4 вересня відбулося засідання виконавчого комітету. Головним питанням порядку денного був стан пасажирських перевезень у місті та ціна проїзду в громадському транспорті. Вів засідання міський голова Сергій Соломаха.
З інформацією про пасажирські перевезення виступила начальник відділу економічного прогнозування та туризму Оксана Голуб. Вона повідомила, що мережа у місті складається з 22 автобусних маршрутів, на яких працює 30 транспортних одиниць. Пасажирське обслуговування населення міста Миргород виконують 3 фізичні особи–підприємці та 2 юридичні особи.
У 2017 році, рішенням двадцять дев'ятої сесії сьомого скликання міської ради затверджено Концептуальну програму розвитку міського пасажирського транспорту м. Миргород на 2017 - 2021 роки, яка передбачає зменшення кількості транспортних засобів за рахунок заміни автомобілів особливо малого класу на автобуси малого та середнього класу (Богдан, Еталон та ін.). На виконання цієї програми було зокрема впроваджено GPS систему супутникового моніторингу DozoR та реалізовано проект "розумні зупинки". Інноваційні технології забезпечили вільний доступ до інформації щодо функціонування маршрутної мережі завдяки мобільному додатку DozoR City та шести інформаційним табло, які розміщенні на найбільш завантажених зупинках міста (Лікарня, Центр - Курорт у прямому та зворотному напрямі, Лакомка, 3-тя школа та залізничний вокзал), а також ефективніше працювати спеціалістам відділу, вирішуючи проблемні питання дистанційно. Щоденно головним спеціалістом відділу проводиться перевірка виїзду всіх автомобілів на маршрути, дотримання схеми та розкладу руху.
На початку впровадження GPS системи надходило дуже багато скарг громадян на некоректну роботу інформаційних табло, але через деякий час було під лаштовано систему під авторозпізнання автомобіля на маршруті, тобто програма DozoR самостійно розпізнає та визначає автомобіль, який рухається по визначеному маршруту, де здійснюються міські пасажирські перевезення та правильно відображає інформацію на інформаційному табло. Якщо у 2017 році абонентська плата та обслуговування за користування системою DozoR здійснювалася за рахунок коштів міського бюджету, то вже у 2018 перевізники зобов'язалися здійснювати ці витрати самостійно.
Також проводиться перевірка роботи розумних зупинок 29 серпня 2018 року. Система, за час перевірки, працювала безперебійно. Але попередній досвід говорить про те, що система супутникового моніторингового спостереження DozoR чутлива до негативних погодних умов (в хмарну погоду може погано передаватися сигнал з GPS трекера до супутнику, а також були пошкодження роботи табло через удари блискавки та фізичне пошкодження дротового з'єднання на самих зупинках через сильні пориви вітру), що, відповідно, може іноді викликати викривлення інформації, що виводиться на табло. Спостерігалися поодинокі випадки, коли відбувалося механічне від'єднання GPS трекера деяких автомобілів у зв'язку з ремонтними роботами транспортних засобів, вирішення яких потребувало додаткового часу через приїзд спеціалістів - електриків ТОВ "Дозор Україна" з міста Житомир. Наразі ця проблема вирішена шляхом укладення договору на обслуговування системи з місцевими спеціалістами.
Після реконструкції мосту через річку Хорол по вул. Гоголя було оголошено відбір перевізників по двох нових міських маршрутах, згідно рекомендованих змін в автобусній мережі м. Миргород, а саме:
№ 1 Кільцевий "вул. Багачанська – вул. Гоголя – вул. Воскресінська – вул. Харківка – вул. Грекова – вул. Озерна - вул. Гоголя – вул. Миргородських Дивізій – вул. Київська - вул. Зінчаші" (2 одиниці Рута-20 або 2 одиниці Богдан 092 01);
№ 2 "Кільцевий вул. Свидницького – вул. Гоголя – вул. Воскресінська – вул. Харківка – вул. Грекова – вул. Озерна – вул. Гоголя –вул. Миргородських Дивізій – вул. Київська - вул. Зінчаші" (2 одиниці Рута-20 або 2 одиниці Богдан 092 01).
Але нажаль ніхто з перевізників не вияв бажання узяти участь у відборі на перевезення за даними маршрутами.
На початку 2018 року, для забезпечення вивезення пасажирів по вул. Котляревська, звідки надходили постійні скарги та звернення депутатів, укладено договір на перевезення пасажирів додатковим автомобілем за маршрутом №22.
Змінено схему та графік руху (введено додаткові рейси) по вул.Луговій, після проведення робіт з асфальтування за маршрутом №3 "Мікрорайлн "Лісок" –вул. Свидницького".
Для жителів вулиці Харківка введено додаткові рейси за такими маршрутами, як: №3 "Мікрорайлн "Лісок" –вул. Свидницького", №28 " Санаторій "Слава" ̶ Залізн. Вокзал ̶ вул. Свидницького", №32 " Вул. Свидницького ─ вул. Гоголя - вул. Тичини ─ вул. Єрківська ─ вул. В. Василевської".На прохання жителів запроваджено зміну графіку руху, а саме ранній виїзд, за маршрутом № 1-к "ПрАТ ЛОЗ "Миргородкурорт" "Багатогалузеве підприємство комунального господарства" – вул. Свидницького", а також запроваджено здійснення перевезень у вихідні дні в напрямку Санаторія МВС України.
Після зауважень, наданих на попередньому засіданні виконавчого комітету, 22 серпня, проведено перевірку охайності автобусів на вул. Багачанській. За результатами перевірки було надано рекомендації щодо усунення зовнішньої корозії одному автомобілю та одному, що мав неохайний вигляд в середині). По вул. Свидницького - одному автомобілю за маршрутом № 38, який мав порвані чохли в салоні. Перевізники зобов'язалися усунути недоліки найближчим часом.
Також було проведено перевірку роботи розумних зупинок 29 серпня 2018 року. Система, за час перевірки, працювала безперебійно. Але попередній досвід говорить про те, що система супутникового моніторингового спостереження DozoR чутлива до негативних погодних умов (в хмарну погоду може погано передаватися сигнал з GPS трекера до супутнику, а також були пошкодження роботи табло через удари блискавки та фізичне пошкодження дротового з'єднання на самих зупинках через сильні пориви вітру), що, відповідно, може іноді викликати викривлення інформації, що виводиться на табло. Спостерігалися поодинокі випадки, коли відбувалося механічне від'єднання GPS трекера деяких автомобілів у зв'язку з ремонтними роботами транспортних засобів, вирішення яких потребувало додаткового часу через приїзд спеціалістів - електриків ТОВ "Дозор Україна" з міста Житомир. Наразі ця проблема вирішена шляхом укладення договору на обслуговування системи з місцевими спеціалістами.
Пільгове перевезення є важливим питанням, котре потребує не лише постійного контролю, а й систематичного вивчення ситуації для постійного внесення пропозицій та змін з метою покращення умов надання пільгових послуг.
Відповідно до Закону України “Про автомобільний транспорт” № 2344-III від 05.04.2001 пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Пільгові категорії пасажирів у повному обсязі перевозяться такими автобусними маршрути, як:
№ 5 "Нафтомістечко – ПрАТ ЛОЗ "Миргородкурорт""Багатогалузеве підприємство комунального господарства", № 16 "ПрАТ ЛОЗ "Миргородкурорт""Багатогалузеве підприємство комунального господарства"– Почапці", № 1-А "Вул. Багачанська ─ Дитяча поліклініка", № 2 "Вул. Свидницького – вул. Зінчаші, У 2018 році запроваджено два нових пільгових маршрути: № 4 "Мікрорайон Личанка (Кут) – вул. Тичини – вул. Свидницького" та № 6 "Вул. Багачанська ̶ вул. Єрківська". З іншими перевізниками існує домовленість про одне пільгове місце.
На сьогоднішній день основними проблемними питаннями, які унеможливлюють забезпечення належного рівня перевезень пасажирів є:
- відсутність громадського транспорту, пристосованого для маломобільних верств населення;
- неможливість оновлення перевізниками рухомого складу основних засобів, в у мовах діючого тарифу;
- непрогнозоване зростання вартості паливно-мастильних матеріалів та запасних частин;
- різке зростання дефіциту кадрів, що мають кваліфікацію водія відповідної категорії, через спрощення умов роботи в країнах Європи для громадян України.
Обговоривши викладену інформацію, члени виконкому розглянули повторно звернення перевізників щодо збільшення вартості проїзду. Нагадаємо, що перше таке звернення надійшло в грудні 2017 року. Спеціалісти відділу економічного прогнозування провели перевіри поданих розрахунків, відстеження пасажиропотоку та підготували рішення Про встановлення граничного тарифу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, які працюють в режимі маршрутного таксі, в розмірі 5,00 грн. для таких суб'єктів господарювання, як: ПП"ЛЮГ", ТОВ "Мир – Авто", ФОП Бакало С.М., ФОП Сторож Ю.Г., ФОП Москаленко В.В.
Обговоривши дане питання, на засіданні підтримали дане рішення.
Коментуючи ситуацію міський голова Сергій Соломаха закликав не спекулювати важливим питанням, оскільки воно напряму впливає на міську систему перевезення. Далі будуть відповідні кроки з боку міської влади. Міський голова доручив фінансистам прорахувати необхідні кошти для організації роботи комунального підприємства та закупівлі техніки з метою створення конкурентного середовища на ринку перевезень.