На черговому засіданні виконавчого комітету, серед винесених питань на порядок денний, було обговорено показники фінансового документу на наступний рік. Інформував начальник фінансового управління Сергій Скляр. Доповідача зазначив, що бюджет 2017 року зберігає соціальну спрямованість і складено за програмно-цільовим методом у бюджетному процесі. Одним із основних завдань бюджетної політики на наступний рік є підвищення розміру прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки.
З огляду на значну соціальну складову місцевих бюджетів, запровадження програмно-цільового методу на рівні місцевих бюджетів дасть змогу значно підвищити ефективність використання бюджетних коштів для досягнення стратегічних цілей у сфері освіти, культури, соціального захисту, житлово-комунального господарства та відстежувати обсяг і якість наданих послуг.
Доходна частина міського бюджету сформована відповідно до статей 64, 691 та 71 Бюджетного кодексу України, якими визначено перелік доходів, що зараховуються до бюджету міста, з урахуванням прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2017 рік.
При прогнозуванні доходної частини бюджету міста на 2017 рік було враховано фактичне виконання дохідної частини за результатами 2014-2015 років та 11 місяців 2016 року.
Відповідно до статей 98–100 Бюджетного кодексу України здійснено горизонтальне вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів.
Прогноз доходів бюджету міста на 2017 рік обраховано в сумі 341 896,7 тис. грн., у тому числі сума доходів:
Основним платежем надходжень загального фонду є податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого в доходах загального фонду – 53,3 відсотка. Прогнозні надходження податку складуть 80 000,0 тис. грн., що в порівнянні з очікуваними надходженнями за 2016 рік збільшено на 13 466,8 тис. грн., або на 20,2 відсотка і пов’язане з застосуванням єдиної ставки оподаткування доходів фізичних осіб 18 %, а також із зростанням мінімальної заробітної плати з 1 січня - 3200 грн. на місяць та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС – 1600 грн., підвищення порогу розміру пенсій або щомісячного довічного грошового утримання з 3 мінімальних заробітних плат до 10 прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, легалізація виплати заробітної плати.
Місцевих податків і зборів прогнозується отримати у 2017 році в сумі 51 655,5 тис. грн., або 34,4 відсотка загального фонду.
Найбільшу суму прогнозується отримати від плати за землю в сумі 24 000,0 тис. грн., що складає 16,0 відсотків, це більше очікуваних надходжень 2016 року на 885,8 тис. грн., або 3,8 відсотка.
Збільшення надходжень податку на майно (плати за землю) зумовлено скасуванням пільг та введення в дію коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Прогнозна сума єдиного податку на 2017 рік становить 19 200,0 тис. грн., або 12,8 відсотка і збільшується проти очікуваних надходжень 2016 року на 4 814,5 тис. грн. за рахунок підвищення мінімальної заробітної плати.
Прогнозні надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2017 рік проведено з урахуванням податкової реформи у розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомості, юридичних та фізичних осіб, а також площі об’єктів, і становлять 8 400,0 тис. грн., або 5,6 відсотка, що більше очікуваних надходжень поточного року на 3 392,5 тис. грн. і теж пов’язане з зростанням мінімальної заробітної плати.
Від акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів прогнозується отримати – 12 800,0 тис. грн., що більше очікуваних надходжень поточного року на 839,6 тис. грн. та пов’язане з збільшенням об’ємів реалізації підакцизної продукції.
Інші надходження прогнозуються в сумі 2 500,0 тис. грн. і складаються з надходжень:
- за договорами врегулювання правовідносин, пов’язаних з тимчасовим зайняттям
земельної ділянки без правовстановлюючих документів – 1600,0 тис. грн.;
- за договорами розміщення окремих елементів благоустрою – 600,0 тис. грн.;
- за договорами встановлення сервітуту – 300,0 тис. грн.;
Прогнозна сума плати за надання інших адміністративних послуг становить 1 803,0 тис. грн., або 1,2 відсотка загального фонду і прогнозується майже на рівні поточного року.
Надходження адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань прогнозується на 2017 рік відповідно у сумі 792,0 тис. грн. та 105,0 тис. грн.
У 2017 році передбачається продовжити передачу в оренду комунального майна виключно на конкурсних засадах відповідно до Закону України “Про оренду державного та комунального майна”.
Прогноз надходжень плати за оренду цілісних майнових комплексів та іншого комунального майна на 2017 рік до міського бюджету очікується в повному обсязі і визначено у сумі 257,0 тис. грн.
Від туристичного збору прогнозується отримати 35,5 тис. грн. на рівні очікуваних надходжень 2016 року.
По транспортному податку прогнозується отримати - 20,0 тис. грн. від юридичних установ.
Податок на прибуток підприємств та частина чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань у 2017 році зменшено за рахунок зниження бази оподаткування у зв’язку із збільшенням витрат суб’єктів господарювання на оплату праці і прогнозується відповідно в сумі 20,0 тис. грн. та 7,5 тис. грн.
Надходження коштів від адміністративних штрафів прогнозується – 25,0 тис. грн. та плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації – 20,0 тис. грн.
Прогнозний показник надходжень державного мита на 2017 рік розраховано з урахуванням змін до законодавства в частині передачі до державного бюджету надходжень коштів від видачі закордонних паспортів і прогнозується в сумі – 15,0 тис. грн.
Обсяг доходів спеціального фонду прогнозується у сумі – 5357,9 тис. грн., що менше очікуваних надходжень 2016 року на 4 125,1 тис. грн., тобто 56,5 відсотка.
Основними платежами спеціального фонду є власні надходження бюджетних установ – 3 866,9 тис. грн., кошти бюджету розвитку – 1000,0 тис. грн., цільовий фонд утворений органами місцевого самоврядування – 460,0 тис. грн. та екологічного податку – 31,0 тис. грн.
Бюджет розвитку прогнозується в сумі – 1000,0 тис. грн. і складається з:
- коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення,
що перебувають у державній або комунальній власності – 550,0 тис. грн.;
- коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста – 400,0 тис. грн.;
- коштів від продажу прав на земельні ділянки несільськогосподарського
призначення, що перебувають у державній або комунальній власності – 50,0 тис. грн.
З державного бюджету планується субвенція до загального фоду міського бюджету в сумі 185 689,4 тис. грн., в тому числі:
- освітня субвенція – 29502,0 тис. грн.;
- субвенції на здійснення державних програм соціального захисту – 156 187,4 тис.
грн., а саме: надання пільг та субсидій по енергоносіях – 107 052,0 тис. грн.; виплата допомоги сім’ям з дітьми – 48 685,0 тис. грн.; дітям-сиротам – 401,4 тис. грн.; тверде паливо та скраплений газ – 49,0 тис. грн.;
Передбачаються інші субвенції з обласного бюджету в сумі 581,7 тис. грн.
Крім того, планується субвенція на утримання об’єктів спільного користування сумі 267,7 тис. грн., а саме: від Миргородської районної ради – 102,7 тис. грн., Шишацької селищної ради – 60,0 тис. грн., В. Багачанської районної ради – 50,0 тис. грн., Білоцерківської об’єднаної територіальної громади – 40,0 тис. грн. та Шишацької районної ради – 15,0 тис. грн.
Видаткова частина міського бюджету обрахована з урахуванням фінансових ресурсів на 2017 рік та планується в обсязі 341 115,3 тис. грн., в тому числі за рахунок міжбюджетних трансфертів - 186 538,8 тис. грн., з яких: освітня субвенція – 29 502,0 тис. грн., субвенції з державного бюджету на соціальні виплати населенню – 156 187,4 тис. грн., субвенції з обласного бюджету – 581,7 тис. грн. та субвенції з інших районів на утримання Центру реабілітації дітей - інвалідів – 267,7 тис. грн.
Видатки на утримання органів місцевого самоврядування, передбачаються в сумі 28 260,8 тис. грн., в тому числі видатки загального фонду складають 27 256,8 тис. грн., спеціального фонду (бюджету розвитку) – 1 004,0 тис. грн., які планується спрямувати на капітальний ремонт приміщень.
Видатки на утримання закладів освіти заплановані в сумі 93 861,4 тис. грн., що більше, ніж у поточному році на 46,7 %, в тому числі видатки загального фонду – 83 904,4 тис. грн., спеціального фонду – 9 957,0 тис. грн., з них видатки бюджету розвитку 7 000,0 тис. грн., видатки за рахунок власних надходжень - 2 957,0 тис. грн.
Із загального обсягу видатків загального фонду на оплату праці передбачено 67 607,9 тис. грн., в тому числі:
- за рахунок коштів освітньої субвенції – 29 502,0 тис. грн., яка спрямовується на
заробітну плату з нарахуваннями педагогічному персоналу загальноосвітніх навчальних закладів;
- за рахунок коштів міського бюджету на заробітну плату з нарахуваннями
обслуговуючому персоналу загальноосвітніх навчальних закладів 13 876,9 тис. грн.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв заплановано 9 775,5 тис. грн., в тому числі за рахунок коштів міського бюджету на загальноосвітні навчальні заклади 5 672,6 тис. грн.
На підвіз учнів до шкіл міста із віддалених мікрорайонів передбачається 192,0 тис. грн. та на забезпечення безкоштовного харчування учнів 1-4 класів та дітей пільгових категорій – 1 800,0 тис. грн.
На виконання Комплексної програми соціальної підтримки учасників АТО для забезпечення безкоштовним харчуванням вихованців дошкільних навчальних закладів та учнів загальноосвітніх навчальних закладів планується спрямувати 599,5 тис. грн.
На капітальний ремонт закладів освіти передбачається 7 000,0 тис. грн., за рахунок коштів бюджету розвитку.
Обсяг видатків на соціальний захист населення за рахунок коштів міського бюджету передбачений у сумі 9 612,5 тис. грн., з ростом на 36,3 % у порівнянні з затвердженими показниками 2016 року, у тому числі по загальному фонду – 9 316,5 тис. грн., спеціальному фонду – 296,0 тис. грн. за рахунок власних надходжень бюджетних установ.
Видатки загального фонду міського бюджету на заробітну плату працівникам закладів системи соціального захисту та забезпечення заплановані в обсязі 6 030,2 тис. грн. відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці, розміру І тарифного розряду на 2017 рік.
Видатки загального фонду на оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачені в сумі 334,5 тис. грн.
Передбачаються видатки на виконання міської програми та заходів по соціальному захисту населення в сумі 2 353,2 тис. грн., в тому числі на компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремих категорій громадян – 1 200,0 тис. грн.
На виконання Комплексної програми соціальної підтримки учасників АТО – 194,0 тис. грн. для надання одноразових грошових допомог та пільг на житлово–комунальні послуги.
На центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді заплановані кошти в сумі 650,0 тис. грн., що більше у порівнянні з 2016 роком на 159,7 тис. грн., а також на проведення заходів по центру соціальних служб сім’ї, дітей та молоді передбачається 20,0 тис. грн.
Для оздоровлення дітей пільгових категорій в закладах оздоровлення та відпочинку планується спрямувати 50,0 тис. грн.
Збільшуються видатки на утримання територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) проти поточного року на 1 076,0 тис. грн. і передбачаються в сумі 4 924,8 тис. грн., в тому числі за рахунок власних надходжень 296,0 тис. грн.
На центр реабілітації дітей–інвалідів планується спрямувати 1 112,8 тис. грн., в тому числі: за рахунок субвенції від Миргородської районної ради – 102,7 тис. грн., Шишацької селищної ради – 60,0 тис. грн., В.- Багачанської районної ради – 50,0 тис. грн., Білоцерківської об’єднаної територіальної громади – 40,0 тис. грн. та Шишацької районної ради – 15,0 тис. грн.
За рахунок субвенцій з обласного бюджету заплановано видатки в сумі 581,7 тис. грн., з них: на часткову оплату вартості путівки до дитячого закладу оздоровлення та відпочинку області для оздоровлення дітей, які виховуються в сім’ях з дітьми – 220,0 тис. грн., пільги на медичне обслуговування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, витрати на поховання учасників бойових дій і інвалідів війни, встановлення телефонів інвалідам I і II групи – 361,7 тис. грн.
Обсяг видатків на соціальний захист населення, за рахунок субвенцій з державного бюджету передбачається в сумі 156 187,4 тис. грн., а саме:
- Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот на 2017 рік доведена в сумі 107 052,0 тис. грн.
- Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу запланована в сумі 49,0 тис. грн.
- Субвенція на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям та інвалідам з
дитинства і дітям – інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу визначена в сумі 48 685,0 тис. грн.
- Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам–вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом “гроші ходять за дитиною”, оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та виплату соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя доведена у сумі 401,4 тис. грн.
Видатки міського бюджету по галузі “Культура і мистецтво” пропонуються в сумі 8 534,0 тис. грн., що більше у порівнянні з 2016 роком на 23,5 %, в тому числі по загальному фонду – 7 929,2 тис. грн., по спеціальному за рахунок власних надходжень бюджетних установ – 604,8 тис. грн.
Видатки загального фонду на заробітну плату по бюджетних установах культури передбачені в сумі 6 478,9 тис. грн., відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати на 2017 рік.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв із загального фонду - 798,6 тис. грн.
На утримання міського духового оркестру ім. І.І. Шатравки планується виділити 422,6 тис. грн., та на заходи культурно–мистецького напрямку - 136,7 тис. грн.
На утримання закладів фізичної культури і спорту та реалізацію програм та заходів в галузі передбачено 3 056,1 тис. грн., з ростом на 42,5 % порівняно з затвердженими показниками 2016 року, в тому числі по загальному фонду – 3 047,1 тис. грн., спеціальному фонду за рахунок власних надходжень бюджетних установ – 9,0 тис. грн.
Зокрема, на проведення заходів спортивного характеру передбачено кошти в сумі 250,0 тис. грн., на утримання дитячо-юнацької спортивної школи – 2 692,1 тис. грн., на фінансову підтримку спортивних організацій 114,1 тис. грн.
На благоустрій міста у 2017 році планується виділити кошти в сумі 10 670,0 тис. грн., що більше на 23,5 % у порівнянні з 2016 роком, в тому числі по загальному фонду – 8 620,0 тис. грн. та спеціальному фонду за рахунок передачі коштів до бюджету розвитку у сумі 2 050,0 тис. грн.
Передбачаються кошти на капітальний ремонт житлового фонду міста у сумі 840,0 тис. грн.
На будівництво та реконструкцію об’єктів у місті за рахунок коштів бюджету розвитку передбачено 15 619,6 тис. грн., що більше майже у 8 разів у порівняні з початковими планами 2016 року, в тому числі на реконструкцію мосту через річку Хорол по вул. Гоголя планується спрямувати 3 000,0 тис. грн.
На фінансування робіт, пов’язаних з ремонтом, реконструкцією та утриманням інфраструктури доріг передбачені кошти в сумі 8 080,0 тис. грн., що більше на 68,3 % порівняно з 2016 роком , в тому числі загального фонду – 2 500,0 тис. грн., коштів бюджету розвитку – 5 580,0 тис. грн.
Плануються видатки на поліпшення екологічного стану та благоустрою річки Хорол у м. Миргород на загальну суму 1 550,0 тис. грн., за рахунок коштів бюджету розвитку.
Передбачається обсяг резервного фонду міського бюджету в сумі 572,3 тис. грн.
На міську програму у сфері регулювання земельних відносин у м. Миргороді на 2017 рік спрямовується 80,0 тис. грн. за рахунок коштів бюджету розвитку.
На інші видатки передбачається 1 599,5 тис. грн., в тому числі: на програму розвитку цивільного захисту населення – 30,0 тис. грн.; на програму підтримки діяльності громадського формування “Оберіг” – 60,0 тис. грн.; на внески до асоціацій міст – 46,0 тис. грн.; на виконання програми самоорганізації населення – 212,5 тис. грн.; на підтримку інвестиційної діяльності, іміджу міста-курорту та розвиток міжнародного співробітництва – 120,0 тис. грн.; на програму підготовки молоді до військової служби – 6 тис. грн.; на програму підтримки заходів мобілізації та забезпечення територіальної оборони – 40,0 тис. грн.; на програму паспортизації об’єктів культурної спадщини міста Миргорода на 2015-2020 роки – 50,0 тис. грн.; на реалізацію комплексної програми соціальної підтримки учасників АТО на забезпечення воїнів-миргородців необхідним в зоні проведення АТО військовим спорядженням, одягом та амуніцією – 110,0 тис. грн.; на програму “Місто активних громадян” – 200,0 тис. грн.; на виконання програми інформування громади міста про діяльність органів самоврядування та висвітлення життя громади через радіо та телебачення – 725,0 тис. грн.
Передбачаються видатки в сумі 20,0 тис. грн. на погашення відсотків по кредитам від Північної Екологічної Фінансової Корпорації НЕФКО.
Планується субвенція районному бюджету Миргородського району в сумі 1 499,0 тис. грн. на капітальний ремонт частини акушерсько-гінекологічного відділення Миргородської центральної районної лікарні.
Передбачається обсяг цільового фонду міської ради в сумі 460,0 тис. грн. та обсяг коштів за рахунок фонду охорони навколишнього природного середовища 31,0 тис. грн.
За рахунок спеціального фонду міського бюджету у проекті на 2017 рік передбачається погашення місцевого боргу по кредитах, отриманих від Північної Екологічної Фінансової Корпорації НЕФКО у попередніх роках на суму 501,4 тис. грн., та надання платного поворотного кредиту Обласному комунальному виробничому підприємству теплового господарства «Миргородтеплоенерго» в сумі 280,0 тис. грн., який може надаватися в разі нестачі власних коштів підприємства на виконання зобов’язань по кредитному договору з Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією (НЕФКО).
Затвердять прогнозовані цифри на пленарному засіданні - таке рішення ухвалили члени виконкому, що відбувся 20 грудня.