Із 1 травня в Україні набув чинності Закон "Про житлово-комунальні послуги", який окрім розширеного переліку прав споживачів, передбачає і додаткові обов'язки та більш жорстку відповідальність за комунальні борги. Зокрема, передбачає нарахування пені за несвоєчасну сплату послуг у розмірі 0,01% від суми боргу за кожен день прострочення, а також низку інших важливих змін. Ця тема стала основною на понеділковій нараді секретарів рад мікрорайонів, яку провела секретар міської ради Наталія Гирка.
Роз'яснення про права і обв'язки споживачів і управителів, новації в укладенні договорів та надання послуг надав начальник юридичного відділу Олександр Федрунов. Зокрема, у тексті документу зазначається, що у разі несвоєчасної оплати комуналки споживач зобов'язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення.
Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.
Окрім нарахування пені за несвоєчасно сплачені послуги цей закон також передбачає:
впровадження типових видів договорів, які дозволять співвласникам будинків або окремим споживачам самостійно обирати модель постачання комунальних послуг у їх будинках;
домовлятися з компанією-управителем, яка буде надавати послуги, щодо вартості послуг;
делегувати управителю частину функцій з управління спільним майном будинку;
монетизацію субсидій на надання житлово-комунальних послуг;
унормовує порядок надання послуги з управління будинком, який раніше юридично не був визначений.
Із текстом закону можна ознайомитися на сайті Верховної Ради України.