Центр надання адміністративних послуг у місті Миргороді працює з 1 липня 2013 року та є першим Центром, відкритим у Полтавській області. На сьогоднішній день Центр надає 50 адміністративних послуг, які надаються відділами та управліннями міської ради, видаються документи дозвільного характеру. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р "Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг" затверджено перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади. Даним розпорядженням Центр крім тих послуг, які вже надавав, додатково приймає та видає документи Міграційної служби та Держкомзему.
За 2014 рік Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету надав 2619 адміністративних послуг, видав 518 документів дозвільного характеру, зареєстрував 256 декларацій і повідомлень про початок та завершення будівельних робіт. Протягом року з різних питань за консультаціями звернулися 5845 громадян.
У порівнянні з 2013 роком середньомісячна кількість наданих адміністративних послуг збільшилась з 167 послуг до 220.
Невеликий курортний Миргород, поряд з великими містами, активно бере участь у заходах, що направлені на реформування та вдосконалення системи надання адміністративних послуг, активно залучаючи при цьому можливості міжнародних проектів та програм.
Так, у лютому 2014 року Аналітичним Центром "Бюро економічних та соціальних досліджень" було проведено круглий стіл де був презентований проект "Рівний доступ до адміністративних послуг". Аналітичним Центром було проведено моніторинг якості надання адміністративних послуг у місті Миргороді за результатами якого Центр отримав високі оцінки та виграв в рамках проекту інтерактивний стенд "Банк пропозицій".
На базі нашого Центру в квітні цього року проведено дводенний семінар-тренінг "Вдосконалення діяльності центру надання адміністративних послуг", організаторами якого виступили Центр політико-правових реформ (м. Київ) та Центр досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) за фінансової підтримки представництва Фонду Фрідріха Науманна в Україні. У семінарі взяли участь представники сусідніх до Миргорода районів та місцеві спеціалісти, які безпосередньо задіяні в наданні адміністративних послуг.
У травні 2014 року у Києві відбулася робоча нарада на тему: «Розробка механізмів реалізації рішення Уряду щодо надання послуг Укрдержреєстру, Державної міграційної служби та Держземагенства через центри надання адміністративних послуг». Участь у робочій нараді взяли: представники Мінрегіонбуду, Мінекономрозвитку , Мін’юсту, Державної міграційної служби, Укрдержреєстру, Держземагенства та представники центрів надання адміністративних послуг з Вінниці, Києва, Луцька, Харкова та Миргорода, а також експерти неурядових організацій Центру політико-правових реформ, Центру досліджень місцевого самоврядування. Під час заходу було визначено та обговорено можливі перешкоди у впровадженні рішення Уряду щодо кожної з груп адміністративних послуг.
Основною метою створення та діяльність Центрів – це впровадження ідеології служіння держави громадянам, забезпечення реалізації прав громадян та суб’єктів господарювання через надання адміністративних послуг.
В приміщенні центру розташовані стенди з зразками заяв на всі види адміністративних послуг, інформаційний термінал. Громадяни безкоштовно в необхідній кількості отримують бланки заяв та консультації при їх заповненні. Розміщено скриньку для висловлення суб’єктами звернень зауважень і пропозицій щодо якості надання адміністративних послуг.
Серед проблемних питань можна відзначити невідповідність приміщення при збільшенні кількості відвідувачів. Вже з 1 січня по 20 лютого 2015 року зареєстровано 1405 заяв громадян не кажучи про кількість наданих консультацій. Недостатня кількість адміністраторів на прийомі, що призводить до виникнення черг. В цьому році заплановано проведення відокремлення зон прийому громадян та видачі опрацьованих документів.
Невідповідність законодавства, тобто часткова зміна законодавства, коли один закон протидіє іншому, або допускає трактувати питання з різних сторін. Так Закон України "Про адміністративні послуги" та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р "Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг" визначають отримання адміністративних послуг Реєстраційної служби виключно через адміністратора центру, коли Закон України "Про реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" визначає прийом та видачу документів лише через державного реєстратора.
Також можна визначити як проблему збереження паралельного прийому, що знову ж таки суперечить законодавству.
З жовтня 2014 року через Центр можна подати та отримати документи на оформлення паспорту громадянина України, вклейка фотографій при досягненні 25-ти та 45-ти річного віку, документи стосовно прописки та виписки, також проводиться реєстрація земельних ділянок, видача витягів з Державного земельного кадастру та витягів про нормативно-грошову оцінку земельних ділянок.
На сьогоднішній день на розгляді Президента України знаходиться законопроект, після підписання якого прийом та видача послуг Реєстраційної служби перейде до повноважень центрів надання адміністративних послуг.
Оксана Коротіна,
керівник центру