На базі Миргородської гімназії імені Т.Г.Шевченка відбувся науково - практичний семінар «Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови в початкових класах». На захід були запрошені представники педагогічних колективів шкіл міста. Методист міського відділу освіти Кічайкіна В.В. розповіла, як визначити рівень сформованості мовленнєвої компетентності учнів, які методики при цьому може використовувати вчитель.
Сучасна система навчання передбачає формування ключових компетентностей особистості. Це одне з основних завдань учителя початкових класів як громадянина і патріота України. Переступаючи поріг першого класу словниковий запас дітей недостатньо сформований. Невміння зв’язно висловлювати свої думки, неправильна вимова слів, помилки в усному та писемному мовленні створюють дискомфорт у процесі спілкування з дорослими та однолітками, не дають можливості учневі повною мірою розкрити свої здібності і задатки, проявити себе як особистість.
В обговоренні питання взяла участь заступник директора з навчальної роботи Миргородської гімназії імені Т.Г.Шевченка Гутнік Л.М., яка розкрила зміст поняття «мовленнєва компетентність».
Учасники семінару відвідали інтерактивний урок з розвитку зв’язного мовлення «Диво калинове» у 3-а класі (учитель Панченко О.В). Діти вчилися складати есе, удосконалювали вміння грамотно висловлювати думки, творчо мислити. Вчитель давав учням можливість збагачувати своє мовлення новими зворотами, образами.
Під час уроку - практикуму «Друг Апостроф поспішає, у слівце він потрапляє» у 2-В класі (учитель Борисенко Л.О.) робота проводилася за інтерактивною технологією «Снігова куля» - від простого до складного.
Присутніх схвилював тематичний ранок «Батьківщина наша - Україна, мова її солов’їна» (учитель Шульгіна Ю.Г.), де учні 4-В класу поглибили знання про українську мову, її історичний розвиток і становлення. За допомогою практичних завдань удосконалили мовні навички, збагатили словниковий запас, показали свої вокальні та хореографічні здібності. Весь захід був пронизаний духом патріотизму, бажанням вивчати українську мову.
Народів на землі є так багато,
І мова в кожного звучить своя.
Для мене українська – в будні й свято,
Горджуся тим, що українець-я!
Однак процес навчання для вчителів не закінчується ніколи. Це добре чи погано?
Чижевська І.В., голова шкільного методичного об’єднання
вчителів початкових класів гімназії імені Т.Г.Шевченка