Цивільний захист Карта укриттів

Ти як? Військомат Центр зайнятості АМУ Захист прав споживачів
Шляхи оптимізації витрат з охорони праці (практичні поради малому і середньому бізнесу)
2021-12-23

При веденні господарської діяльності витрати неминучі. При цьому як бути з витратами виробничого характеру (сировина, зарплата) та їх оптимізація – річ дуже навіть зрозуміла. А от як бути з витратами необхідними (в силу законодавчої вимоги), але які не є грошовими або кількісно регульованими – зрозуміло не завжди. Розглянемо на прикладах, як можна з мінімальними фінансовими витратами виконати деякі обов'язкові вимоги з охорони праці. 

  1. Створення служби охорони праці

Варіанти оптимізації при кількості працівників до 50 осіб:

  • покласти обов'язки спеціаліста з охорони праці на керівника або фахівця підприємства;
  • запросити фахівця за сумісництвом (як варіант, на скорочений робочий день);
  • укласти договір цивільно – правового характеру на надання послуг з охорони праці з фахівцем або організацією, що надає такі послуги.

 Розрахунок прямої фінансової вигоди проводиться в кожному конкретному випадку окремо, але за загальним правилом зазвичай договори  цивільно – правового характеру, трудові договори за сумісництвом, покладання обов'язків на працівника, що має інші основні обов'язки, фінансово вигідніше, ніж наймання окремого працівника.

         Розрахунок непрямої вигоди набагато складніше, і залежить від безлічі суб'єктивних факторів – від готовності сумісника організовувати роботу з охорони праці належним чином. Від загальної трудової дисципліни, свідомості працівників і т.д.

         Зверніть увагу: не покладайте функції спеціаліста з охорони праці на працівника, чиї обов'язки слабо перегукуються з охороною праці (економіст, бухгалтер). Крім того, законодавчо інженер з охорони праці повинен мати технічну освіту. 

  1. Атестація робочих місць по умовам праці

Варіанти оптимізації:

Поступовість. Розробити графік, відповідно до якого будете проводити оцінку, вказавши розумні терміни. На практиці наявність такого графіка звичайно може не врятувати від приписів контролюючих органів, але в кожному разі прийняття заходів до проведення оцінки та розумне обґрунтування фінансових можливостей підприємства значно поліпшить ставлення до вас перевіряючих.

  1. Навчання працівників (спеціалістів, керівників)

Варіанти оптимізації:

         Створити на підприємстві комісію з навчання та перевірки знань з питань охорони праці. Розробити та затвердити програми навчання (відповідно до посадових обов'язків працівників). Навчити членів комісії в спеціалізованій організації (навчальному закладі), інших працівників навчайте на самому підприємстві - в тому числі і шляхом самопідготовки  - з подальшою перевіркою знань комісією.

          Слід звернуть увагу, що в такій роботі корисно заручитися підтримкою робочого органу Фонду соціального страхування України. Саме відповідні фахівці Фонду мають достатній досвід в організації та проведенні навчання з питань охорони праці, мають право викладати курс «Охорона праці» та безпосередньо приймати участь у роботі комісій по перевірці знань з питань охорони праці на підприємствах.

 

  1. Забезпечення працівників засобами індивідуального захисту (ЗІЗ)

Варіанти оптимізації:

  • Ощадливість. При очевидності даного варіанту – реальний невикористаний потенціал його усе ще великий. Продумайте систему збереження стану спецодягу, зафіксуйте наказом або іншим документом порядок компенсації працівником псування спецодягу. Спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші засоби захисту працівників, що придбані за кошти роботодавця (надані працівнику безоплатно або витрати за його придбання працівнику відшкодовано роботодавцем), є власністю підприємства. Пам'ятайте, за законом працівник зобов'язаний дбайливо ставитися до майна роботодавця, в тому числі і до спецодягу;  
  • Організація зберігання сезонного спецодягу. Як відомо нормативний термін носіння обмежується календарним періодом. Але є й застереження – календарний період переривається при організації зберігання. Іншими словами – зберіть у працівника зимовий або сезонний спецодяг, знайдіть відповідне місце зберігання. В іншому випадку  - після закінчення терміну використання, працівник потребує нового одягу. Важливо, щоб місце зберігання було надійним. Нерідко несумлінне ставлення працівників, відповідальних за зберігання одягу, призводить до того, що навіть фактично не використовуваний, що зберігається в неналежних умовах, одяг приходить в повну непридатність за рік (псування гризунами, грибками, пересихання та інше);
  • Оренда спецодягу. Прокат спецодягу (особливо для сезонних робіт, зимових періодів, робіт, обмежених часом контракту, для проведення яких фінансові витрати на придбання ЗІЗ недоцільні) потенційно можливий і доцільний, як для орендарів, так і для орендодавців. Крім того, підприємство має право видавати і власний спецодяг, що був у вжитку, при умові, що було забезпечено його прання (чищення), ремонт і  відповідне зберігання, що не погіршило його захисні якості.

 

Ось невелика кількість прикладів практичного вирішення деяких витратних питань у сфері охорони праці. 

Народна мудрість каже: хто хоче щось зробити – шукає спосіб, хто не хоче робити – шукає причину. Тому - бажаємо успіху в роботі з охорони праці!

 

До уваги керівників та фахівців з охорони праці страхувальників!

Щомісячний профілактично – практичний журнал «Безпека праці на виробництві» серед інших періодичних видань  відрізняється тим, що надає керівникам підприємств, спеціалістам з охорони праці, інженерно – технічним працівникам практичну допомогу в організації, розробці та впровадженні профілактичних заходів безпеки виробництва, уникненню або зменшенню впливу небезпечних і шкідливих чинників у виробничому середовищі, запобіганню виробничого травматизму, забезпеченню здорових і безпечних умов праці. У журналі надаються рекомендації спеціалістам служб охорони праці, методична допомога керівникам підприємств, де немає спеціаліста з охорони праці, поради, консультації, відповіді на запитання тощо.

         Миргородське відділення

управління виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

 у Полтавській  області

ОГОЛОШЕННЯ
     
Єгері проводитимуть добування лисиці червоної

З 21 листопада по 31 грудня 2024 року на території громади єгерською службою буде проводитися добування лисиці червоної

     
     
Оголошення

про проведення конкурсу на визначення орендаря земельних ділянок, сформованих за рахунок невитребуваних земельних часток (паїв), загальною площею 56.2112 га

 

     
     
Вакансії

Актуальний список вакансій

     
Архів оголошень
Poll ID 0 does not exist.

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Міста побратими

Миргородський відділ поліції

КП Тепловодсервіс

КП Миргородська управляюча компанія

Полтавська обласна рада

Полтавська ОДА

МИРГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА
  Адреса: 37600, м. Миргород, вул. Незалежності, 17, Тел.: 5-25-01,
E-mail: [email protected]