Під таким девізом 11.02.2015на базі НВК «Гелікон» (директор Карач І.А, вихователь - методист Парфенчик Н.І.) відбулося чергове засідання Школи педагогічної майстерності інструкторів з фізичного виховання ДНЗ міста.
На розгляд та обговорення було винесено питання «Фізкультурне заняття, як цілеспрямована і унормована форма фізкультурно - оздоровчої роботи з дошкільниками». Досвідом роботи з цього питання поділилася інструктор з фізичного виховання навчально - виховного комплексу Супруненко Л.Г. Вона підготовила презентацію «Заняття зфізичної культури в ДНЗ», в якій ознайомила присутніх з видами фізкультурних занять, їх структурою, способами організації дітей, методикою проведення та використання сучасних здоров’язбережувальних технологій. Під час практичної частини Лідія Григорівна запросила учасників переглянути фізкультурне заняття в старшій групі «Пригоди кмітливих сніговичків», складене за методикою М. Єфименка. Фізичне виховання буде значно ефективнішим, якщо збагатити його потенціалом музики, хореографії, гри, театралізації. Ця ідея втілена в авторській технології «Театр фізичного виховання та оздоровлення» М. Єфименка, елементами якої є музичність, образність, естетичність, пластичне самовираження, драматургія, корекція, акробатика, йога, хореографія, ритмічна гімнастика. Десять професійних заповідей Миколи Єфименка – це основа його методики. З цих простих постулатів можна побудувати картину світогляду нового «ігристого» педагога:
1. Йти за логікою природи (педагогіка повинна бути природною).
2. Фізичне виховання дітей має відбуватися за спіраллю, що розвивається.
3. Педагогічний спідометр, або загальнорозвивальні вправи (підбирай підготовчу частину заняття відповідно до «еволюційної гімнастики»).
4. Поділ заняття на три частини повинен бути не формальним, а за фізіологічною суттю.
5. Театр фізичного виховання дітей – тотальний ігровий метод (граючи – оздоровлювати, граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати).
6. Позитивна світла енергія радості і задоволення (фізичне виховання повинно заряджати дітей позитивними емоціями).
7. Руховий портрет дитини «малює» методика ігрового тестування.
8. Створи тренажери сам!
9. Здоров’я здорових потребує профілактики й корекції.
10. Через рухи та гру – до виховання Людини майбутнього: комплексна педагогіка життя.
Дітям дуже подобаються ці ігрові заняття, в яких чудово поєднуються ритм, музика, пластика рухів, фантазія, сюжетні колізії, імпровізація. Отримавши величезне емоційне і рухове задоволення малята покидали спортивну залу, з надією наступного разу зустрітися з новою спортивною казкою. А учасники Школи педагогічної майстерності добавили в свою «методичну скарбничку» нові знання про сучасні методики та технології в фізичному розвитку дошкільників. «Педагогіка – це казковість, таїна, спектакль. Коли закінчується гра, закінчується педагог», - стверджує Микола Миколайович Єфименко. І кожен вихователь чи вчитель має жити із цим відчуттям.
Методист методичного кабінету
відділу освіти Миргородської міської ради Силко В.П.