У 2021 році у сфері захисту прав споживачів планується чимало змін. Що стосується книги відгуків і пропозицій, то з 2 жовтня 2020 року книга відгуків та пропозицій остаточно втратила чинність. Це передбачено наказом Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1130. Так, замість книги відгуків та пропозицій у куточку споживача тепер повинна міститися інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів. Покупець може звернутися із запитаннями до Держпродспоживслужби, на Урядову телефонну гарячу лінію, до органів місцевого самоврядування. 16 січня в Україні набула чинності стаття 30 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної". Так, відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову.
Тепер представники сфери послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою. Обслуговування іншою мовою допускається тільки на прохання клієнта. Нові правила стосуються всієї сфери обслуговування: ресторанів, кафе, магазинів, зокрема і онлайн, доставки їжі, СТО, перукарень, АЗС, аптек, бібліотек, банків, фітнес-залів тощо. Українською повинні бути цінники, інструкції, технічні характеристики, маркування, меню, квитки і т. д. Порушникам загрожує штраф 5100-6800 грн. До того ж на перший раз представників сфери послуг матеріально карати не будуть. Штраф випишуть тільки в разі систематичних порушень закону. Українці, яким відмовили в обслуговуванні державною мовою, можуть подати письмову скаргу на порушника. Її потрібно відправляти на адресу уповноваженого із захисту української мови. Мінекономіки підготувало проєкт нової редакції Закону про захист прав споживачів. Проєкт розроблено з метою наближення національного законодавства про захист прав споживачів до законодавства Європейського Союзу. Потребують змін кілька сфер, прогалини в регулюванні яких призводять до численних випадків порушення прав споживачів, зокрема: сфера електронної торгівлі, відсутність дієвих механізмів захисту від нечесної торговельної діяльності, неефективний захист прав споживачів при гарантійному обслуговуванні продукції тощо. Проєкт закону на даний час знаходиться на стадії обговорення.
Відділ споживчого ринку та підприємництва