«Шкільний клімат і психологічна безпека. Відновний підхід у вирішенні проблем системи стосунків «учитель-учень» – такою була тема засідання професійної педагогічної спільноти практичних психологів та соціальних педагогів Миргородської міської громади, яке відбулося 24 березня 2023 року в Гончаренко центрі.
Олександра Тимохіна, соціальний педагог ОЗО «Миргородський ліцей імені І.А.Зубковського», зазначила, що ставлення, стосунки, спілкування - це найбільш уживані слова, коли ми говоримо про психічне здоров’я людини. Основним фокусом уваги у системі стосунків «учитель-учень» для обох сторін є психологічна безпека. Якщо говорити про шкільний клімат, самооцінку учасників освітнього процесу, його стійкість і моральну ідентичність, неможливо обійти тему дидактогенії. Предметом вивчення якої є причини та наслідки взаємного впливу вчителів та учнів, зокрема, непрофесійні дії вчителя в ході здійснення освітнього процесу та брак педагогічної культури як фактори негативного впливу на дітей.
Глибокі зміни неможливі без системного підходу. Сьогодення пропонує використання відновних практик для вирішення конфліктних ситуацій, основною метою яких є врегулювання соціально-психологічних відносин між усіма учасниками освітнього процесу.
Для того, щоб педагог почував себе спокійно, стабільно і був емоційно стійким, потрібні постійні ресурси, які сприяють такому стану. Тож для покращення емоційного стану учасників засідання Марина Заєць, практичний психолог Миргородської гімназії №2 «Гелікон», провела одну із арт-практик – мандалотерапію, яка допомагає краще зрозуміти себе і проникнути в глибини своєї підсвідомості.
Тому хочу побажати усім учасникам освітнього процесу дотримуватися поняття «гнучкість меж» - не примушувати один одного жити й працювати за правилами, а прийняти домовленості щодо кордонів для забезпечення безпеки, комфорту та поваги для всіх.
Світлана ВІНІЧЕНКО, психолог Центру професійного розвитку
педагогічних працівників Миргородської міської ради