Цивільний захист Карта укриттів

Ти як? Військомат Центр зайнятості АМУ Захист прав споживачів
Як отримати спадщину під час карантину?
2020-04-10

Наразі одне із нагальних питань для громадян -  як отримати спадщину під час карантину, якщо строки для її отримання збігають. Як діяти та куди звернутися спадкоємцям для оформлення свого спадкового права, розповімо в цій статті. Узв’язку із встановленням урядом на всій території України карантину задля запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, пандемію якого вже оголошено ВООЗ у всьому світі з метою убезпечення від масового поширення вірусної інфекції,  було обмежено міжміський рух пасажирських перевезень, але це не є перешкодою для громадян використати свої спадкові права та вчасно звернутися до нотаріуса.  Отже, як діяти задля оформлення спадщини:

По – перше, подати заяву про прийняття спадщини протягом 6 місяців з моменту її відкриття (тобто з моменту смерті особи або на момент оголошення її померлою). В умовах карантину це можливо двома шляхами:

  1. Заява про прийняття спадщини спадкоємцем подається особисто нотаріусу за місцем відкриття спадщини;
  2. Заява про прийняття спадщини надсилається нотаріусу поштою, підпис спадкоємця на якій засвідчено нотаріусом. Тобто, якщо місцем відкриття спадщини є одна область а фактично Ви мешкаєте у іншій області, під час карантину Ви маєте право засвідчити заяву про прийняття спадщини у будь – якого нотаріуса за своїм місцем мешкання, а вже посвідчену заяву надіслати до нотаріуса за місцем відкриття спадщини.

Важливо. У випадку коли спадкоємець подає заяви особисто, днем прийняття спадщини буде день подання такої заяви нотаріусу. До заяви про прийняття спадщини, яка надсилається поштою застосовується правила ч.2 ст.255 Цивільного кодексу України : заява, здана до установи зв’язку до закінчення останнього дня строку, вважається такою, що здана своєчасно, хоча нотаріусу вона надійшла після спливу строку.

            Кому не потрібно протягом 6 місяців з моменту відкриття спадщини подавати заяву про прийняття спадщини:

  • Спадкоємцю, який постійно проживав разом із померлою особою на час відкриття спадщини, і який буде вважаться таким, що прийняв спадщину, якщо протягом 6 місяців він не заявив про відмову від неї;
  • Малолітнім, неповнолітнім, недієздатним особам, а також особам, цивільна дієздатність якої обмежена.

По – друге, отримати свідоцтво про право на спадщину після спливу 6 місяців з дня відкриття спадщини:

  • Свідоцтво про право на спадщину видається за заявою спадкоємців, які прийняли спадщину, кожному з них окремо із визначенням прізвища, імені, по – батькові та часток у спадщини інших спадкоємців.
  • Строк для звернення спадкоємця за отриманням свідоцтва про право на спадщину законодавством не обмежено.

Важливо. При видачі свідоцтва про право на спадщину за законом або за заповітом нотаріус перевіряє факт смерті спадкодавця, час і місце відкриття спадщини, наявність підстав до закликання до спадкоємства (за законом або заповітом) та склад спадкового майна. На підтвердження цих обставин від спадкоємців обов’язково вимагаються відповідні документи, наприклад, свідоцтво про смерть, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, рішення суду про встановлення факту родинних відносин, правовстановлюючі документи на спадкове майно, тощо. При спадкуванні за заповітом перевіряють наявність заповіту. При видачі свідоцтва про право на спадщину за заповітом оригінал заповіту, поданий спадкоємцем, залишається у справах нотаріуса.

На випадок, якщо строк для прийняття спадщини пропущений, спадкоємець, який з поважних причин пропустив строк прийняття спадщини, може звернутися до суду з позовною заявою про встановлення додаткового строку для прийняття спадщини, однак, чи буде введення карантину поважною причиною пропуску строку для прийняття спадщини – питання риторичне з огляду на те, що наразі як державні, так і приватні нотаріуси продовжують працювати із введенням деяких обмежень у роботі, серед яких поки що немає прямого обмеження у вчиненні нотаріальних дій.

Якщо у Вас виникли якісь питання виходячи зі змісту даної статті або інші, що потребують юридичної консультації, звертайтесь у телефонному режимі до  Миргородського бюро правової допомоги, що знаходиться за адресою м. Миргород, вул. Гоголя, 165, каб. №9, 10. Години праці з 09.00 до 18.00 окрім вихідних та святкових днів, контактний телефон (05355) 5 09 21. Консультації безкоштовні для всіх. Правову консультацію, також, можна отримати за безкоштовним номером 0 800 213 103.

Крім того, повідомляємо, що за правовою інформацією заходьте на довідково-інформаційну платформу правових консультацій WikiLegalAid за адресою https://wiki.legalaid.gov.ua/

ОГОЛОШЕННЯ
     
Перелік боржників до бюджету громади станом на 1 грудня 2024 року!

За інформацією податкової служби, 5516 жителів громади станом на 1 грудня 2024 року мають борг до бюджету громади, загальна сума якого складає 15,6 млн.грн. 

 

     
     
Опитування

Мешканців громади запрошуємо до участі в опитуванні!

     
     
Увага

Перезапуск спільного пілотного проєкту ЄУЕА та UNIDO — Всеукраїнської премії «Лідери енергетичного менеджменту».

     
Архів оголошень
Poll ID 0 does not exist.

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Міста побратими

Миргородський відділ поліції

КП Тепловодсервіс

КП Миргородська управляюча компанія

Полтавська обласна рада

Полтавська ОДА

МИРГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА
  Адреса: 37600, м. Миргород, вул. Незалежності, 17, Тел.: 5-25-01,
E-mail: [email protected]