Деклараційна кампанія 2015
Новини за 2015 рік
ШАНОВНІ ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ !
Від імені Миргородської об’єднаної державної податкової інспекції та від себе особисто вітаю вас з Новим роком та Різдвом Христовим.
Новорічні та Різдвяні свята здавна пов’язують з миром, спокоєм та достатком у наших оселях. А добробут і матеріальне забезпечення нашої громади залежить від успішної діяльності всіх платників податків.
Висловлюю вдячність сумлінним платникам податків, які завдяки своїй наполегливій та прозорій діяльності, своєчасно та в повному обсязі виконували податкові зобов’язання перед державою, чим забезпечували наповнення державної скарбниці.
Бажаю Вам подальших успіхів у бізнесі. Щиро зичу міцного здоров’я, родинного затишку та достатку, добра та людського щастя. Успіхів Вам у Новому році!
З повагою, Наталія Молочко, начальник Миргородської об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Полтавській області
Режим роботи Центру обслуговування платників Миргородщини у святкові та вихідні дні
Миргородська ОДПІ повідомляє платників, що 1, 7 та 10 січня 2016 року у Центрі обслуговування платників встановлено вихідні дні.
2, 8 та 9 січня 2016 року ЦОП працюватиме в режимі чергування, при цьому:
- 2 та 9 січня - з 9-00 до 16-00 години;
- 8 січня - з 9-00 до 18-00 години.
Вихованців В. Сорочинської школи-інтернат привітали податківці
Новорічні зустрічі представників фіскальної служби Миргородщини з вихованцями В.Сорочинської санаторної загальноосвітньої школи-інтернат стали доброю традицією.
Цього року, керівництво Миргородської ОДПІ також завітало з подарунками у підшефну школу-інтернат, де навчається понад 160 дітей. Від звичайної школи цей навчальний заклад відрізняється особливістю навчання, де основою дитячого колективу є групи дітей – різні за віком, які моделюють сім’ю. А сім’я будується за принципами сімейної належності, психологічної сумісності, взаємної прихильності та добровільності. Саме піклування та відповідальність одне про одного і є тією головною силою, що об’єднує старших і менших дітей у дружню сім’ю.
А тому і не дивно, що до зустрічі з гостями діти підготувалися, створивши в залі казкову атмосферу, та порадували присутніх веселими піснями, дотепними інсценуваннями.
Вітаючи дітей та вихователів із новорічно-різдвяними святами, Наталія Молочко, очільник інспекції, - подякувала за прекрасні, справді професійні концертні номери. Побажала їм веселих новорічних свят, міцного здоров’я, мирного неба.
«Будьте такими життєрадісними, усміхненими як сьогодні, радуйте своїх вчителів і наставників успіхами в навчанні. А ми завжди раді нашим зустрічам, і зі свого боку обіцяємо бути для кожного з вас друзями, порадниками і надійною підтримкою».
Свято видалося дійсно чудовим для всіх його учасників.
Діалог з бізнесом – як шлях до розв’язання невирішених питань
Минулого тижня керівництво Миргородської ОДПІ провело ряд зустрічей з представниками малого та середнього бізнесу місцевого рівня. Податківці та платники обговорили питання, зокрема, щодо повноти нарахування та своєчасної сплати належних платежів до бюджетів усіх рівнів, погашення податкового боргу, дотримання роботодавцями законодавства про оплату праці, застосування реєстраторів розрахункових операцій та інші. В відомстві переконані, тільки взаємна повага відкриває шлях до розв’язання невирішених питань.
За актуальністю, на перше місце було поставлено питання повноти нарахування та сплати до бюджету податків та зборів. За словами начальника Миргородської ОДПІ Наталії Молочко, - платники з розумінням відносяться до необхідності проведення своєчасних розрахунків з бюджетом. Але є випадки несплати платниками у встановлені законодавством строки сум грошового зобов'язання, які самостійно визначені ними у податковій декларації, або визначені контролюючим органом. Тільки за січень-листопад поточного року за рахунок проведених примусових заходів стягнуто до бюджету 39,6 млн. грн. платежів.
Присутні також обговорили питання дотримання трудового законодавства, зокрема відмови від так званих «зарплат у «конверті». Оскільки, це проблема не лише наповнення бюджету, але і соціальна, адже працівники що оформлені на роботу «не офіційно» втрачають право на соціальний захист, трудові права та в майбутньому достойне пенсійне забезпечення.
Також, під час зустрічей платники обговорили окремі положення проекту нового Податкового кодексу та висловили свої бачення щодо вдосконалення податкового законодавства з метою створення більш зручних умов для ведення бізнесу в країні.
У ході спілкування не оминули увагою і реформу фіскальної служби, яка супроводжується об’єднанням районних податкових інспекцій та скороченням фахівців фіскальної служби.
Для новорічних «казкових героїв» та продавців ялинок: отримані доходи підлягають оподаткуванню
Оподаткування винагороди новорічних персонажів під час святкування Нового року і Різдвяних свят здійснюється згідно з нормами Податкового кодексу України. У разі надання таких послуг у межах підприємницької діяльності податок сплачується в залежності від обраної системи оподаткування.
Новорічні персонажі що працюють на корпоративних вечірках, дитячих святах, або приймають участь в театралізованих виставах, що тривають напередодні і під час зимових канікул, які організовані юридичними особами чи приватними підприємцями, отримають свій заробіток за мінусом податку, так як згідно з нормами розділу ІV Податкового кодексу України «Податок на доходи фізичних осіб» податкові агенти (хто виплачує дохід) зобов’язані утримати податок та перерахувати його до бюджету. Також такі суми виплаченого доходу повинні зазначатися у формі №1ДФ за ознакою доходу «102».
У разі отримання доходів, які не оподатковувалися при виплаті, всі «казкові герої», продавці ялинок після свят зобов’язані завітати до органу ДФС за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 15% та/або 20% в залежності від розміру отриманого доходу.
Консультацію щодо правил оподаткування, подання декларації та порядку її заповнення можна отримати у Центрах обслуговування платників податків.
До уваги платників податків які подають податкову звітність до контролюючих органів засобами електронного зв’язку
Державна фіскальна служба України повідомляє, що у зв’язку із завершенням бюджетного 2015 року з 1 по 4 січня 2016 року буде тривати проведення технологічних регламентних робіт в інформаційних системах ДФС. У зазначені дні платникам податків, які подають податкову звітність до контролюючих органів засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, засобами АС «Єдине вікно подання електронної звітності», будуть направлятись лише перші квитанції. По завершенню проведення технологічних регламентних робіт, почне здійснюватись обробка поданої з 1 по 4 січня 2016 року податкової звітності в електронній формі у штатному режимі і буде забезпечено формування та направлення засобами АС «Єдине вікно подання електронної звітності» других квитанцій. При цьому дата реєстрації у контролюючому органі прийнятої податкової звітності буде відповідати даті, зазначеній у першій квитанції. Отже, перевірку результатів обробки направленої з 1 по 4 січня 2016 року податкової звітності в електронній формі необхідно здійснювати, починаючи з 5 січня 2016 року. Враховуючи зазначене, рекомендується з 1 по 4 січня 2016 року подавати лише податкову звітність, для якої настає термін сплати нарахованих сум.
Про наповнення місцевих бюджетів повідомили під час брифінгу
Нещодавно в приміщенні Миргородської ОДПІ відбувся брифінг для представників місцевих ЗМІ. Очільник інспекції Наталія Молочко проінформувала журналістів про наповнення бюджетів Миргородщини, як одного з основних показників роботи інспекції.
Зокрема, за січень - листопад поточного року до державного бюджету мобілізовано 186,6 млн грн., що на 40,7 млн грн більше аналогічного періоду минулого року.
Лідерами у поповненні казни держави є такі платежі, як рентна плата за надра, якої надійшло 70,4 млн.грн., ПДВ, якого надійшло 50,0 млн грн, ПДФО – 35,9 млн.грн., податку на прибуток – 12,9 млн грн., військового збору – 12,3 млн. грн.
До місцевих бюджетів мобілізовано 177,7 млн грн., що на 42,2 млн. грн більше аналогічного періоду минулого року. Основні надходження це: податок на доходи фізичних осіб – 103,9 млн. грн., плата за землю – 29,8 млн. грн., єдиний податок – 18,9 млн. грн.
За 11 місяців 2015 р. платниками сплачено Єдиного соціального внеску - 194,4 млн. грн., що на 11,7 млн грн. більше аналогічного періоду минулого року.
На закінчення Наталія Молочко від себе особисто та від колективу працівників Миргородської ОДПІ висловила вдячність платникам податків, які сумлінно наповнюють бюджети всіх рівнів.
Оподаткування новорічних подарунків!
(24.12.2015р.)
Напередодні Нового року багато юридичних осіб та приватних підприємців за рахунок власних коштів вітають своїх працівників та їх дітей святковими подарунками.
Відповідно до норм Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (у 2015 році — 609,0 грн).
Якщо ж вартість подарунку перевищує цю суму, то перевищення оподатковується за ставкою 15 (20) відсотків.
У податковому розрахунку за формою №1ДФ такі виплати відображаються за ознакою "160" – вартість новорічних подарунків, яка надана у розмірі що не перевищує 609,00 грн. та за ознакою "126" у разі перевищення такої суми.
Бюджети міста Миргорода та Миргородського району отримали майже 140 млн. гривень податку на доходи фізичних осіб
(23.12.2015р.)
З початку року платники податків Миргородщини перерахували до бюджету 139,9 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Зокрема, за січень-листопад 2015 року платники міста сплатили 61,4 млн. грн. податку з доходів фізичних осіб, платники району – 78,5 млн. гривень.
Тільки за листопад, в цілому, до місцевих скарбниць надійшло майже 30,0 млн. гривень цього податку.
Оскільки, податок на доходи фізичних осіб являється бюджетоформуючим податком місцевих бюджетів, то й увага до нього при адмініструванні підвищена.
За словами начальника Миргородської ОДПІ Наталії Молочко, - на сьогодні у поле зору податківців потрапляють тільки недобросовісні платники. Так, в поточному році проведено лише 16 планових перевірок суб’єктів господарювання щодо повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб. Донараховано 177,1 тис. грн. податку, із них до бюджету уже надійшло 124,6 тис. грн.
Нагадаємо, в інспекції постійно працює «гаряча лінія» за номером 5-53-38, яка перебуває під особистим контролем очільника інспекції. Громадяни мають можливість повідомити про факти порушення трудового та податкового законодавства.
Послугами Акредитованого центру сертифікації ключів скористалися понад 600 платників
(22.12.2015р.)
В поточному році безкоштовні електронні ключі від представників Акредитованого центру сертифікації ключів, який діє при Державній фіскальній службі України, отримали 652 платників, які перебувають на обліку в Миргородській ОДПІ. Власниками посилених сертифікатів відкритих ключів стали як юридичні особи так і приватні підприємці. В цілому ж в регіоні посилені сертифікати ключів використовують понад 2,0 тис. платників, які визнали переваги електронного звітування.
Тільки в листопаді вся звітність по ПДВ була подана в електронному вигляді, по ЄСВ – понад 93%, по єдиному податку (юридичні особи) – понад 71%, по єдиному податку (фізичні особи) – 83%.
Нагадаємо, платники, в яких закінчується термін дії електронних ключів, мають можливість скористатися послугами представників сектору реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів, що працюють при Лубенській ОДПІ та ДПІ у м. Полтава. Ключі виготовляються безкоштовно, діють протягом 2-х років та дають можливість платнику подавати звітність без відвідування податкової інспекції.
Землекористувачі сплатили до місцевих бюджетів регіону 51 млн. гривень плати за землю
(21.12.2015р.)
За січень - листопад поточного року до бюджетів міста Миргорода, Миргородського району, Шишацького та В. Багачанського районів надійшло 51 мільйонів гривень цього податку. Це на 14,8 млн. грн. більше, ніж за 11місяців минулого року. При цьому надходження від юридичних осіб становлять 41,6 млн. грн. та 9,4 млн. грн. - сплата фізичними особами. Землекористувачі Миргородщини поповнили місцеві бюджети на 29,8 млн.грн., Шишацького району – на 13,5 млн.грн., В.Багачанського – на 7,8млн.грн.
Зауважимо, з 1 січня 2015 року плата за землю – це місцевий податок, який є однією з складових податку на майно. Порядок обчислення плати за землю та орендної плати визначено розділом XIII Податкового кодексу України.
Згідно з нормами Податкового кодексу органам місцевого самоврядування надано повноваження щодо встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території та офіційного оприлюднення до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін. Прийняті рішення органами місцевого самоврядування є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Щодо порядку впровадження пільгового режиму по сплаті земельного податку, то підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 статті 30 Кодексу). Звертаємо увагу на те, що Податковим кодексом не надано право місцевим радам встановлювати індивідуальні ставки місцевих податків і зборів для окремих юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадян або ж взагалі звільняти їх від оподаткування.
Платникам податку на прибуток: затверджено нову форму Податкової декларації
(17.12.2015р.)
Наказом Мінфіну України від 20.10.15 №897 затверджено нову форму Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (наказ зареєстровано у Мін'юсті 11.11.2015р. за №1415/27860 та опубліковано в «Офіційному віснику України» №93 від 01.12.2015 р.). Зміна форми податкової декларації і додатків до неї пов’язані з новим порядком визначення податкового зобов’язання з податку на прибуток починаючи з 2015 року.
За новою декларацією платники звітуватимуть за підсумками 2015 року, а також виправлятимуть помилки попередніх декларацій. Форма декларації уніфікована для всіх суб’єктів господарювання, замість 5-ти декларацій залишається одна. Тобто всі платники податку на прибуток, а саме: підприємства, виробники сільгосппродукції; підприємства громадських організацій інвалідів, які отримали дозвіл на прибуткову пільгу; банки; страхові компанії; букмекерські контори; представництва нерезидентів, звітуватимуть за однією формою.
Кількість додатків до декларації зменшено з 14 до 9.
До уваги сільгосппідприємств платників ПДВ: змінено порядок акумулювання сум ПДВ на спеціальних рахунках
(17.12.2015р.)
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 № 976 внесено зміни до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів
Зокрема, оновлений Порядок передбачає відкриття в системі електронного адміністрування ПДВ, крім автоматично відкритого рахунка, додаткового рахунка, призначеного для перерахування коштів на спеціальні рахунки підприємства.
Сума ПДВ, нарахована сільгосппідприємством на вартість поставлених сільськогосподарських товарів/послуг власного виробництва, не підлягає сплаті до бюджету та акумулюється ним на його спеціальному рахунку.
Для акумулювання зазначеної суми ПДВ сільгосппідприємство зараховує кошти на власний рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ, який відкритий для перерахування коштів на його спеціальний рахунок.
Кошти, зараховані на рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ, перераховуються автоматично протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такий рахунок, органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на спеціальний рахунок сільськогосподарського підприємства.
Запрацював новий електронний сервіс від ДФС України
(16.12.2015р.)
Державна фіскальна служба України з 20 листопада 2015 року запровадила новий електронний сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».
Відтепер, вказавши реєстраційні дані фізичної особи, працівники органів соціального захисту населення та громадяни, які звернулися за субсидіями, можуть у телефонному режимі отримати в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС необхідну інформацію про результати обробки запитів щодо їх доходів.
Контактні телефони для отримання інформації: 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) .
Підприємці «загальносистемними» військовий збір розраховуватимуть самостійно
(16.12.2015р.)
Фізичні особи – підприємці, крім тих що обрали спрощену систему оподаткування, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір в розмірі 1,5 відсотки від об’єкта оподаткування.
Відповідно до ст. 177 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
Першим звітним податковим періодом для нарахування військового збору з доходів фізичних осіб – підприємців, які обрали загальну систему оподаткування є 2015 рік.
Термін сплати військового збору для фізичних осіб – підприємців – до 19 лютого 2016 року.
Нагадаємо, Законом України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", який набрав чинності з 01.01.2015, внесено зміни до ПКУ в частині оподаткування військовим збором.
Відповідно до п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ оподаткування військовим збором подовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.
Згідно з пп. 1.1 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ, а саме фізична особа - резидент (нерезидент), яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.
Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (пп. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ).
Надходження до бюджету міста постійно збільшуються
(15.12.2015р.)
До бюджету міста за 11 місяців 2015 року платниками податків сплачено 66,4 млн. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 6,8 млн.грн., або на 11,4%.
За словами керівника Миргородської ОДПІ Наталії Молочко, - найбільшу питому вагу (понад 54%) в надходженнях до місцевого бюджету займає податок на доходи фізичних осіб, якого надійшло 36,0 млн. грн. Акцизного податку надійшло 6,6 млн. грн., єдиного податку – 8,3 млн. грн., плати за землю юридичними та фізичними особами було сплачено - 10,6 млн. грн.
Платники податків отримали майже 19 тисяч безкоштовних адміністративних послуг
(15.12.2015р.)
Протягом січня-листопада 2015 року Центрами обслуговування платників Миргородської ОДПІ, які обслуговують мешканців м. Миргорода, Миргородського, В.Багачанського та Шишацького районів, надано 18959 адміністративних послуг. Зокрема, зареєстровано 10468 книг обліку розрахункових операцій, реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових книжок.
Запитуваною послугою є видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Станом на 01.12.2015 року надано 5448 таких послуг.
Третє та четверте місце за популярністю посіли послуги з видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) та реєстрації надання витягу з реєстру платників єдиного податку. Цих послуг надано 1135 та 772 відповідно.
За словами начальника інспекції Наталії Молочко, - податковий сервіс розрахований на те, щоб представники бізнесу якнайменше витрачали часу на отримання відповідної послуги. З переліком послуг, які надаються платнику фіскальним органом, можна ознайомитися в ЦОП або на веб-порталі ДФС України.
Порядок оскарження рішень контролюючих органів
(14.12.2015р.)
Процедура адміністративного оскарження є одним із способів захисту прав та законних інтересів платників податків. Зміст процедури полягає в оскарженні рішень контролюючих органів інстанційно - до контролюючого органу вищого рівня.
Адміністративне оскарження є більш простою та менш формалізованою процедурою порівняно із судовим захистом.
Перевагою судовому порядку захисту прав і законних інтересів платників є також:
-стислі терміни розгляду скарг платників (максимальні строки процедури адміністративного оскарження становлять 120 днів, при цьому процедура судового розгляду, з огляду на можливість оскарження рішень в апеляційному та касаційному порядках, а також до Верховного суду України, може тривати роки);
-відсутність необхідності сплачувати судові витрати за подання скарг.
Порядок проведення процедур адміністративного оскарження в Україні регламентовано Податковим кодексом України від 02.12.2010р. №2755-VI, Митним кодексом України, Законом України „Про звернення громадян”, Законом України від 08.07.10 №2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та розробленими на виконання цих законодавчих актів відповідно Порядком оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.12.2013р. №848, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.01.2014р. за №99/24876 та Порядком розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013р. №452, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.09.2013р. за № 1593/24125.
У порядку адміністративного оскарження можуть бути оскаржені виключно рішення контролюючих органів, під якими слід вважати видані(прийняті) відповідними органами ДФС України офіційні документи, які впливають на права та обов’язки платників податків.
Порядок оскарження рішень контролюючих органів, крім рішень по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначено статтею 56 Податкового кодексу України.
Цією статтею також обумовлені вимоги щодо строків подання скарг та визначені контролюючі органи до яких подаються скарги.
Податковий кодекс диференціює строки на адміністративне оскарження рішень контролюючих органів залежно від підстав їх винесення(прийняття):
- загальний 10-дениий строк (п.56.3 ст. 56 Податкового кодексу України) на подання скарги починає свій перебіг із моменту отримання платником податків рішення контролюючого органу, що оскаржується. Такий строк стосується оскарження всіх рішень контролюючих органів, крім тих, на які поширюється спеціальний строк;
- спеціальний 30-денний строк (п.56.12 ст.56 Податкового кодексу України), що починає свій перебіг за днем надходження відповідного рішення, поширюється на випадки, коли контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства.
Податковий кодекс України передбачає можливість продовження строків адміністративного оскарження за правилами і на підставах, визначених п.102.6 ст.102 Кодексу.
Скарга на рішення територіального органу ДФС подається до Головного управління ДФС у відповідній області, який здійснює її розгляд.
Виключно у разі якщо Головне управління ДФС у відповідній області приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до органу ДФС вищого рівня, тобто ДФС України.
Податкові повідомлення-рішення органів ДФС з митних платежів, винесені територіальними органами, оскаржуються безпосередньо до ДФС України(ч.3 п.56.3 ст.56 Податкового кодексу України).
У разі коли контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.
Рішення ДФС України, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Згідно пункту 56.20 статті 56 Податкового кодексу, вимоги до оформлення скарги, порядок подання та розгляду скарг встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Такий порядок затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.12.2013р. №848 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.01.2014р. за №99/24876.
Даним Порядком визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів під час адміністративного оскарження.
Існують альтернативні варіанти подання скарг до органу ДФС вищого рівня - безпосередньо до контролюючого органу або засобами поштового зв’язку.
При цьому днем подання платником скарги є:
- при безпосередньому поданні скарги - день фактичного отримання скарги органом ДФС;
- при надсиланні скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв’язку від платника податків поштового відправлення зі скаргою, зазначена відділенням поштового зв’язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.
У разі відсутності повідомлення про вручення або відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв’язку на поштовому відправленні(конверті, бандеролі), що унеможливлює з’ясування дати отримання відділенням поштового зв’язку скарги, днем подання скарги вважається день надходження скарги до органу ДФС.
Поряд з тим, необхідно зосередити увагу, що в разі порушення платником податків вимог Податкового кодексу та Порядку №848 щодо її оформлення, подані ним скарги не розглядаються та повертаються йому із зазначенням причин повернення.
Найбільш поширеними підставами для залишення скарги без розгляду та повернення останньої є такі:
- скаргу не підписано платником податків, який її подав, або його представником, або не надано оформлені у встановленому законодавством порядку документи, що посвідчують повноваження представника;
- скаргу подано після закінчення строку на оскарження в адміністративному порядку;
- раніше було подано скаргу до одного і того самого органу ДФС від однієї і тієї самої особи з одного і того самого питання, якщо перше було вирішено по суті.
Окремою підставою для залишення скарги без розгляду є відкликання платником податків поданої ним скарги(повністю чи в окремій частині) у будь-який час до прийняття рішення за результатами розгляду скарги. Відкликання скарги проводиться за письмовою заявою.
Порядок оскарження рішень контролюючих органів по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) визначено статтею 25 Закону України від 08.07.10 №2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.
Скарга на вимогу про сплату єдиного внеску подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником єдиного внеску вимоги про сплату єдиного внеску, з повідомленням про це контролюючого органу, який прийняв вимогу про сплату єдиного внеску.
Порядок узгодження сум недоїмки з єдиного внеску встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Порядок, строки та процедура оскарження вимоги про сплату єдиного внеску поширюються на оскарження рішень контролюючого органу щодо нарахування пені та застосування штрафів.
Порядок розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу затверджено наказом Міністерства доходів і зборів від 09.09.2013р. №452, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.09.2013р. за №1593/24125.
Даним Порядком визначено процедуру подання та розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу по єдиному внеску.
Щодо визнгачення бази оподаткування доходу податком на доходи фізичних осіб та військовим збором
(14.12.2015р.)
Державною фіскальною службою України листом від 27.11.2015 р. N 25405/6/99-99-17-02-01-15 надано роз’яснення щодо визначення бази оподаткування доходу податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
Відповідно до п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Згідно з п. 164.5 ст. 164 ПКУ під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:
К = 100 : (100 - Сп), де
К - коефіцієнт;
Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.
Норми п. 164.5 ст. 164 ПКУ застосовуються під час нарахування доходу у будь-якій негрошовій формі для визначення бази оподаткування доходу податком на доходи фізичних осіб.
При цьому п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ не передбачено застосування для військового збору коефіцієнта, визначеного п. 164.5 ст. 164 розд. IV ПКУ.
Від платників Миргородського, В. Багачанського та Шишацького регіонів до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 2,5 мільярдів гривень
(10.12.2015р.)
Впродовж січня - листопада поточного року платники регіону, які перебувають на обліку в Миргородській ОДПІ перерахували до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 2 млрд. 539,7 млн. грн. Це на 1 млрд. 270,7 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.
Так, до Державного бюджету регіону мобілізовано майже 1,9 млрд. грн., що на 1,2 млрд. грн. більше, ніж за аналогічний період 2014 року.
Місцеві бюджети протягом одинадцяти місяців 2015 року отримали 288,6 млн. грн. Це на 65,2 млн. грн., або на 29,0% більше фактичних надходжень січня – листопада минулого року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 352,1 млн. грн. Порівняно з 2014 роком надходження зросли на 8,8%, або на 28,5 млн. гривень.
До уваги платників: в разі закінчення терміну дії електронного цифрового підпису його необхідно поновити
(10.12.2015р.)
На сьогодні понад 200 платників Миргородщини потребує оновлення електронного цифрового підпису для подання звітності через мережу Інтернет. В зв’язку з цим та з метою покращення обслуговування платників, 17 грудня 2015 року в приміщенні Миргор