З 1 січня Уряд розпочинає монетизацію субсидій. Цей процес буде персональним, одержувач субсидії матиме рахунок у банку. Якщо людина або родина зекономила енергоресурси, то за результатами опалювального сезону отримає кошти, які були заощаджені.
Це зовсім інша мотивація для споживачів. Тепер отримувачі субсидій мають реальну можливість отримати винагороду за енергозбереження.
Як працюватиме монетизація - у відповідях на 5 головних питань.
1. Чи потрібно повторно подавати документи?
Так, усім отримувачам пільг і субсидій обов’язково потрібно У ТРАВНІ подати Заяву на монетизацію і Декларацію про доходи в управління соціального захисту населення та надати дозвіл на обробку персональних даних.
В Ощадбанк йти не потрібно. Уряд максимально автоматизував процес монетизації, щоб основне навантаження лягло на управління соціального захисту населення, державний банк та надавачів комунальних послуг.
Тим, хто звернеться за допомогою вперше у 2019 році, у травні вже не потрібно поновлювати документи. Ви вже є учасниками монетизації пільг і субсидій.
2. Чи потрібно у Ощадбанку самостійно відкривати рахунок?
На кожного одержувача субсидій, після опрацювання заяви на монетизацію, буде АВТОМАТИЧНО відкритий персональний обліковий запис у банку, на якому будуть відображатися житлові субсидії у грошовій формі.
Персональний обліковий запис матиме спеціальний режим використання. Тобто кошти першочергово будуть спрямовуватися на оплату послуг за спожитий газ, тепло, електроенергію й воду.
Ощадбанк щомісяця інформуватиме субсидіантів та пільговиків SMS-повідомленням про надходження коштів від держави, їх використання та залишок.
Після закінчення опалювального сезону - у червні - суми невикористаних коштів перераховуватимуться на поточні рахунки одержувачів житлової субсидії. Рахунок кожному Ощадбанк відкриє автоматично, без додаткового звернення у банк.
3. Як відбуватиметься оплата комуналки?
Все відбуватиметься автоматично. Щомісяця надавачі комунальних послуг для Ощадбанку формуватимуть онлайн-платіжку субсидіанта. Банк згідно з наданою інформацією перераховуватиме їм субсидію. Про це та про те, скільки залишається заплатити за комуналку, Ощадбанк одразу інформуватиме субсидіанта SMS-повідомленням.
Для субсидіантів будуть створені ПЕРСОНАЛЬНІ КАБІНЕТИ, де можна буде відслідкувати інформацію про розмір нарахованої допомоги, перелік комунальних послуг, які сплачені за рахунок субсидії, залишок коштів. Додаткові консультації можна буде отримати у контакт-центрі Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800.
4. Чому Ощадбанк?
Ощадбанк є державним уповноваженим банком щодо десятка урядових програм та має понад 15 років досвіду співпраці з підприємствами паливно-енергетичного комплексу.
Банк володіє найбільшою мережею відділень – понад 3 200, які присутні в тому числі у сільській місцевості, де найбільша кількість субсидіантів, та має великий ДОСВІД щодо виплат соціальної допомоги й пенсій великій кількості клієнтів одночасно. Тому і визначено проводити монетизацію пільг і субсидій саме через цей державний банк.
Жодних комісій від субсидіантів та пільговиків за обслуговування їх персональних облікових рахунків Ощадбанк не братиме.
5. Чому гроші не роздадуть одразу на руки?
В Україні субсидію отримує майже половина українських сімей. Якщо одразу роздати такій кількості людей гроші на руки, є ризик гіперінфляції та кризи комунальних неплатежів.
Уявімо ситуацію, що 8 млрд грн щомісяця замість оплати комуналки потраплятимуть на споживчий ринок. Уже через два місяці житлово-комунальне господарство України спіткає колапс, адже надавачі послуг не зможуть розрахуватися з тим же Нафтогазом за куплений газ.
Тому допомога надходитиме на персональний обліковий запис субсидіанта та пільговика в Ощадбанк, а все, що залишиться після оплати комунальних послуг протягом року, за результатами опалювального сезону ЕНЕРГООЩАДНІ українці зможуть забрати з банку готівкою.
За матеріалами Єдиного веб-порталу
органів виконавчої влади України