Оновлення даних військовозобов’язаними, резервістами і призовниками протягом 60 днів
У військовозобов’язаних згідно з законодавством є три способи оновлення своїх даних — ТЦК та СП, ЦНАП і мобільний застосунок Резерв+.
Відповіді на основні питання по мобілізаційному закону тут https://army.gov.ua/qa
ЦНАП
Оновлення даних військовозобовʼязаних у ЦНАП – ще один законний спосіб виконати свій обовʼязок.
Як це зробити?
- Прийти до ЦНАП, заповнити заяву і надати актуальні дані.
- Адміністратор ЦНАПу допоможе військовозобов’язаному оновити дані в особистому кабінеті порталу Дія.
- Після оновлення даних адміністратор видасть військовозобов’язаному витяг про актуалізацію даних з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, завірений підписом та печаткою ЦНАПу.
Які документи брати для оновлення даних?
Для оновлення даних військовозобов’язаного в одному із ЦНАПів необхідно взяти з собою наступні документи:
- Паспорт
- Податковий номер (РНОКПП)
Також з собою варто взяти мобільний телефон, на який прийде СМС для підтвердження.
Чи можна оновити дані у ЦНАП, якщо немає військового квитка чи давно не оновлював дані у ТЦК?
Так.
Резерв+
Міноборони пропонує зручний інструмент для оновлення даних з будь-якої точки та локації. Це можна зробити впродовж 3 хвилин. Без візиту до ТЦК.
Що таке Резерв+?
Резерв+ це мобільний застосунок від Міністерства оборони для військовозобов’язаних. Першою функцію, яку ми запускаємо, є оновлення даних про себе згідно закону – мобільний телефон, фактичне місце проживання та електронна пошта.
Уточнення даних про себе в застосунку — це виконання обов’язку, передбаченого державою. Відтепер вам не треба йти до ТЦК та стояти в чергах, щоб надати свою контактну інформацію для військового обліку.
Резерв+ це мобільний “помічник”, який супроводжуватиме громадянина протягом всього періоду, скільки він вважається військовозобов’язаним.
Застосунок розробляється як повноцінний продукт, який буде розвиватися і доповнюватися різними корисними функціями.
Для чого і для кого Резерв+?
Резерв+ для всіх військовозобов’язаних чоловіків та жінок віком від 18 до 60 років.
Це зручність, яку ми пропонуємо громадянам, для того, щоб оновити свої дані з будь-якої локації чи країни.
Як користуватись Резервом+?
Завантажити застосунок Резерв+ можна лише з офіційних маркетів App Store та Google Play. Ворог буде намагатися підробити застосунок, використовувати фішинг, тому важливо на це звертати увагу і переходити лише на посилання з офіційного сайту Міноборони чи маркетів.
Для реєстрації в застосунку всього за кілька секунд достатньо авторизуватися за допомогою BankID. Обираєте банк, яким ви користуєтеся і все.
А далі по черзі покажуться поля для підтвердження чи оновлення даних.
Пропонується номер телефону — якщо він актуальний, натискаємо підтвердження, якщо ні – вводимо новий. Так само з електронною поштою та місцем проживання.
Після того, як всі дані будуть підтвердженні чи оновлені – законний обов’язок виконано. Далі з реєстру Оберіг підвантажаться дані і можна буде подивитися, що держава знає про вас.
Важливо, що стати на облік через застосунок Резерв+ чи отримати бронювання – не можна. Зараз через застосунок можна лише оновити дані та отримати витяг з реєстру Оберіг.
Які функції будуть в Резерв+ і які плануються?
У першу чергу це функція електронного кабінету, де військовозобов’язані зможуть уточнити чи оновити свої дані згідно закону – мобільний телефон, місце проживання та електронну пошту.
Друга функція, яка буде в Резерв+ одразу – інформація з реєстру Оберіг. Людина зможе побачити інформацію, яку про нього знає держава – його персональні дані, службові дані, чи заброньований він чи має відстрочку, в якому ТЦК стоїть на обліку тощо.
Згодом, у застосунку з’явиться електронний військово-обліковий документ, що матиме таку ж юридичну силу як приписне чи військовий квиток для резервістів.
Ним можна буде користуватися за потреби та пред’являти уповноваженим особам.
Чи є користування застосунком обов’язковим?
Ні. Це буде, як і Дія. Хочеш — користуйся звичним методом оновлення даних, хочеш — роби це онлайн. Але кабінет буде автоматично створений для кожного військовозобовʼязаного, призовника, резервіста.
Обов’язком є оновлення даних військовозобов’язаного загалом. Це можна буде робити як онлайн, так і офлайн. На нашу думку, онлайн — набагато зручніше, не треба кудись їхати, стояти в чергах, витрачати енергію та час на комунікацію з представниками ТЦК тощо.
Як захищений Резерв+? Чи не вдасться його зламати?
Застосунок Резерв+ побудований так, що в ньому не зберігається ніяка інформація і тим паче персональні дані.
Всі дані зберігаються в реєстрі, що розташований у хмарній інфраструктурі. Ваші email, номер телефону та місце проживання передаватимуться до реєстру через канали передачі даних у зашифрованому вигляді.
Резерв+ має всі необхідні сертифікати безпеки, у тому числі – атестат відповідності комплексній системі захисту інформації. Простіше кажучи, зламати застосунок не вийде тому, що в ньому нічого не зберігається.
Чи не прийде повістка в застосунок Резерв+?
Наразі, не існує такого поняття, як електронна повістка. Законодавчо принципи оповіщення громадян не змінювалися – повістка може бути вручена лише особисто і під підпис, як і раніше.
Що отримає людина, коли оновить свої дані через Резерв+?
- Військовозобов’язаний не стане ухилянтом.
- Зникає необхідність проходження ВЛК до окремого рішення ТЦК.
- Зможе отримати витяг з реєстру «Оберіг» та інформацію, яка наявна в органах державної влади.
- Не втрачатиме дорогоцінний час в чергах до ТЦК.
- Уникне штрафів до 51 тисячі гривень.
- Зможе безперешкодно переміщатися через блокпости.
- Проходитиме швидку перевірку даних в разі зупинки на вулиці — замість примусової поїздки до ТЦК.