Цивільний захист Карта укриттів

Ти як? Військомат Центр зайнятості АМУ Захист прав споживачів
Чарівна АвоЧАРова або Соло на гуіро
2016-07-13

Єлизавету Авочарову миргородці запам’ятали ще з минулого року і по конкурсу естрадної пісні, який вона організувала і головою жюрі якого була, і по її концерту авторської пісні, а головне – по заходу, котрий хочеться назвати «парадом камерних ансамблів» (саме завдяки йому ми побачили на сцені багато незвичних інструментів і занурились у музичні дива)... Тому 8 липня 2016 р. у РБК на концерті учнів класу викладача-методиста Харківської середньої спеціальної музичної школи-інтернату (ХССМШі) Єлизавети Авочарової не було вільного місця.

У музичній десятирічці Єлизавета Авочарова веде предмет, якому навчають далеко не в кожній музичній школі. Предмет називається «камерний ансамбль і концертмейстерська майстерність». Восени цього навчального року Єлизавета Євгеніївна дозволила мені відвідати один з уроків камерного ансамблю. Це був дует: гобой (Кирил Демський) та фортепіано (Ксенія Філонська). Учні грали «Елегію» Ф. Пуленка (1899‑1963), якого називають «французьким Шубертом» (Шуберт, що пережив дві світових війни...). Діти зіграли твір по нотам – чисто, грамотно, але якось формально. І тут до музики долучилась їх вчителька. Я не можу назвати те, що відбувалося, але це був не урок у загальному розумінні цього слова. Це був пошук глибинних смислів музики, її щирих, але дуже тонких одкровень, що відкриваються не всім, а лише обраним. «За нотними пустелями я бачу яскраві міражі», ‑ якось сказала мені Єлизавета. І ось ці міражі Є. Авочарова щедро дарує дітям. Вона так показала ‑ не тільки словами, але й жестом, мімікою, пластикою – усим своїм єством, як повинна звучати мелодія гобоя, що я подумала: мабуть, викладач володіє цим інструментом. «Та ні, я ж піаністка ‑ і ні на чому більше не граю, хіба що трохи співаю», ‑ всміхнулася викладачка. Вчителька розкривала таїни гри на фортепіано і для піаністки: специфічна педалізація у цьому творі, незвичні гармонії... а ще вчила, як треба вміти слухати партнера, бути з ним у постійному діалозі. Наприкінці уроку діти були іншими, ніби «просвітленими». Цей звичайний для Єлизавети Авочарової, але не звичайний для мене ‑ урок з ансамблю в ХССМШі ‑ став однією з тих духовних скарбничок, які живуть в душі вічно. Урок проникнення у таїни і чари музики...

І ось на концерті я знову почула цю музику – «Елегію» Ф. Пуленка. Цей твір Є. Авочарова інтерпретувала як можливість щастя, гармонії, злиття двох істот, яку щось зле і сильніше за них нищить, руйнує... Вони залишаються живими, але майже зломленими. Молоді виконавці зуміли завершити твір на емоції тривожного передчуття... Це було так точно за авторським замислом, і так відповідало нашому сьогоденню!...

На концерті виступило багато розмаїтих колективів ‑ професійних, якісних, глибоких. Кожний колектив – зі своєю цікавинкою. Одні склалися давно, інші народилися щойно ‑ під час занять у літній школі...

Для «Мілонги» (попередниці танго) сучасного французького композитора Т. Пелікана Єлизавета спеціально розшукала і придбала дивний інструмент – гуіро (з характерним трохи тріскучим звуком), щоб усе було так, як задумав композитор. Вимогливість до себе як до виконавця, що повинен достеменно передати замисел композитора, передається і її учням.

 

Тетяна Казакова,

фото Анфіси Сметаніної

 

 

 

 

 

ОГОЛОШЕННЯ
     
Увага!
Інформаційне повідомлення про проведення бюджетних слухань проєкту рішення міської ради “Про бюджет Миргородської міської територіальної громади на 2026 рік” (код бюджету 1656800000)
 
     
     
Вакансії

Актуальні вакансії

     
     
Оголошення

Маєте податковий борг?

Перевірте себе!

 

     
Архів оголошень
Poll ID 0 does not exist.

Міста-партнери

КП Тепловодсервіс

КП Миргородська управляюча компанія

Полтавська обласна рада

Полтавська ОДА

МИРГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА
  Адреса: 37600, м. Миргород, вул. Незалежності, 17, Тел.: 5-25-01,
E-mail: [email protected]