Діти, як відомо, - наше майбутнє. На нас, дорослих, покладено найвеличнішу місію – дбати про розвиток та комфорт підростаючого покоління, сприяти задоволенню потреб та бажань кожної дитини. Саме таку мету ставить перед собою Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізується спільно з Агентством США з міжнародного розвитку.
Приємно відзначити, що на семінарі - тренінгу «Формування моделі громади, дружньої до дитини», який відбувся 10-11 травня 2018 року у Києві, брала участь Пляшник Людмила Сергіївна, директор Миргородської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3, якій було вручено диплом за здобуття почесного ІІІ місця у Всеукраїнському конкурсі громад-членів Асоціації міст України «Міста, дружні до дитини» за ініціативу впровадження шкільного проекту «Розумний коридор».
Семінар був цікавим та змістовним. Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан, привітавши всіх учасників, презентував видання, у якому були розміщені відібрані Конкурсною комісією кращі ідеї, представлені у рамках конкурсу серед громад-членів АМУ «Міста, дружні до дитини». Серед них є і проект Миргородської ЗОШ № 3.
«Ці проекти і практики демонструють, наскільки у громадах змінилося і далі змінюється середовище для підростаючого покоління. Сьогодні, коли завдяки децентралізації та секторальним реформам місцеве самоврядування отримує більші ресурси та повноваження, громади мають можливість приділити належну увагу потребам підростаючого покоління, адже саме нинішнім дітям і молоді належить жити у реформованій країні», - відзначив Олександр Слобожан. Також він нагадав, що наприкінці березня був підписаний меморандум «Громада, дружня до дітей та молоді» між Кабінетом Міністрів України, Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ), Фондом ООН у галузі народонаселення (ЮНФПА), а також Асоціацією міст України та іншими організаціями. Метою цього Меморандуму є забезпечення співпраці та партнерства між Сторонами у впровадженні програми «Громада, дружня до дітей та молоді».
О.Слобожан підкреслив, що Асоціація міст України, де м.Миргород є активним учасником, приділяє серйозну увагу обміну досвідом і надалі надаватиме пріоритетне значення поширенню кращих практик органів місцевого самоврядування у різноманітних сферах, зокрема, й у сферах культури, молодіжної політики, соціального захисту.
Керівник департаменту соціальної політики Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні Артур Айвазов привітав учасників та розповів про діяльність Фонду в Україні та, зокрема, про ініціативу «Громада, дружня до дітей та молоді», яка передбачає захист 5 базових прав дитини, включаючи право на освіту та охорону здоров’я. Громади, які вестимуть активну роботу в напрямку захисту прав дітей та молоді, отримуватимуть спеціальний статус, який дозволить громаді більш тісно працювати з іншими громадами, як всередині України, так і за її межами, залучати інвестиції, передусім, в соціальні проекти. Ініціатива працює з 1996 року і до неї залучені муніципалітети понад 30 країн світу на всіх континентах.
Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба наголосив, що врахування інтересів дітей сьогодні вкрай важливе в Україні і що саме на рівні місцевого самоврядування має проводитися ця робота, реалізовуватися відповідні проекти та програми. Також він розповів про пріоритети діяльності у цій сфері. Серед головних завдань сьогодні – розвиток сімейних форм виховання та відмова від інтернатної системи. М.Кулеба наголосив, що дитина має зростати в сім’ї, де зможе отримати найкращі умови для свого зростання та розвитку.
Директор Проекту USAID «ПУЛЬС» Ігор Парасюк, який, власне, і вручив наприкінці всім запрошеним учасникам дипломи та сертифікати, презентував результати Всеукраїнського конкурсу «Міста, дружні до дитини», який АМУ провела серед громад-членів, та видання, підготовлене за підсумками Конкурсу. Він окремо зупинився на тематиці практик і звернув увагу, що на жаль, невелика кількість робіт присвячена питанням інклюзії та доступності. Адже дружнє середовище для дитини, це – не лише майданчик, або творчий гурток, інклюзивний клас і сенсорна кімната. Велике значення має доступне середовище, в якому буде просто пересуватися як дітям з особливими потребами, так і мамам з дитячими візочками, і в якому будуть легко задоволені елементарні потреби щодо гігієни, харчування тощо. І саме на органи місцевого самоврядування покладається завдання щодо створення доступного і зручного середовища для всіх, включаючи людей з інвалідністю та дітей.
Без сумніву, Миргороду є чим пишатися. Проект «Розумний коридор» - це ще один переконливий доказ того, що про дітей піклуються і створюють їм якнайкращі умови для навчання та виховання. Сподіваємося, що ідеї Миргородської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 якнайшвидше будуть реалізованими, а учні із величезним задоволенням ходитимуть до школи не лише здобувати знання, а й із користю відпочивати.
Ірина Арендаренко, вчитель
української мови ЗОШ І – ІІІ ступенів № 3