миколаєві – 8%, у Кривому Розі – 17%.
Миргород перший рік проводить підрахунок велосипедистів. Взагалі рахувати бажано двічі на рік: у квітні/травні та у вересні. В якості найтиповішого дня буднів обрали середу, з 07:30 до 8:30, в якості типового дня вихідних – у суботу з 10:30 до 11:30. Окремо рахують жінок-чоловіків, велосипедистів, що рухаються у невірному (зустрічному) напрямку, та тих, що рухаються по дорозі або по тротуару.
Місця для підрахунку визначені так, щоб можна було потім порівняти. Ці всі дані збираються і будуть використанні при ухваленні Концепції розвитку велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури в м. Миргород. Розробити та затвердити концепцію заплановано вже в 2015 році. Цей стратегічний документ дасть змогу включати план розвитку велоінфраструктури до міських транспортних програм та програм капітального ремонту доріг. Концепція розробляється з метою підтримання ідеї "пересуватися по місту велосипедом – модно, зручно, швидко".
Проведення підрахунку велосипедистів відбулося завдяки підтримці товариства українсько-німецького співробітництва GIZ в рамках проекту "Енергоефективність у громадах". Проект надав методичну та технічну допомогу, а також забепечив велоактивістів солодкими подарунками.