З 1 липня 2025 року у рамках виконання урядового рішення Пенсійний фонд України здійснює призначення та виплату державних соціальних допомог та соціальних стипендій, які раніше призначалися органами соціального захисту населення.
Для спрощення процедури надання громадянам такого виду послуг на вебпорталі Пенсійного фонду України, у кабінеті застрахованої особи, з’явився електронний сервіс, який дозволяє дистанційно подати заяву на призначення окремих видів державних соціальних допомог, зокрема:
- щомісячну грошову допомогу за особу, яка потребує догляду внаслідок психічного розладу;
- допомогу громадянам, постраждалим унаслідок Чорнобильської катастрофи, які були евакуйовані або відселені;
- компенсацію учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, що брали участь у ядерних випробуваннях;
- допомогу на оздоровлення для постраждалих від Чорнобильської катастрофи, які брали участь у ядерних випробуваннях;
- відшкодування втраченого заробітку постраждалим унаслідок ЧАЕС;
- компенсацію до досягнення повноліття на дітей з інвалідністю, пов’язаною з наслідками ЧАЕС, які не отримують харчування;
- компенсацію за нерухоме майно, втрачене під час відселення із зон радіоактивного забруднення;
- тимчасову допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів;
- одноразову компенсацію особам з інвалідністю внаслідок ушкоджень, спричинених вибухонебезпечними предметами;
- щорічну допомогу на оздоровлення для осіб з інвалідністю внаслідок ушкоджень вибухонебезпечними предметами;
- грошову компенсацію вартості одноразової натуральної допомоги «Пакунок малюка»;
- одноразову винагороду жінкам, відзначеним почесним званням «Мати-героїня».
Алгоритм подання заяви
1.Авторизуватись на вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та натиснути кнопку “Увійти”.
2. В особистому кабінеті у розділі “Комунікації з ПФУ” обрати “Окремі види державних соціальних допомог”.
3. Заповнити онлайн-форму заяви: зазначити дані заявника, документ, що посвідчує особу, місце реєстрації та проживання. Поля, позначені зірочкою, обов’язкові для заповнення.
4. У полі “Дані щодо виплати” обрати спосіб виплати (через пошту або банк) та внести реквізити.
5. За потреби додати інформацію про членів сім’ї в полі “Учасники звернення”.
6. Внести дані про доходи членів сім’ї, які відсутні в державних реєстрах.
7. За потреби додати скановані документи, обрати спосіб отримання повідомлення про призначення допомоги та надати згоду на обробку персональних даних.
8. Перевірити всі дані та надіслати заяву, натиснувши “Підписати та відправити в ПФУ”.
Результати розгляду заяви можна переглянути у розділі “Мої звернення” – “Статус звернення”.
Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області