Щоденна професійна діяльність вихователя надзвичайно різноспрямована і багатогранна, вона потребує одночасної присутності та включеності педагога в різні ситуації життєдіяльності групи. Нині педагоги дошкільних закладів намагаються рухатися не вузькою стежиною визначених жорстких меж педагогічної діяльності, а в широкому просторі професійно-педагогічної свободи, серед широких можливостей вибору засобів і способів здійснення освітнього процесу.
Як допомогти вихователю в найскладнішому під час організації освітнього процесу – плануванні та навчально- методичному забезпеченні, аби педагог мав змогу приділяти більше часу повноцінній взаємодії з дітьми – обговорювали учасники засідання методичного об’єднання вихователів, яке відбулося 31 жовтня 2018 року у відділі освіти (керівник МО: вихователь- методист НВК (днз-знз) «Гелікон» Парфенчик Н.І.).
Наталія Іванівна зауважила, що значимою ознакою планування та організації освітнього процесу в ЗДО протягом останнього десятиліття є свобода вибору власної стратегії руху до якості освіти та врахування принципу інтеграції при плануванні роботи з дітьми. Одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції є технологія блочно-тематичного планування та організації освітнього процесу за принципом методичного конструктора (автор Н. Гавриш). Суть його полягає в тому, що інтегрований зміст об’єднано в блочно- тематичні цикли, проживання яких забезпечує дитині цілісне сприйняття теми, системність уявлень і знань, а вихователь дістає право зорієнтуватися у виборі й послідовності основних тем занять, доцільних методів навчання для різних вікових груп та відповідно спланувати освітній процес. Наталія Іванівна поділилася, що досвічені педагоги її закладу відкрили у цьому дидактико – методичному супроводі нові можливості для творчого професійного самовираження, а вихователі – початківці знайшли щедрі підказки, як побудувати освітню роботу протягом дня найцікавіше і найкорисніше для дітей.
Ефективним для досвіду учасників засідання був проведений інтерактивний «круглий стіл», за яким вихователі міста презентували види та форми планування освітнього процесу свого дошкільного закладу.
Педагоги міста отримали незабутні враження і неабияку практичну користь від спілкування з колегами і висловили слова вдячності за дієвий методичний захід.
Л.М. Гречка,
методист відділу освіти
Миргородської міської ради