Не хвороба створює обмеження діяльності, а умови життя, що їх може запропонувати суспільство людям з обмеженими можливостями. Умови різних можливостей досяжні лише в тому суспільстві, де таке обмеження можливостей розглядається через соціальну концепцію, де відсутня дискримінація словами та діями здорових людей. Тоді головний зміст процесу інклюзії можна означити так: «Усім тут раді!».
«Інклюзивне навчання – якісна освіта для дітей із особливими потребами» - саме таку назву мало чергове засідання постійно діючого семінару для заступників директорів із навчально-виховної роботи. Цього разу воно відбулося на базі Миргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3.
Робота семінару розпочалося із вітального слова начальника відділу освіти Миргородської міської ради Колибельнік Тетяни Миколаївни. Очільниця освітян міста наголосила на необхідності впровадження інклюзивної освіти, окреслила основні етапи і завдання цього напрямку педагогічних реформ.
Далі до слова була запрошена Невєрова Юлія Володимирівна – завідувач методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради, яка ознайомила присутніх із особливостями, перспективами і труднощами інклюзивної освіти у межах міста, області й України.
Вичерпним і змістовним був наступний виступ. Заступник директора з навчально-виховної роботи Миргородської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Погорєлова Валентина Андріївна поділилася системою роботи навчального закладу у царині впровадження якісної освіти для дітей із особливими потребами.
Надзвичайно цікавим було спілкування учасників семінару із практичним психологом і педагогом соціальним Миргородської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Світланою Борисівною Покиньбородою. Світлана Борисівна гостинно запросила присутніх відвідати сенсорну кімнату – єдину поки що у навчальних закладах міста, яка була створена саме її титанічними зусиллями. Педагог поділилася формами і методами роботи із інклюзивними дітьми, підкресливши очевидні успіхи своїх вихованців.
Голуб Світлана Іванівна, учитель початкової школи, класний керівник 2-А класу, поділилася з учасниками семінару системою роботи із ученицею з особливими освітніми потребами, яка за два роки досягла вагомих результатів як у навчанні, так і в плані соціальної адаптації. Також Світлана Іванівна надала практичні поради педагогам, які планують у подальшому працювати із такими дітьми.
Асистент учителя Гордусенко Наталія Анатоліївна розповіла присутнім про специфіку своєї роботи, поділилася власним баченням необхідності присутності посади асистента вчителя у системі інклюзивної освіти.
Роботу семінару продовжив тренінг «Цінність і унікальність кожної людини», яким керувала методист методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради Гречка Любов Михайлівна. У цікавій ігровій формі, у невимушеній атмосфері освітяни міста знову підтвердили цінність і незмінність аксіоми «Кожна людина – це унікальний, неповторний Всесвіт».
Методист методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради, консультант ПМПК Кириленко Яна Валеріївна надала учасникам семінару ґрунтовні рекомендації психолога щодо спілкування з дітьми з особливими освітніми потребами.
Підводячи підсумки, завідувач методичного кабінету відділу освіти Миргородської міської ради Юлія Володимирівна Невєрова наголосила на безсумнівному практичному призначенні подібних зустрічей, висловила сподівання , що учасники семінару мали змогу отримати відповіді на актуальні запитання, поділитися досвідом, обмінятися думками з приводу наявних проблем у процесі організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі.
По завершенню семінару учасники отримали методичні рекомендації, розроблені методистами відділу освіти Миргородської міської ради.