Кожен день вимагає від творчого педагога пошуку нових форм і методів розвитку дитини. Що важливіше: почуття, емоції чи пізнавальна сфера? При відповіді на питання про важливість емоцій у житті дитини можна провести аналогію щодо визначення площі прямокутника. Що є основним у даному випадку: довжина чи ширина? Ви посміхнетеся і скажете, що це дурне питання. Так і питання про пріоритети в розвитку (інтелект чи емоції) викликає посмішку у психолога. Звертаючи увагу на значення емоційної сфери у розвитку дитини, слід виділити найбільш чутливий період - дошкільний вік. У цей час відбувається зміна змісту афекту, що виявляється насамперед у виникненні співпереживання іншим людям.
Численні дослідження вчених свідчать про те, що труднощі в усвідомленні та визначенні своїх почуттів та емоцій, нерозуміння почуттів та емоцій оточуючих підвищують ризик виникнення психічних захворювань як у дітей, так і у дорослих.
Деякі європейські інститути вивчили проблеми взаємозв'язку емоцій та інтелекту, а також їх вплив на досягнення успіху. Було доведено, що саме рівень розвитку "емоційного інтелекту" (EQ) визначає близько 80% успіху в соціальній та особистісній сферах життя, а всім відомий IQ-коефіцієнт інтелекту, що вимірює ступінь розумових здібностей людини, - лише 20%.
Науково-практичний семінар «Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери дошкільників: психолого-педагогічний аспект» відбувся 03.02.2015 року у ДНЗ №11 «Теремок» (завідувач Ботвіновська О.В.). Учасники семінару, методисти та вихователі ДНЗ, працівники психологічної служби, через власну практичну діяльність довели, наскільки важливо в наш час вміти виявляти, розуміти емоції інших людей і керувати своїми власними.
Практичний психолог ДНЗ №11 Таран Л.А. розкрила особливості і можливості розвитку та корекції емоційної сфери дошкільника засобами казкотерапії. Це один із ефективних методів роботи з дітьми, які зазнають тих чи інших емоційних та поведінкових труднощів. Суть цього методу у створенні особливої казкової атмосфери, яка робить мрії дитини дійсністю, дозволяє дитині вступити у боротьбу зі своїми страхами, комплексами, формувати її емоційно-вольову сферу. Учасники семінару прийняли Меморандум вихователя, кожен пункт якого націлений на створення комфортних умов та забезпечення психічного здоров’я дитини. Сподіваємось, що вихователі дошкільних навчальних закладів міста скористаються досвідом роботи Таран Людмили Анатоліївни і доповнять ним власну палітру методів розвитку дитини задля її щасливого майбутнього.
Білецька Р.О.,
методист ММК