Україна переходить до електронної системи урядування, прийнятої у багатьох державах світу, тому на сьогодні кожен полтавець має право оформити паспорт громадянина України у вигляді ID-картки за власним бажанням. Документ має вигляд пластикової картки з чіпом, на якому зберігаються біометричні дані власника, зокрема, цифрова фотографія, підпис та відбитки пальців. Тобто ніхто, крім власника ID-картки не зможе нею скористатися, порівняно з паспортом громадянина України у вигляді книжечки. Що є значною перевагою у оформленні ID-картки.
Візуально на самій ID-картці можна буде побачити: назву держави; назву документа; прізвище та імя українською мовою та латинською транслітерацією, по батькові – лише українською. Причому написання латинською ви можете проконтролювати і узгодити його із уже наявними документами. Наприклад, з посвідченням водія;
- стать: чоловічу/жіночу;
- громадянство;
- дату народження;
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
- номер самого документа;
- дату видачі та закінчення строку його дії;
- найменування та код установи, що його видала;
- номер платника податків (ідентифікаційний код);
- місце народження;
- оцифроване зображення обличчя; оцифрований підпис особи.
Тобто дуже зручно, що ідентифікаційний код також візуально нанесений на ID-картку і папірець з кодом носити з собою не потрібно, що є також значною перевагою паспорта.
На електронний носій ID-картки буде внесено все те саме, що й візуально можна побачити на картці, проте додаватиметься змінна інформація. Тобто кожного разу не має необхідності змінювати документ, що є перевагою ID-картки. До змінної інформації належить реєстрація місця проживання, сімейний стан та відомості про дітей. Усі ці зміни – переїзд у нове житло, чи інше місто України, одруження чи розірвання шлюбу, народження дітей – будуть в хронологічному порядку додаватись на електронний носій без потреби заміни документа.
Ще одним плюсом у оформленні ID-картки є те, що процедура оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон може бути виконана швидше, так як дані заявника вже внесені в Державний демографічний реєстр.
Ще одна значна перевага – в українців з'явилася можливість отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) на чіп ID-картки. Це відкриває доступ до різноманітних електронних сервісів державних органів, до адміністративних і банківських послуг, дає можливість починати та вести бізнес, не виходячи з дому. Послугу можна отримати у будь-якому територіальному підрозділі Міграційної служби Полтавщини маючи ID-паспорт або при його оформленні.
Такий електронний ключ видається на 2 роки. Процедура внесення електронного ключа до ID-картки є безкоштовною та займає близько 5 хвилин.
Оформити паспорт громадянина України у формі ID-картки вперше можна у будь-якому підрозділі Міграційної служби Полтавщини за місцем реєстрації. В подальшому при втраті ID-паспорта, зміни прізвища, зміни інформації на чіпі паспорта, внесення електронного підпису тощо звернутися можна у будь-який підрозділ вже не залежно від місця реєстрації.
Контакти та перелік територіальних підрозділів Міграційної служби області можна переглянути на офіційному сайті ДМС України за посиланням: https://dmsu.gov.ua/poltava/pidrozdily.html
Оформлюйте та користуйтеся перевагами ID-паспорта.
УДМС України в Полтавській області